Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Läsa nyckeln ur en redan modifierad lite-on.

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19

    Läsa nyckeln ur en redan modifierad lite-on.

    Ok. Jag har byggt mig en liten krets som jag tänkte använda för att läsa ut nycklar ur lite-on läsare(max3232). Men jag skulle gärna vilja testa denna på min egen xbox innan jag gör det på någon annans box.
    Är det lika "svårt" att läsa nyckeln när man har den modifierade firmwaren? eller gör den moddade firmwaren att man kan läsa nyckeln på annat sätt? Några funderingar jag har.

    Självklart har jag redan min nyckel sparad och uppskriven på många ställen. Så det kan kanske tyckas omständigt att öppna upp boxen igen.. MEn jag vill vara säker på att min krets funkar innan jag kör på någon annans box.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Ok. Jag har byggt mig en liten krets som jag tänkte använda för att läsa ut nycklar ur lite-on läsare(max3232). Men jag skulle gärna vilja testa denna på min egen xbox innan jag gör det på någon annans box.
    Är det lika "svårt" att läsa nyckeln när man har den modifierade firmwaren? eller gör den moddade firmwaren att man kan läsa nyckeln på annat sätt? Några funderingar jag har.

    Självklart har jag redan min nyckel sparad och uppskriven på många ställen. Så det kan kanske tyckas omständigt att öppna upp boxen igen.. MEn jag vill vara säker på att min krets funkar innan jag kör på någon annans box.
    det ska inte vara någon skillnad i hur du går tillväga för att få ut nyckeln...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Ok. Tack för svaret!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag byggde ett sånt kit som blev en Prototyp Connectivitykit v.3
    Kika i mina äldre poster och söktips är Rs232 Max, Lite-On
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 11:39
  2. Fick Wii i julklapp, lite följdfrågor bara.
    By josh in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 20:17
  3. Läsaren i xboxen börja läsa dåligt?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 10:50
  4. Ström till DS lite (?)
    By spacecat in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 14:40
  5. Innan var det M3 Lite P, nu M3 Real...
    By Endorphin in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 19:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •