Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Precis nergraderat

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

Exclamation Precis nergraderat

Har letat som en toke nu och finner inget svar på mitt problem ...

Har nedgraderat polarens PSP Slim till 1.50 först med hjälp av "HEND" så jag fick version 2.71 Hen-o eller något liknande namn... Sen ner till 1.50.. Inga som helst problem med booten.

NU till mitt problem!, laddade ner 5.00 m33 och tänkte att jag formaterar minneskortet i Pspen först innan jag lägger in något. Nu när jag kopplar in PSPn i datorn igen så dubbel klickar jag på Memory Stick (G och då kommer det upp en ruta som säger att jag måste formatera kortet innan jag har åtkomst till den? gör det och den misslyckas?!!!! och testar en annan formatering och det funkar men får ju då givetvis inga mappar i PSPn som psp och MS_REBOOT med tanke på formateringen.

Får ett felmeddelande att den kan vara skrivskyddad eller nekad delning och inget av de har jag... Vad ska jag göra för att någonsin kunna komma in på minneskortet igen och kunna lägga in alla spel och filmer samt updaten då ?! Tacksam för ett lätt beskrivligt svar som beskriver i minsta detalj ... Tack för mig /M

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Formatera minneskort gör man i sin PSP
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Jojo! det vet jag och det var precis det jag gjorde... Men min dator kräver att jag formaterar om det med hjälp av datorn?! :S

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Har nu testat PSPt i en annan dator och får upp exakt samma där:S ... Vad kan vara fel?!!!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Testa inte PSP maskinen, Formatera minneskortet i din PSP!
    Eller får du problem när du kopplar in din PSP via USB till en dator ?

Se första lösningen prova sedan igen.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    aaah, har formaterat det det i PSPn asså! det är när jag kopplar in den i datorn, då kräver datorn att jag måste formatera minneskortet??!!!:S

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Koppla inte in någon USB kabel i din PSP.

Gå in i inställningar, system settings, nånstans där hittar du valet för att formattera memory stick.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Använder du en kortläsare eller låter du kortet sitta kvar i PSP:n och kör via USB så istället????
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Har redan gjort det X antal gånger... Ändå kräver datorn att jag måste formatera minneskortet med hjälp utav windows formaterings program

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    låter det sitta i o kör via usb

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    1. Koppla ur alla USB kablar ur din PSP
    2. Slå igång din PSP o se till att minneskortet ligger i den
    3. Gå in under Settings *längst till vänster* och välöj "Formatera minneskortet"
    4. Efter formateringen av minneskortet i din PSP har du en ISO katalog i Rooten om du kör CFW över 3.80 M33

När detta är klart kan du koppla in en USB sladd i din PSP enhet o överöra filer om du inte har en minneskortsläsare

Om den strular mer prova stoppa minneskortet en en läsare som kopplas i din PC, om det inte fungerar kanske något är galet med minneskortet/Psp
    Läs FAQ o fliken om hur man ser om det är Pirat eller inte:

FAQ: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33507
    Länk till hur man ser om det är Pirat eller inte: http://www.youtube.com/watch?v=0bJDXAmgamE

Skriv sen hur det löste sig.
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    aha okej!, ska testa det!.. Ska även be polaren komma hit med de minneskortet som satt i original, ligger väl på 64mb eller något men enbart för o se ifall det funkar ... Tack än en gång för tipset!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mattsson90 Visa Inlägg
    aha okej!, ska testa det!.. Ska även be polaren komma hit med de minneskortet som satt i original, ligger väl på 64mb eller något men enbart för o se ifall det funkar ... Tack än en gång för tipset!
    Kan vara ett piratkort annars
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Det köptes på teknikmagasinet för 2dagarsedan! säljer dom pirat?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Det köptes på teknikmagasinet för 2dagarsedan! säljer dom pirat?
    Skulle inte tro det

Om det inte funkar med din polares kort testa med en annan dator.
    Funkar det med din polares så kan det vara dags att lämna tillbaka kortet för att få ett nytt.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    OkejOkej!, har testa på syrrans bärbara... både jag och syrran har Vista! Har aldrig råkat ut för detta innan!:S...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Tycker det verkar skumt att Win inte gillar filformatet ... Inte ens när du kör via usb med kortet i .. ????
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Jag vet! det är hel knepigt!:S:S:S ! när jag väl formaterat det med hjälp utav windows så finns det ju ingenting kvar inte ens psp mappen! :S

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Kan vara ett piratkort annars
    Därför länkade jagtill min Videofil
    http://www.youtube.com/watch?v=0bJDXAmgamE
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Gjorde så som du gjorde i filmen och jag får bara upp: User capacity 3825mb. Free space 3825mb ?! ingen text eller ngt? Kortet är ett Sony memory stick pro duo magicgate mark2 4gb

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Gjorde så som du gjorde i filmen och jag får bara upp: User capacity 3825mb. Free space 3825mb ?! ingen text eller ngt? Kortet är ett Sony memory stick pro duo magicgate mark2 4gb
    Då är det ett orginal, kanske är trasigt kort från tillverkningsledet.
    Kör in den där du köpte den o be dem byta/skicka på service.
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    det funkade ju innan jag nergraderade?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    det funkade ju innan jag nergraderade?
    Min bil jag köpte fungerade fint när jag köpte den med men den fick åka in en sväng till verkstan ändå den med.

Det kan varit slumpen som gjort att just ditt kort eller PSP inte fungerar osm den skall.
    Eller så får du helt enkelt försöka att flasha om din PSP enhet.
    Att gå från 4.0 till en uppgradering direkt 5.0 m33-6 uppgradering kan orsaka sådana problem du beskrev.
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Okej? kan ju inte flasha om den med tanke på att jag inte kan lägga in några filer på den ^^, ... Ska kolla om original kortet fungerar idag!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Prova trolla om ett minneskort till Pandora ( Läs FAQ ) och ett battei till Jigkick/pandora o gör om
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Har precis köpt ett psp flashat
    By Mikael71 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 13:57
  2. Har precis köpt en 360 elite
    By abz0r in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 15:10
  3. Precis köpt X360, några mindre frågor
    By Janols in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 22:10
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 11:36