Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Är en flashad 360 regionsfri?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20

    Är en flashad 360 regionsfri?

    frågan är enkel, blir den det? jag har en film jag vill beställa hem från staterna men den finns bara i region 1

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    spelade ingen roll, båda filmerna jag var intresserad av fanns visst i svedala

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    sorry att jag drar upp tråden igen, men jag syftade på att spela upp DVD:er går det med saker importerade från till exempel USA?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    sorry att jag drar upp tråden igen, men jag syftade på att spela upp DVD:er går det med saker importerade från till exempel USA?

    PAL konsoller spelar bara spel från den landskod den är ämnad för alltså PAL eller Regionsfria NTSC spel.
    Film fungerar såhär, är det en Europeisk konsoll Region 2 spelar den bara R2 filmer inte R1-6.

    När en 360 får ny mjukvara i DVD enheten spelar den fortfarande upp enligt ovan men även Backupper / Kopior.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    attans rackarns! vissa filmer jag vill ha finns ju bara in the states, inte direkt värt att köpa en separat dvd bara för det ändamålet.. hmm kanske lösa det med popcorn hour:n på nå vänster.. hmm

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    attans rackarns! vissa filmer jag vill ha finns ju bara in the states, inte direkt värt att köpa en separat dvd bara för det ändamålet.. hmm kanske lösa det med popcorn hour:n på nå vänster.. hmm
    Dra hem DVDShrink o lägg över dina "States" skivor : på DVD-R istälelt då

    Glöm inte bocka för att de skall vara Regionsfria
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    PAL konsoller spelar bara spel från den landskod den är ämnad för alltså PAL eller Regionsfria NTSC spel.
    Film fungerar såhär, är det en Europeisk konsoll Region 2 spelar den bara R2 filmer inte R1-6.

    När en 360 får ny mjukvara i DVD enheten spelar den fortfarande upp enligt ovan men även Backupper / Kopior.
    nu är det ju så att du kan göra regionfria firmware:s, tex den jag har i min samsung brännare är patchad regionfri och läser alla regioner, det gjorde den inte innan. så frågan är om ixtreme är regionfri för dvd eller inte. hade gärna testat, men min box ligger här i delar i väntan på ix 1.6

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nu är det ju så att du kan göra regionfria firmware:s, tex den jag har i min samsung brännare är patchad regionfri och läser alla regioner, det gjorde den inte innan. så frågan är om ixtreme är regionfri för dvd eller inte. hade gärna testat, men min box ligger här i delar i väntan på ix 1.6
    Vi får se vad 1.60 har att erbjuda, 1.51 är inte Regionsfri på DVD iaf o inget vi erbjuder som patch heller.

    Dagen då det släpps en stabil sån lösning till alla mjukvaror kan jag nog se till att patcha alla mjukvaror vi kastar in åt kunder när dessa flashas på en gång.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Regionskoll kan göras både i dvdläsaren och i datorns/konsollens programvara för uppspelning av dvd. Jag tror inte man kan göra en 360 regionsfri genom att hacka dvdläsarens firmware - hade det varit så enkelt hade det redan varit gjort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Köpa flashad xbox 360
    By KruxaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 20:08
  2. Flashad 360 och RROD
    By sonic99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 10:25
  3. Skicka flashad 360 till ms för reperation
    By sgtprimo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 11:28
  4. Lugnt att uppdatera sin flashad 360?
    By daVani in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 20:35
  5. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •