Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 35

Diskussion: flasha lite on med Xtractor Pro + Spear

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    flasha lite on med Xtractor Pro + Spear

    1. finns det någon bra guide om hur man flashar en lite on med Xtractor Pro + Spear?
    2.har ett pcmcia kort till den bärbara (VIA VT6421A) någon som provat använda en bärbar?
    3.vad ska det nyaste bioset till en lite on heta?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag kan inte hitta en guide här direkt när jag sökte snabbt men det ska finnas...

    annars gör du bara såhär:

    Starta datorn och (om du kör i windows det ända jag kan atm) Jungleflasher

    Spotta ut släden och stänga av/sätt på spelaren (så att den är halvvägs ute)

    Gå in på "DVDKEY32", nu ska du hålla spear/probe mot punkten R707 (det finns en punkt "ovanför" den...) använd spear/probe genom att trycka ner i det hålet, se till att du INTE trycker ner den i hålet bredvid (R709). när du har håller spear/probe mot den här punkten trycker du på "Get key", nu ska det rassla till lite så ska det komma upp en meny där den vill spara en fil som heter "Key.bin" spara den, sedan kommer 2 till som du också ska spara.
    Bild över vart du hittar punkterna finns Här

    Nu när du har alla 3 (kolla nyckeln att det inte är några ställen där det är "000" eller liknande (flera nollor i rad) innan du går vidare!) ska du trycka på knappen det står "Open Dummy as source" och sparar den filen.

    Nu ska du igen kolla att det finns en nyckel (du skickas automatiskt vidare till nästa steg), att du fick ut en nyckel under urläsningen är inte alltid 100%'igt säkert bara för att det syns en nyckel i förra fönstret, har du ingen nyckel när du kommit hit gör om förra steget (läs ut igen). när du väl har gjort detta ska du öppna Ixtreme filen du ska använda (följer med Jungleflasher och heter någonting med "ix15lit" eller liknande).

    Nu ska du "spoof source to target", när detta är klart ska båda nycklarna stämma (den som står där uppe hos dummy.bin och den som står där nere vid IX15~). för att du ska slippa göra om det här med spoofning om din lite-on vill bråka med dig bör du spara detta (knappen "Save to file" gör detta åt dig)

    Nu ska du vidare till MTKFlash fliken och klicka på knappen "Lite-on erase" klicka på ja 2 gånger och vänta tills punkterna gått en bit in på processen någonstans mellan "Returned" och "status" brukar fungera bra om det nu rasslar till lite så har det gått rätt till och den har rätt status, nästa steg är då att trycka på "Write" och vänta tills den är klar med detta och har verifierat flashningen.

    skulle det inte fungera att köra lite-on erase i windows får du köra den i dos och erase den där, koden för det kan jag tyvär inte i huvudet men har skrivit om det tidigare på forumet finns flera som skrivit om detta här också. om det skiter sig kör du som sagt bara den och sedan bootar du upp i windows öppnar jungle flasher igen och öppnar sedan filen Lite-CFW (om du döpte filen med det sparade arbetet som det) som "target" och när du väl gjort det går du in och kör lite-on erase igen och ska då få status x72 samt ska det rassla till, nu ska du köra write och vänta tills den verifierats färdigt (OBS!: när du kör i dos ska du köra kommandot tills du har fått status "00x72" flera gånger i rad (5-6 gånger brukar räcka))

    Hoppas du förstår min guide

    Lycka till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    tack för det håller på att samla fakta får min Xtractor Pro + Spear
    i veckan så får vi se hur det går!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    du får gärna berätta var du fått tag på ett extern via6421 kort ^^

    edit: jag menar såklart ett med pcmcia

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    PCMCA + PCMCA Express =


    PCI =

    Stora kortet = PCI med en PCMCA adapter som sitter mitt på som ni ser.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    den här har jag ska fungera med 360
    http://www.pctradestore.com/code/ui/...0VISTA%20Linux

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    åh fan, snart kan man göra hembesök hos polarna man flashar åt haha. ne men skämt och åsido. nu hjälpte jag inte till så mkt som jag egentligen borde gjort :P

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Har läst ut en nyckel med hjälp av Xtractor Pro + Spear tog typ 2 sec??
    har provat flera gånger får samma nyckel problemet är att lampan som ska
    lysa på spear pennan aldrig lyser hur vet man att det är en korrekt nyckel
    man fått ??( har använt XtractorReader) har även gått på knappen
    get key and files och fått 3st filer går det på något sätt kolla att filerna
    är ok

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    Har läst ut en nyckel med hjälp av Xtractor Pro + Spear tog typ 2 sec??
    har provat flera gånger får samma nyckel problemet är att lampan som ska
    lysa på spear pennan aldrig lyser hur vet man att det är en korrekt nyckel
    man fått ??( har använt XtractorReader) har även gått på knappen
    get key and files och fått 3st filer går det på något sätt kolla att filerna
    är ok
    Ta en annan Lite-on, lägg in den nyckeln o se om du med den kan spela spel o titta på film

    Nej det fins inget enkelt sätt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    Har läst ut en nyckel med hjälp av Xtractor Pro + Spear tog typ 2 sec??
    har provat flera gånger får samma nyckel problemet är att lampan som ska
    lysa på spear pennan aldrig lyser hur vet man att det är en korrekt nyckel
    man fått ??( har använt XtractorReader) har även gått på knappen
    get key and files och fått 3st filer går det på något sätt kolla att filerna
    är ok
    Lättaste sättet är att kolla att det inte finns några serier med 000 (eller fler i rad) finns det så har du förmodligen inte fått ut hela nyckeln, punkten du ska använda spear på är R707 (om jag inte minns helt fel så heter den så...) det finns en punkt på sidan av den (708 tror jag det är?) sätter du spear på den så ska ejecten balla ur, då vet du att spearen fungerar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det finns en punkt på sidan av den (708 tror jag det är?) sätter du spear på den så ska ejecten balla ur, då vet du att spearen fungerar
    Inte 100% risk att den börjar ejecta
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    ok provade den brevid då körde den släden får samma nyckel i JungleFlasher
    den säger att nyckeln verkar ok så man får väl prova!!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    titta på nyckeln och se om den har något/några parti(er) med enbart nollor, har den det ska du INTE flasha för du brickar du maskinen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    ok provade den brevid då körde den släden får samma nyckel i JungleFlasher
    den säger att nyckeln verkar ok så man får väl prova!!
    Om den säger att nyckel är OK så är det bara att tuta och köra.

    Se bara till så att det faktiskt står någon nyckel i fältet vid source när du öppna dummy, och inte bara någon bold text bredvid
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    klickade på MTKFlash fliken och klickase på knappen "Lite-on erase" klickade på ja 2 gånger då låste sig datorn och nu svarar inte dvd (fungerar inte på ejekt) datorn fryser när jag startar Jungleflasher_kommer inte åt den
    hade raderat filerna jag läst ut tänkte börja om från början
    nyckeln har jag kvar i ett text dokument någon som vet om det finns
    något att göra?





    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag kan inte hitta en guide här direkt när jag sökte snabbt men det ska finnas...

    annars gör du bara såhär:

    Starta datorn och (om du kör i windows det ända jag kan atm) Jungleflasher

    Spotta ut släden och stänga av/sätt på spelaren (så att den är halvvägs ute)

    Gå in på "DVDKEY32", nu ska du hålla spear/probe mot punkten R707 (det finns en punkt "ovanför" den...) använd spear/probe genom att trycka ner i det hålet, se till att du INTE trycker ner den i hålet bredvid (R709). när du har håller spear/probe mot den här punkten trycker du på "Get key", nu ska det rassla till lite så ska det komma upp en meny där den vill spara en fil som heter "Key.bin" spara den, sedan kommer 2 till som du också ska spara.
    Bild över vart du hittar punkterna finns Här

    Nu när du har alla 3 (kolla nyckeln att det inte är några ställen där det är "000" eller liknande (flera nollor i rad) innan du går vidare!) ska du trycka på knappen det står "Open Dummy as source" och sparar den filen.

    Nu ska du igen kolla att det finns en nyckel (du skickas automatiskt vidare till nästa steg), att du fick ut en nyckel under urläsningen är inte alltid 100%'igt säkert bara för att det syns en nyckel i förra fönstret, har du ingen nyckel när du kommit hit gör om förra steget (läs ut igen). när du väl har gjort detta ska du öppna Ixtreme filen du ska använda (följer med Jungleflasher och heter någonting med "ix15lit" eller liknande).

    Nu ska du "spoof source to target", när detta är klart ska båda nycklarna stämma (den som står där uppe hos dummy.bin och den som står där nere vid IX15~). för att du ska slippa göra om det här med spoofning om din lite-on vill bråka med dig bör du spara detta (knappen "Save to file" gör detta åt dig)

    Nu ska du vidare till MTKFlash fliken och klicka på knappen "Lite-on erase" klicka på ja 2 gånger och vänta tills punkterna gått en bit in på processen någonstans mellan "Returned" och "status" brukar fungera bra om det nu rasslar till lite så har det gått rätt till och den har rätt status, nästa steg är då att trycka på "Write" och vänta tills den är klar med detta och har verifierat flashningen.

    skulle det inte fungera att köra lite-on erase i windows får du köra den i dos och erase den där, koden för det kan jag tyvär inte i huvudet men har skrivit om det tidigare på forumet finns flera som skrivit om detta här också. om det skiter sig kör du som sagt bara den och sedan bootar du upp i windows öppnar jungle flasher igen och öppnar sedan filen Lite-CFW (om du döpte filen med det sparade arbetet som det) som "target" och när du väl gjort det går du in och kör lite-on erase igen och ska då få status x72 samt ska det rassla till, nu ska du köra write och vänta tills den verifierats färdigt (OBS!: när du kör i dos ska du köra kommandot tills du har fått status "00x72" flera gånger i rad (5-6 gånger brukar räcka))

    Hoppas du förstår min guide

    Lycka till

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du tur kan du få igång det igen med filerna från en annan lite-on och bara lägga in rätt nyckel flasha den i dos istället... det var dumt av dig att ta bort filerna, du borde ha sparat dom och provat läsa ut igen INNAN du tog bort filerna

    men som sagt, prova att få tag på Lite-on filerna från en annan lite-on och kör med, kan fungera... har inte provat tidigare då jag inte tagit bort filerna från den lite-on läsaren jag arbetat med (någon av dom) hoppas det fungerar för dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    hade kvar filerna i papperskorgen har provat ett program som heter DosFlash_V1.4Beta
    har kört igång det genom kommandotolken den säger no atapi devices present
    släden ärr inkörd och går inte att köra utt
    någon som kan ha en lösning??

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kör den i riktiga dos, kommandotolken är "minidos" det vill säga skaffa ett usb minne och fixa till så att det har dos på via iprep tror jag det heter? finns någonstans här på forumet... och kör så, eller så skaffar du "Xbox 360 modification disk 1.5" och bränner ut den o kör med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    har försökt med programmen men får det inte att fungera
    måste man ha programmeraren kopplad till en com port ?
    går det med en Xtractor Pro + Spear och en liteon
    ett anat problem är att jag inte kan köra ut släden i liteon dvdn
    går det mekaniskt att öppna den? eller behövs inte det?

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kör den i riktiga dos, kommandotolken är "minidos" det vill säga skaffa ett usb minne och fixa till så att det har dos på via iprep tror jag det heter? finns någonstans här på forumet... och kör så, eller så skaffar du "Xbox 360 modification disk 1.5" och bränner ut den o kör med

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är normalt att släden inte går att öppna när driven är i "erased" status - det finns ingen firmware som kan svara på kommandot "öppna driven".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    ok ska det gå att att läsa in ny programvara i dvdn fast den står i "erased" status??

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är normalt att släden inte går att öppna när driven är i "erased" status - det finns ingen firmware som kan svara på kommandot "öppna driven".

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    har försökt med programmen men får det inte att fungera
    måste man ha programmeraren kopplad till en com port ?
    går det med en Xtractor Pro + Spear och en liteon
    ett anat problem är att jag inte kan köra ut släden i liteon dvdn
    går det mekaniskt att öppna den? eller behövs inte det?
    hade du den ute när den "dog" så behöver du inte spotta ut den nej, men du måste däremot erease den riktigt ordentligt innan du kan få igång den igen (köra erease kommando i dos tills du får status 72 ett par gånger i rad) sedan kan du skriva till den igen. vi kör med com ports varianten på PSXCare och det fungerar för oss, tror inte vi har kört med usb varianten något alls med lite-on's om vi har det så har jag inte märkt någon skillnad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    ok ska det gå att att läsa in ny programvara i dvdn fast den står i "erased" status??
    ja det fungerar alldeles utmärkt bra, bara du får den till status 72, det kan ta några minuter genom att köra erease kommando i dos men när du väl fått det ett par gånger i rad ska det fungera alldeles utmärkt bra!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    ok tack för hjälpen får prova efter helgen åker bort några dar

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja det fungerar alldeles utmärkt bra, bara du får den till status 72, det kan ta några minuter genom att köra erease kommando i dos men när du väl fått det ett par gånger i rad ska det fungera alldeles utmärkt bra!

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    har tänkt prova iprep (101 v006)men får bara no valid firmware loaded när
    jag går på load firmware har provat på två datorer men med samma resultat
    har provat med iextreme 1_5.1
    någon annan med samma problem??

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    hittade en annan iprep_v008.0 då gick det att lägga in firmware till
    liteon någon som vet om det går att använda filerna jag läst utt med
    extractor reader i iprep_v008.0 eller måste jag ha läst utt dom med
    iprep_v008.0 kan inte läsa utt filerna igen
    försökte att läsa in filerna med iprep. iprep vill att man ska slå in boxens
    serie nr när jag gör det får jag ett felmedelande??
    var ska man lägga in dom sparade filerna som jag tidigare läst utt
    och vilka ????

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    en till dum fråga hur vet jag vilket port nummer mitt sata kort har
    går det att kolla på något sätt för det är väl satans port nummer
    man ska använda sig av om man vill erasa dvdn i dos??

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    en till dum fråga hur vet jag vilket port nummer mitt sata kort har
    går det att kolla på något sätt för det är väl satans port nummer
    man ska använda sig av om man vill erasa dvdn i dos??
    kolla med iprep tex.

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kolla med iprep tex.
    har provat med dosflash den går att erasa om ja skriver liteon e

    när jag försöker flasha den så kommer jag bara till erasing sen händer inget mer
    går även att få den till ff72 med hjälp av I-0-eras
    ska prova ett nytt sata kort på måndag tror inte att det är felet men man
    vet ju aldrig finns det något annat dos program än dosflash man kan prova?
    datorn fryser bara i xp

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    har provat med dosflash den går att erasa om ja skriver liteon e

    när jag försöker flasha den så kommer jag bara till erasing sen händer inget mer
    går även att få den till ff72 med hjälp av I-0-eras
    ska prova ett nytt sata kort på måndag tror inte att det är felet men man
    vet ju aldrig finns det något annat dos program än dosflash man kan prova?
    datorn fryser bara i xp
    jag menade att du får reda på port numret via iprep så du sedan kan använda det med något annat program, men vi kanske pratar om olika saker, hehe.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Flasha med Modification Disc v1.5
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 02:44
  3. flasha lite on, hänger sig?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 15:34
  4. Flasha xbox360 med laptop
    By norman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 08:35
  5. Behöver lite hjälp....tack på förhand
    By Treeroot in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 13:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •