Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Min sambo kommer att döda mig! Hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Min sambo kommer att döda mig! Hjälp!

    Hjälp!

    Jag lämnade nyligen iväg min 360 och fick den flashad. Det funkade jättebra i en vecka sen fick jag red-ring-of-death. Eftersom min sambo också har en 360 så tänkte jag att då kan jag bara stoppa i min DVD-läsare i hennes istället vilket jag inte trodde skulle bli några problem, men när jag stoppar i en DVD nu så känner den ej av att det är ett spel (oavsett original eller kopia) och istället visas en ruta om att jag ska måste spela skivan i en Xbox360. Min sambo kommer att ha ihjäl mig om jag inte löser detta under kvällen. I värsta fall får jag stoppa tillbaka hennes och hoppas på det bästa men jag vill ju gärna ha den flashade.

    Vad fasen kan det bero på? Min DVD var en Hitachi (dock ej den där jobbiga v79 tror jag) men hennes var en Toshiba. Hennes strömkontakt passade ej i min DVD så jag fick ta min egen och flytta över. Av någon anledning var den tejpad med gul tejp, är det något de gjort vid själva flashningen kanske?

    Väldigt tacksam för hjälp!

    Mvh
    Håkan

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Varje DVD läsare har en speciell "nyckel" i sig som måste stämma överens med den information som finns på moderkortet. Så att bara byta läsare går inte.

    Om du skulle vilja göra som du hade tänkte krävs det att man läser ur nykeln ur din sambos DVD, sen flashar in den i din dvd. Så jag antar att det inte det är så mycket för dig att göra annat än att sätta tillbaka din sambos saker och spela orginal spel tills din xbox kommer hem från reperation.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Varje DVD läsare har en speciell "nyckel" i sig som måste stämma överens med den information som finns på moderkortet. Så att bara byta läsare går inte.
    Ajdå, det där hade jag missat fullständigt Får med andra ord lämna iväg hennes dvd för flashning istället. Tack!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Bara byta tillbaka så varje box har sin orginal DVD i sig, kom förbi med hennes box så flashar vi den på nolltid om det inte är lång kö

    Trollar du bort någon av läsarna så kan det bli jobbigt då det är som erariwn skrev, Varje 360 har en DVD och ett moderkort som är ihopparade med en unik nyckel
    Stämmer inte de spelar den bara film.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Gibby Visa Inlägg
    Hjälp!

    Jag lämnade nyligen iväg min 360 och fick den flashad. Det funkade jättebra i en vecka sen fick jag red-ring-of-death. Eftersom min sambo också har en 360 så tänkte jag att då kan jag bara stoppa i min DVD-läsare i hennes istället vilket jag inte trodde skulle bli några problem, men när jag stoppar i en DVD nu så känner den ej av att det är ett spel (oavsett original eller kopia) och istället visas en ruta om att jag ska måste spela skivan i en Xbox360. Min sambo kommer att ha ihjäl mig om jag inte löser detta under kvällen. I värsta fall får jag stoppa tillbaka hennes och hoppas på det bästa men jag vill ju gärna ha den flashade.

    Vad fasen kan det bero på? Min DVD var en Hitachi (dock ej den där jobbiga v79 tror jag) men hennes var en Toshiba. Hennes strömkontakt passade ej i min DVD så jag fick ta min egen och flytta över. Av någon anledning var den tejpad med gul tejp, är det något de gjort vid själva flashningen kanske?

    Väldigt tacksam för hjälp!

    Mvh
    Håkan
    Hur gick det? Fick du smisk av frugan?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Gibby Visa Inlägg
    Hjälp!

    Jag lämnade nyligen iväg min 360 och fick den flashad. Det funkade jättebra i en vecka sen fick jag red-ring-of-death. Eftersom min sambo också har en 360 så tänkte jag att då kan jag bara stoppa i min DVD-läsare i hennes istället vilket jag inte trodde skulle bli några problem, men när jag stoppar i en DVD nu så känner den ej av att det är ett spel (oavsett original eller kopia) och istället visas en ruta om att jag ska måste spela skivan i en Xbox360. Min sambo kommer att ha ihjäl mig om jag inte löser detta under kvällen. I värsta fall får jag stoppa tillbaka hennes och hoppas på det bästa men jag vill ju gärna ha den flashade.

    Vad fasen kan det bero på? Min DVD var en Hitachi (dock ej den där jobbiga v79 tror jag) men hennes var en Toshiba. Hennes strömkontakt passade ej i min DVD så jag fick ta min egen och flytta över. Av någon anledning var den tejpad med gul tejp, är det något de gjort vid själva flashningen kanske?

    Väldigt tacksam för hjälp!

    Mvh
    Håkan

    laga den med x-clamp fix

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Identifiera mitt chip / Hjälp att starta
    By baginbox in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 20:09
  3. HDD-byte, problem... problem...
    By Danny_Boy in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 11:27
  4. Hjälp mig! Förvirrad!
    By xp3ctr0 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 23:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •