Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: "Could'nt find _DS_menu.dat" - Har jag sabbat mitt kort?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    "Could'nt find _DS_menu.dat" - Har jag sabbat mitt kort?

    Tjenare

    Beställde en R4V2 av er i slutet av förra året.
    Funkade inte vid leverans då min nya DS inte fick kontakt med R4a kortet.
    Googlade och läste mig till att detta var ett vanligt fel och att man fick skruva upp R4 och sätta en liten pappbit bakom kontakterna för att sätta lite tryck dom så DS kände av dom.
    Detta fungerade KLOCKRENT och jag har avnjutit min DS sedan dess.

    Igår så skulle jag sätta mig ner och lira lite, så startar jag upp DS en och den hittar inte R4. Jag skruvar upp den och byter pappbit. Stoppar in den och det fungerar, men det står "Could'nt find _DS_menu.dat". Jag blir lite konfunderad...

    Jag lägger in mitt MicroSD 4GB i datorn. Formaterar det, defragmenterar det via CMD (defrag -a I: ). Tankar senaste kernel från www.r4super.com och smäller in den på roten av MicroSD kortet.
    In med kortet i R4an och sätt igång...
    Samma fel?! "Could'nt find _DS_menu.dat"

    Nu blir jag lite orolig, för det har fungerat strålande fram tills nu.

    Har googlat mig ihjäl angående detta fel, och det brukar åtgärdas för de flesta med att tanka olika kernels och lägga in. Jag satt i en timma igår och testade olika kernels. Ingen fungerade. "Could'nt find _DS_menu.dat"

    Har jag sabbat mitt R4 av mitt meckande?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hittade:
    http://www.r4ds-forums.com/viewtopic.php?f=18&t=2415

    ska testa "Panasonic Formatter" när jag kommer hem efter jobbet idag.

    Återkommer om det fungerade!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Fungerade inte. Nu står det "Couldnt find SD/TF Card"...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag tror starkt att av allt mekande du har gjort så har kortet till slut tappat sitt liv. Om den var defekt från leverans varför skicka du inte tillbaka den så du fick en som funkade på en gång? tror inte det är meningen att man ska fixa det själv. Men om det är ett vanligt fel och det finns vägar runt problemet och det inte funkar så kanske du måste köpa ett nytt?.

    Lycka till iaf.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Vill minnas att en SoftReset buggade någon dag innan detta hände.
    SoftReseten fastnade och man var tvungen att bryta strömmen för att den skulle börja fungera igen.

    Man kan undra om det är R4an eller SD kortet som är pajj...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ingen från PSXCare som har lust att flika in?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka hit r4 + minneskort så fixar vi det som måste fixas ifall bägge är köpta här :-)

    Skall du testa något själv så testa med ett annat minneskort om du har möjlighet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Skicka hit r4 + minneskort så fixar vi det som måste fixas ifall bägge är köpta här :-)

    Skall du testa något själv så testa med ett annat minneskort om du har möjlighet.
    Tack för inlägget Hansi!

    Jag testade med ett 8gb SDHC (som jag förstått att R4V2 skall ha stöd för) och den sa bara "Couldnt find SD/TF card"

    Jag hade gärna skickat in dent, men jag är rädd att jag öppnat upp kortet för att få det att fungera i min nya DS, vilket innebär att garantin är hävd.

    Om kunden själv öppnat/försökt reparera en vara så gäller ingen garanti. Vissa varor förser vi med sigill/klistermärken som direkt avslöjar om någon öppnat apparaten. Ta aldrig bort dessa klistermärken.
    Blir nog till att köpa nytt kort ändå då jag sitter fast på "Couldnt find _DS_menu.dat" (4gb) respk. "Couldnt find SD/TF card" (8gb)
    Last edited by Sebano; 2009-02-13 at 15:21.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skriv ditt ordernummer
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Beställningen togs emot: 2008-12-08 13:40:05
    Ditt kundnummer är: 40404
    Ditt ordernummer är: 76478

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skickar ett nytt R4 kort du kan prova. Minneskortet verkar du inte ha köpt från mig, iaf inte på det ordernumret.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag skickar ett nytt R4 kort du kan prova. Minneskortet verkar du inte ha köpt från mig, iaf inte på det ordernumret.
    Okej. Låter för bra för att vara sant!
    Nej minneskortet är köpt hos NetOnNet. Jag har inte testat 8gb i min gamla R4 förrän det strulade. Så jag ska testa med 8gb direkt i denna. Vågar inte stoppa i mitt 4gb och det är i det kortet felet ligger

    Tack för superbra service!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hej Hansi!

    Fick det nya R4 du skickade till mig idag.
    Stoppade i 8gb Micro SDHC och det fungerade direkt. Behövde inte göra något själv. Bara tuta och köra.!

    Vill du att jag skickar tillbaka det andra kortet till er så ni får titta på det eller hur önskar ni att jag går tillväga?

    Tack återigen för fenomenal hjälp! Guld värt!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan behålla det trasiga, bara onödigt att belasta miljön med en onödig transport av trasig elektronik. Sortera det som elektronikavfall nästa gång du är förbi soptippen :-) Elller miljöstation som det heter nuförtiden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Couldn't find _DS_menu.dat

    Jag fick mitt R4 v2 kort igår och jag har testat med ett SDHC minneskort på 4Gb men när jag ska köra på dset står det: Couldn't find _DS_menu.dat

    Vad gör jag fel?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lägg in rätt drivrutiner på rätt ställe på minneskortet. Läs de klistrade trådarna om R4 v2.

    Kolla vad det står för webadress på asken till kortet, där skall rätt drivrutin finnas för nerladdning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Har samma problem med att med mitt nya R4 v2-kort att jag får upp Couldn't find _DS_menu.dat. (Kortet är köpt hos er).
    Har laddat hem det senaste drivrutinerna men det fungerar inte ändå. Tips på vad jag kan göra?

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Ladda ner en ny filen kanske är sönder(korrupt)..._DS_menu.dat

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    fixade nyss ett R4kort. Felet var en lödning som var dålig. Gjorde att två ben blev byglade. Fixade och kortet startade utan problem.

Liknande diskussioner

  1. HDD-byte, problem... problem...
    By Danny_Boy in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 11:27
  2. Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 16:08
  3. Har jag pajat mitt wii?
    By HerrNypon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 23:21
  4. Vilker Chip har jag?
    By NickNack in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 13:29
  5. högre fläkthastighet genom att flasha bios?
    By lazarus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 14:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •