Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Xbox 360 fläkt

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Xbox 360 fläkt

    Vilken är bäst då? Både med ljud och "ta" bort överhettningen, jag vill inte ha talismoon för att den gör bara xbox 360 tystare. Och jag vill bara ha fläktar som finns i psxcare.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dviree Visa Inlägg
    Vilken är bäst då? Både med ljud och "ta" bort överhettningen, jag vill inte ha talismoon för att den gör bara xbox 360 tystare. Och jag vill bara ha fläktar som finns i psxcare.
    egen åskigt är att fläktarna inte gör någon större förbättring för att förebygga rrod, det krävs större ingrepp för kylning, att leda bort luft är inte tillräckligt då ytan/modekortet i boxen redan får tillräckligt med värme för att rrod'a.

    har du en gammal box eller varför vill du byta fläkt?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    int21 den blir ofta varm och jag var nära på att få rrod för att det luktade bränt en gång men jag stängde av den snabbt och jag kan fortfarande köra spel som smort men inte så länge så jag behöver en fläkt

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du har nog massa damm och skit i din konsoll, provat att dammsuga den där du kommer åt? (i skarvarna och på sidan... även i cd-spelaren i vissa fall kan hjälpa dig att få ner temperaturen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du har nog massa damm och skit i din konsoll, provat att dammsuga den där du kommer åt? (i skarvarna och på sidan... även i cd-spelaren i vissa fall kan hjälpa dig att få ner temperaturen
    ta det väldigt LUGNT när du leker med dammsugare nära din box, har du öppnat ska du absolut inte använda dammsugare pga statisk elektricitet, använde tryckluft, finns luft på burk.

    boxar ska inte lukta bränt, tyder på kortslutning eller mycket damm. förövrigt är det något speciellt med damm och bränd elektronik, lukten är bland de bättre, det är lite som moped och bensin. däremot är kortis lukten på elektronik ett helvete!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    men luft på burk trycker ju ut inte in så luften trycker ju bara in dammen.

    Men vilken fläkt ska jag köpa efter jag har "rensat" min 360? Så att min gpu eller cpu inte smälter

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dviree Visa Inlägg
    men luft på burk trycker ju ut inte in så luften trycker ju bara in dammen.

    Men vilken fläkt ska jag köpa efter jag har "rensat" min 360? Så att min gpu eller cpu inte smälter
    skojar du? öppnar du boxar och sprutar på dammet så kommer det försvinna. luft på burk rekommenderas till all elektronik. annars får du väl köpa en vakuumpump och hoppas att den är gjord för sakerna så den inte sliter ur komponenterna ur din box.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ta det väldigt LUGNT när du leker med dammsugare nära din box, har du öppnat ska du absolut inte använda dammsugare pga statisk elektricitet, använde tryckluft, finns luft på burk.
    men jag skrev i skarvarna och sådant där man kommer åt, fast iofs, newbies kanske öppnar för att komma åt ännu mer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dviree Visa Inlägg
    men luft på burk trycker ju ut inte in så luften trycker ju bara in dammen.
    det där beror helt på hur du använder tryckluften gör du på rätt sätt flyger dammet ur boxen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ....har du öppnat ska du absolut inte använda dammsugare pga statisk elektricitet, använde tryckluft, finns luft på burk. ...
    Finns dammsugare med plasthandtag

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Finns dammsugare med plasthandtag
    det hjälper inte statisk elektricitet kan ledas genom plast också, vissa plast sorter iaf... bästa sättet är att helt enkelt använda luft på burk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det hjälper inte statisk elektricitet kan ledas genom plast också, vissa plast sorter iaf... bästa sättet är att helt enkelt använda luft på burk
    Plast är superfarligt då den oftast INTE ledar utan låter ESDn åka utanför, plast som leder ström kallas för ESD-skyddad plast.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Plast är superfarligt då den oftast INTE ledar utan låter ESDn åka utanför, plast som leder ström kallas för ESD-skyddad plast.
    det var det jag menade att den liksom försöver från dig själv till kretsarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •