Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Unreadable disc

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unreadable disc

    Hej, köpte en 360 i julklapp från er till mig själv. Funkar hur bra som helst. Har typ 10 fullt fungerande "backup"-spel. Men nu helt plötsligt lyckas jag inte få till det. Har fixat lite nya spel via TPB, 4st. Ingen av dem senaste fungerar. De flesta startar iaf upp men sedan så får jag ganska snabbt felmeddelande "Unreadable disc....gör rent skivan jada jada".

    Samma skivor som de första 10 spelen (Verbatim 8xDVD+R DL) och samma tillvägagångssätt..rätt layerbreak osv...bränt med ImgBurn.. ...men nu fungerar det helt plötsligt inte längre.

    Någon som kan svara på varför? Kan tillägga att de första 10 spelen fungerar fortfarande...bara nybränning som inte funkar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Johango Visa Inlägg
    Hej, köpte en 360 i julklapp från er till mig själv. Funkar hur bra som helst. Har typ 10 fullt fungerande "backup"-spel. Men nu helt plötsligt lyckas jag inte få till det. Har fixat lite nya spel via TPB, 4st. Ingen av dem senaste fungerar. De flesta startar iaf upp men sedan så får jag ganska snabbt felmeddelande "Unreadable disc....gör rent skivan jada jada".

    Samma skivor som de första 10 spelen (Verbatim 8xDVD+R DL) och samma tillvägagångssätt..rätt layerbreak osv...bränt med ImgBurn.. ...men nu fungerar det helt plötsligt inte längre.

    Någon som kan svara på varför? Kan tillägga att de första 10 spelen fungerar fortfarande...bara nybränning som inte funkar.
    finna massa trådar om unreadable disc, sök på det.

    1. uppgradera firmware i brännare.
    2. din brännare är sliten. (bör bytas med jämna mellanrum, de slits ut.)
    3. din xbox läsare är sliten.
    4. köp ny brännare.
    5. köp ny läsare.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för svaret. Och är det de vanliga felen så gäller det säkert även mig. Det konstiga är bara att DVD brännaren typ aldrig använts innan jag börja bränna spel till min Xbox. Med andra ord...jag har med min brännare bränt ca 20st skivor. Xbox:en är endast använd i en månad.

    Men det är möjligt att det är dålig brännare i min Dell burk.... bärbar. Om man ska testa att lösa det genom att köpa ny brännare har du då något tips på en bra extern brännare?

    Tacksam för svar

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    17
    Till Bärbara datorer köp Samsung Extern... Vet ej Beteckning men funkar iaf

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Johango Visa Inlägg
    Tack för svaret. Och är det de vanliga felen så gäller det säkert även mig. Det konstiga är bara att DVD brännaren typ aldrig använts innan jag börja bränna spel till min Xbox. Med andra ord...jag har med min brännare bränt ca 20st skivor. Xbox:en är endast använd i en månad.

    Men det är möjligt att det är dålig brännare i min Dell burk.... bärbar. Om man ska testa att lösa det genom att köpa ny brännare har du då något tips på en bra extern brännare?

    Tacksam för svar
    Köp en Samsung modell: SE-S224 =) den klarar av allt du kan tänkas behöva (inte HD-DVD/Blu-ray) och kostar runt 500kr. inte allt för dyr, inte allt för dålig heller fungerar fin fint för mig, med ett undantag... i XP kan den spöka lite med att inte visa att skivor är skrivbara etc. men när du sedan kör IMGBurn och bränner i den så blir det rätt ändå

    jag kör på denna och den fungerar jätte bra för mig med undantaget ovan^ kan vara min dator bara, vad vet jag?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Johango Visa Inlägg
    Men det är möjligt att det är dålig brännare i min Dell burk.... bärbar. Om man ska testa att lösa det genom att köpa ny brännare har du då något tips på en bra extern brännare?

    Tacksam för svar
    där har vi problemet, brännare i laptops är generellt skit ärligt talat, iaf att bränna DL med. som folk redan påpekat, samsung brännare, extern och du kommer vara nöjd sen.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Pröva detta

    To clear your cache:
    a. Start the Xbox 360 console without a disc in the disc tray.
    b. Move to the System section of the Xbox Dashboard.
    c. Select Memory, and then press the A button.
    d. Select a storage device.
    Important Do not press the A button.
    Note It is not important whether you select the hard drive or a memory unit. When you clear the cache, the "purge" affects all connected storage devices.

    e. Press the Y button to view the Device Options screen.
    f. On the Device Options screen, use the following sequence on the controller:
    Note The Device Options screen is the screen that contains the Rename and Format options.
    a. Press the X button.
    b. Press the X button.
    c. Press the left bumper.
    d. Press the right bumper.
    e. Press the X button.
    f. Press the X button.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Tack för era svar och hjälpen.

    Jag kom på att jag hade en gammal extern Samsung liggandes. Så jag pröva med den och till min förvåning fungerar det utmärkt. :-) Hade lite svårt att tro att min brännare i laptopen skulle vara dålig då den är hyfsat ny och typ oanvänd.

Liknande diskussioner

  1. Unreadable disc och andra frågor kring ntsc 360
    By Mindbomb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 17:41
  2. Ett tips på dirty disc på NHL 09
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 02:34
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •