Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Systemuppdateringar och iXtreme

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

Systemuppdateringar och iXtreme

hej!
    bytte ut min liteon och flashade den hos er för ett tag sen, allt har fungerat prima för övrigt... undrar bara hur det står till med olika uppdateringar, dels systemuppdateringar som jag fick en notis om idag när jag startade min 360, "A system update is available...".

jag har ju uppdaterat interfacet till det senaste och det har inte medfört några problem, men jag undrar om det finns något man ska undvika att uppdatera, som systemuppdateringar t.ex? eller spel för den delen, det har jag också undrat... har uppdaterat ett par spel mest av misstag då jag råkat klicka på Yes eller när jag verkligen behövt uppdateringen (t.ex Banjo Kazooie-textpatchen), men i övrigt har jag försökt att låta bli uppdateringar då jag inte varit säker på om det kan medföra bannad xbox eller rentav att spelet blir obrukpart pga någon patch utvecklarna lagt in...

tack på förhand

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Angående systemuppdateringar så kör på
    Har inte hört att Spelutv3cklare kan banna konsoller, det är Storebror Ms uppgift.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Systemuppdateringar kan aldrig förstöra din box för att den är moddad. Inte heller ska dom förstöra spel, gör dom det (om det enbart är spel uppdatering) kan du rensa chachen i boxen genom att gå in på system menyn, välja memory och sedan bläddra ner till någon av dina memory enheter och sedan trycka in följande "kod":

Y X X LB RB X X sedan acceptera
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Enda boxen som dött av uppdateringar jag sett har avbrutit mitt i uppdateringen och då ombeds man stoppa i uppdateringsskivan igen.
    har man en kissig o repig skiva så kan det med ställa till det.

Nyper en uppgradering måste man kasta in samma uppdatering "från samma spel" så har man en repig skiva kan man alltid bärnna ut en ny o kasta i sin 360 o hoppas på att lasern läser den bättre.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    fan va schysst, tack för svaren. det med cachet ska jag lägga på minnet, låter fiffigt!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av andash Visa Inlägg
    fan va schysst, tack för svaren. det med cachet ska jag lägga på minnet, låter fiffigt!
    det rensar även bort t.ex bugg fixar ^^
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    Ingen här som haft problem sedan uppdateringen 090204?

http://forums.xbox.com/1/25676253/Sh....aspx#25676253

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    well, jag fick error kod E66 igår, annars har jag inte haft några som helst problem (Koden slocknade när jag startade om boxen)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Jag har köpt en andra 360 och har ett par frågor...
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 16:49
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 17:40
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 05:02
  4. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 20:51

Bookmarks

Behörigheter