Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    33
    Respekt
    23

    Thumbs down VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!

    ..... har iofs redan gjort det till ett gäng som ska köpa kompletta ps2+chip... men mina erfarenheter är verkligen inte dom bästa nu!! La en beställning till PSXCARE om en ps2+neo4 den 4/12-01... prylarna kom den 19/12... gött!! Tänkte att man kunde sitta & lira nu när man är ledig från jobb & dyl. men inte.... starta inte ens upp... bara en svart skärm... ringde till dig Hansi den 20/12... fick FP lapp den 21/12 (snabbt jobbat! beröm!!) Nicke ringde den 12/1 på kvällen runt 18.30 eller nåt sånt... "Har kollat din ps2 och hittar inga fel!!" hmmm... fan jag är väl korkad, har väl inte tryckt på on/off knappen ens .... skit samma... fick tillbaka den idag 16/12 (onsdag) skulle fått den igår (låg iaf på terminalen då).... idag så dumpa brevbäraren en avi i lådan!! Puckon.... får åka 2mil till terminalen (ville ha den idag) å gorma på en kille där... tydligen ska man stå med på en "värdelista" för att dom ska köra ut FP till privatpersoner nytt från 1/1-02... ska vara bättre med "hämtpaket"... ja,ja... Koppla in ps2 å vips så starta den... ha,ha gött!! Sitter å lirar några spel & konsolen fungerar kanon... stänger av.... käkar... ska lira lite till men va fan svart skärm (igen!!!) Sitter å stänger av rycker ur nätkabeln för att "nolla" inget fungerar.... vips så startar den en gång till... Wooow! Kanske har köpt en ps2:a som engångskonsol.... grymt?!... Ringde Nicke igen på Onsdag (16/12)... "så här ska det inte vara" näää tro fan det... ps2:an ska få en ytterligare resa på 100mil... som sagt... ska man fortsätta att rekommendera PSXCARE när man bor inärheten av GBG & *******... Personligen så fatta jag mer tycke om PSXCARE tack vare forumet här... man får svar utan att ringa + att man kunde köpa en komplett maskin med neo4... men skiten fungerar ju inte som det ska!!! En gång kan man acceptera att den e kass men 2ggr?!?! Ha den hellre ett par dagar längre så den VERKLIGEN fungerar 100% eller kanske bättre att ta ur neo och sätta in Messiah?!

    Har ju varit snack hur man ska skicka en ps2:a.... 1:a gången kom den ner med bubbelplast... gick i retur med bubbelplast.... 2:a gången enbart med orginallådan... så jag antar ju att det e okej att bara skicka den enbart i orginallådan...

    Skulle den komma ner å inte fungera till 100% så kommer jag att skriva i både detta och många övriga forum hur mycket det här har sugit... + att självklart kräva mina 6000kr tillbaka!! Antar att någon form av kompensation skulle få mig LITE gladare iaf!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Tro mig, vi tycker det är minst lika jobbigt som du när NEO4-moddade PS2 r strular. Det ryker lätt 2-3 timmars felsökning, oftast löder teknikerna bort chipet och börjar om helt från början.

    Det enda vi kan göra är ju att hantera returnerna så snabbt och smidigt vi överhuvudtaget klarar av.

    Messiah verkar bli mycket trevligare att ha att göra med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by x3m:
    Skulle den komma ner å inte fungera till 100% så kommer jag att skriva i både detta och många övriga forum hur mycket det här har sugit... + att självklart kräva mina 6000kr tillbaka!! Antar att någon form av kompensation skulle få mig LITE gladare iaf!</font>
    Mitt funkar sååååå bra så skyll inte på PSXCARE. Jag hade en Ps2a som stulade som fan med Neo4 så jag köpte en ny Ps2a och PSXCARE lödde in EXAKT samma Neo4 chip och då funkar ALLT 110%. Jag tror att det skiljer sig från Ps2a till Ps2a och Neo4 chip till Neo4 chip...

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Kanske en gammal tråd jag svara på, men jag bor i sthlm och har problem med psxcare själv. Har en ps2a inne som på kvittot skulle ta 2-3dagar och jag lämnade in den 26/5 och jag har än inte fått tillbaka den. Dom få ord jag fått om status är när jag själv skrivit och gnällt på icq vilket jag gjort kanske 3-4 ggr nu. Fick till slut nummer till en tekniker för kanske 3 dagar sen men fann aldrig tid att ringa men sprang ner till butiken idag när jag ändå var inne i stan.. och gissa vad, teknikern var inte där så dom sa att han skulle ringa upp.
    Enda jag fick veta över icq var att lasern på min ps2a krånglade, men att man inte fått höra ett enda ord på 2 veckor är enormt irriterande då det egentligen inte är mitt ps utan familjens så dom frågar mig 5-6ggr i veckan om det är klart än.
    Får ens en verksamhet skriva en estimerad tid på ett kvitto och sedan övergå tiden så enormt utan att höra av sig ens? skulle tro att det finns konsumentlagar mot sådant

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kunde inte förutsätta problemen när du lämnade in din PS2, och när en PS2 strular tar det alltid en massa tid att testa med omlödning av chip osv.

    Teknikern glömde att testa ps2:an innan han chippade den, vilket innebär att vi får ta på oss att byta laser även om den kan ha varit döende redan innan vi bröt sigillet.

    Eftersom det är en gammal PS2 modell måste jag beställa hem lite delar vi inte har hemma.

    Att det varit så struligt att få vettiga svar beror på att lödnissarna här haft väldigt mycket frånvaro de senaste två veckorna pga sjukdom, studentmottagningar m.m.

    Jag kan bara be om ursäkt för att du får vänta, tar det mer än 4 veckor så får jag erbjuda någon form av låneapparat så länge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi kunde inte förutsätta problemen när du lämnade in din PS2, och när en PS2 strular tar det alltid en massa tid att testa med omlödning av chip osv.

    Teknikern glömde att testa ps2:an innan han chippade den, vilket innebär att vi får ta på oss att byta laser även om den kan ha varit döende redan innan vi bröt sigillet.

    Eftersom det är en gammal PS2 modell måste jag beställa hem lite delar vi inte har hemma.

    Att det varit så struligt att få vettiga svar beror på att lödnissarna här haft väldigt mycket frånvaro de senaste två veckorna pga sjukdom, studentmottagningar m.m.

    Jag kan bara be om ursäkt för att du får vänta, tar det mer än 4 veckor så får jag erbjuda någon form av låneapparat så länge.
    Problemet som gör en lite frustrerad är bara att ingen har sagt eller hört av sig från er sida. Jag är lugn av mig och kan vänta, men när man inte hör ett ord på 2 veckor så blir man lite frustrerad oavsett vad man är för person

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, självklart, tyvärr uppstod situationen då teknikern som fick problem med din ps2 ägnat mer tid åt sina polares studentskivor än åt att sköta sitt jobb de senaste veckorna...så apparaten låg i ett hörn på hans arbetsbord utan att någon visste om den. Nu är det en av våra bästa tekniker som har tagit över ärendet och så fort delarna kommer hem så fixar han till den ordentligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Japp, självklart, tyvärr uppstod situationen då teknikern som fick problem med din ps2 ägnat mer tid åt sina polares studentskivor än åt att sköta sitt jobb de senaste veckorna...så apparaten låg i ett hörn på hans arbetsbord utan att någon visste om den. Nu är det en av våra bästa tekniker som har tagit över ärendet och så fort delarna kommer hem så fixar han till den ordentligt.
    Ser fram emot det, finns det något preliminärt datorum för ankomst av delarna?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tyvärr har jag inte ens beställt dom, lär beställa på måndag och få leverans c:a 1 vecka efter det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Till PSXCare
    By Yamazaki in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 11:53
  4. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •