Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Min historia att flasha liteons

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16

Min historia att flasha liteons

Fick min ck3 pro samt probe idag. Ivrig som jag var så började jag slita i prylarna med det samma

Efter att ha installera alla drivrutiner USB/portIO32 osv så följde jag hänvisningarna om hur man skulle starta upp CK3'an. Efter att allt var ikopplat o klart så startade jag windows var efter att jag hade kommit in i windows knäppte jag på CK3'an, den börja lysa blått precis som den skulle och allt verkade fungera bra.
    Tills efter 20sek då datan frös helt o hållet. ÅH tänkte ja, inte hänga sig redan nu... hade ju inte ens fått ge Jungleflasher en chans att hänga sig ännu.. var ju redan där ganska säker på att Jf inte skulle palla trycket också (ren känsla)

Efter mycke pul och av och på installationer av drivrutiner osv så lyckas jag lösa det. Varje gång jag knäppte på CK3 så vissla det till lite svagt i HDD'n i datan... tänkte va fan så mycke ström kan inte det där lilla ****** dra.. så jag slet inte en annan gammalt herke till dator som jag tog strömmen ifrån till CK3 vilket gjorde susen i musen och den hängde sig inte alls i windows längre.

Läsning av nyckelar osv gick jätte bra men när det kom till att radera org fw så hängde sig programet vilket var ganska väntat.. Följde då denna guide vilket gick jäkligt smidigt o bra. Här kommer den: http://robinhoodsplayground.com/foru...p?f=110&t=3226

Hoppas det kanske hjälpte någon med liknande problem som mig!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ett annat hett tips är att köra i DOS istället för windows
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ett annat hett tips är att köra i DOS istället för windows
    apropå windows/dos fel så ...

windows är gui, alla klappar händerna! dos är kommandobaserat, alla gråter och kliar sig i huvudet.

windows har mycket drivrutiner, applikationer, systemtjänster som låser drivrutiner osv. vilket betyder mer problem, ingen frihet.

dos har inget direkt som låser saker sålänge du inte kör något bootprogram som låser cdrom, ljudkort etc etc. du har din enkla miljö och ett gäng kommandon, behöver du mer finns assembler.

man ska vara glad att man lekt med datorer innan 98, xp tiden. grunderna man fått är oslagbara och vem fan sätter sig i dos idag för att lära sig system? de få som gör det får tusenfalt tillbaka när de sällan behöver fråga enkla saker.

sen när man kallar kommandotolken i xp dos är rätt roligt för det är skillnader, du är även redan låst i en miljö när du ska köra en annan, men men. när vi redan babblar så vet ni väl om att ni har två miljöer att välja på i xp?

cmd.exe som är 32 bitars och inte laddar autoexec och config, den har även mer variabler att använda.

command.com är 16-bit och laddar autoexec och config och den emuleras för program-kompabilitet bakåt.

tadaah.. keep it simple!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    apropå windows/dos fel så ...

windows är gui, alla klappar händerna! dos är kommandobaserat, alla gråter och kliar sig i huvudet.

windows har mycket drivrutiner, applikationer, systemtjänster som låser drivrutiner osv. vilket betyder mer problem, ingen frihet.

dos har inget direkt som låser saker sålänge du inte kör något bootprogram som låser cdrom, ljudkort etc etc. du har din enkla miljö och ett gäng kommandon, behöver du mer finns assembler.

man ska vara glad att man lekt med datorer innan 98, xp tiden. grunderna man fått är oslagbara och vem fan sätter sig i dos idag för att lära sig system? de få som gör det får tusenfalt tillbaka när de sällan behöver fråga enkla saker.

sen när man kallar kommandotolken i xp dos är rätt roligt för det är skillnader, du är även redan låst i en miljö när du ska köra en annan, men men. när vi redan babblar så vet ni väl om att ni har två miljöer att välja på i xp?

cmd.exe som är 32 bitars och inte laddar autoexec och config, den har även mer variabler att använda.

command.com är 16-bit och laddar autoexec och config och den emuleras för program-kompabilitet bakåt.

tadaah.. keep it simple!
    Eller så kör man inte windows så slipper man allt strul
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Eller så kör man inte windows så slipper man allt strul
    precis, i denna fråga sett.

ser du generellt sett så kan dos ställa till det rejält, men man kan inte sluta älska det för det. det kommer en dag, då gui inte passar människan, då vi är handikappade pga av allt klickande och stirrande, vi behöver stimulans och tänkande, på ett avancerat plan. dos 3d i sofistikerad år 2172 miljö tänker jag på! skriva bör man, annars dör man.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Anledningen till att jag inte bara kör dos är den att jag var till alla lokala data-affärer samt ljud/bild affärer och ingen hade en gammal hederlig "COM" kabel.. bara nullmodems kablar.. så det fick bli till att läsa nyckeln i windows och resterande i dos

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    meh jag har ju skrivit det tidigare, och fler har. man kan ju göra en batch fil som triggar kommandona i ordning. eller helt enkelt använda x-flasher. enkelt och smidigt

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
    Anledningen till att jag inte bara kör dos är den att jag var till alla lokala data-affärer samt ljud/bild affärer och ingen hade en gammal hederlig "COM" kabel.. bara nullmodems kablar.. så det fick bli till att läsa nyckeln i windows och resterande i dos
    i vilken cyberstad bor du?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    i vilken cyberstad bor du?
    Haha, S(d)öderhamn...

Liknande diskussioner

1. Grafikfel, håller min låda på att dö?
    By caprice in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 11:56
  2. Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
    By Giorgio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 22:06
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 17:40
  4. Flasha trasig 78fk
    By Krozz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 03:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner