Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 68

Diskussion: Xbox 360 Ixtreme 1.5

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16

    Xbox 360 Ixtreme 1.5

    Tjenna!

    Vill bara först tacka till ett jätte bra forum, är ny här så
    Nu till frågan:
    Jag har precis köpt ett xbox 360 60hdd med ixtreme 1.5. Eftersom jag inte har råd att prioritera en duallayer samt DL skivor just nu så vill jag kunna föra över spelen jag drar hem till 360:n via datorn.
    Men nu fick jag reda på att det inte går att föra över spel på den modellen på chippet som jag har.
    Vilket Chip ska jag då använda?

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Du måste ha spelen på skiva.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av whad Visa Inlägg
    Du måste ha spelen på skiva.
    Jo det vet jag, men man ska juh kunna spara spelen på hdd också eller hur Föra över dom från datorn till boxen.
    Och det är det jag undrar om hur man gör. För det var en som sa att det inte gick att göra det med det chippet som jag hade. Vilket chip måste jag ha för att kunna göra så?
    Last edited by Greim; 2009-02-07 at 10:56.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jo det vet jag, men man ska juh kunna spara spelen på hdd också eller hur Föra över dom från datorn till boxen.
    Och det är det jag undrar om hur man gör. För det var en som sa att det inte gick att göra det med det chippet som jag hade. Vilket chip måste jag ha för att kunna göra så?
    Jovisst, du kan föra över spelen på hårddisken, alltså installera dom på hårddisken. Men du måste fortfarande ha skiva för att installera samt kunna spela spelen.

    Fördelen med att lägga över spelen på hårddisken är främst för att slippa långa laddningstider samt slippa det höga ljudet från dvd'n.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av cornan Visa Inlägg
    Jovisst, du kan föra över spelen på hårddisken, alltså installera dom på hårddisken. Men du måste fortfarande ha skiva för att installera samt kunna spela spelen.

    Fördelen med att lägga över spelen på hårddisken är främst för att slippa långa laddningstider samt slippa det höga ljudet från dvd'n.
    Okej. Då vet jag hur det ligger till.

    Vilke dual-layer brännare rekomenderar ni? som inte är så dyr.

    Mvh
    Last edited by Greim; 2009-02-07 at 11:57.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej. Då vet jag hur det ligger till.

    Vilke dual-layer brännare rekomenderar ni? som inte är så dyr.

    Mvh
    IDE
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=881&xSec=38
    eller S-Ata
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=955&xSec=38
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Har sett den dom där. Undrade om det fanns något annat billigare alternativ.
    Tack ändå.

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Oja på komplett.se finns det brännare för 100-200 kronor. Samsung kör jag på, fungerar utmärkt med verbatimskivor. Inte fått någon felbränning med de skivorna hitentills iaf..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Har sett den dom där. Undrade om det fanns något annat billigare alternativ.
    Tack ändå.

    Mvh
    köp en samsung- eller pioneer-brännare, google är bra om du är fattig.

    köp inte billig skitmedia och bränn med utan lägg pengarna på riktiga skivor som verbatim annars kan du lika gärna bränna med vilket skit som helst eftersom resultatet kommer bli kasst i båda fallen. de pengarna du tjänar på billig media får du lägga ut i ombränningar och liknande, bara så du vet. dumt att vara dumsnål
    Last edited by int21; 2009-02-07 at 14:17.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    köp en samsung- eller pioneer-brännare, google är bra om du är fattig.

    köp inte billig skitmedia och bränn med utan lägg pengarna på riktiga skivor som verbatim annars kan du lika gärna bränna med vilket skit som helst eftersom resultatet kommer bli kasst i båda fallen. de pengarna du tjänar på billig media får du lägga ut i ombränningar och liknande, bara så du vet. dumt att vara dumsnål
    Precis Int21
    Det fins ju en anledning till varför vi just bara säljer Verbatim o Pioneer.
    Och om man är på det humöret att hitta dem billigare hur svårt är det då att plocka beteckning och googla
    Dock kan vi inte garantera att saker fungerar om man köper det på annat håll

    Teps: Sök på Google om Mediakoder på lagringsmedia, de vi säljer vet vi fungerar.
    *** Just pg.av det återköper vi inte DVD/annan lagringsmedium då "Vissa" människor kan köpt dåliga batchar o byter ut o förösker returnera "Ja det har hänt att folk försökt." ***
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Precis Int21
    Det fins ju en anledning till varför vi just bara säljer Verbatim o Pioneer.
    Och om man är på det humöret att hitta dem billigare hur svårt är det då att plocka beteckning och googla
    Dock kan vi inte garantera att saker fungerar om man köper det på annat håll

    Teps: Sök på Google om Mediakoder på lagringsmedia, de vi säljer vet vi fungerar.
    *** Just pg.av det återköper vi inte DVD/annan lagringsmedium då "Vissa" människor kan köpt dåliga batchar o byter ut o förösker returnera "Ja det har hänt att folk försökt." ***
    Det blir en brännare från er istället

    1.Hur ofta behöver man uppdatera sitt xbox, för att det ska hålla sig i godform. Bios, Firmware Osv.?
    2.Gör man sånt själv eller måste man lämna in den?
    3.Vilka prgoram använder man?
    4.Kan man uppdatera sitt Ixtreme hos er eller kan man göra det själv?

    Kan ingen berätta om vad man kan göra, om man vill att sitt xbox 360 ska hålla sig i "tipp topp" hela tiden =)
    Mvh,
    Last edited by Greim; 2009-02-08 at 07:40.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Det blir en brännare från er istället

    1.Hur ofta behöver man uppdatera sitt xbox, för att det ska hålla sig i godform. Bios, Firmware Osv.?
    2.Gör man sånt själv eller måste man lämna in den?
    3.Vilka prgoram använder man?
    4.Kan man uppdatera sitt Ixtreme hos er eller kan man göra det själv?

    Kan ingen berätta om vad man kan göra, om man vill att sitt xbox 360 ska hålla sig i "tipp topp" hela tiden =)
    Mvh,
    1. det släpps en ny Ixtreme ungefär en gång om året, men du behöver inte uppdatera egentligen om du inte känner att du måste ha det absolut senaste...
    2. du kan göra det själv om du vet hur man flashar just din drive, eller så kan du lämna in den hos oss och få en uppgraderad till det senaste...
    3. det beror helt på vilken drive det är, oftast kör man allt i dos...
    4. läs svaret på 2:an

    för att hålla den "tipp topp" behöver du enbart dammsuga ut den med jämna mellan rum (dammsug i fogarna och över alla hålen så blir det nog bra ) eller också öppnar du upp den och blåser rent den också (OBS!: detta är inte att rekomendera om du inte är säker på vad du gör)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. det släpps en ny Ixtreme ungefär en gång om året, men du behöver inte uppdatera egentligen om du inte känner att du måste ha det absolut senaste...
    2. du kan göra det själv om du vet hur man flashar just din drive, eller så kan du lämna in den hos oss och få en uppgraderad till det senaste...
    3. det beror helt på vilken drive det är, oftast kör man allt i dos...
    4. läs svaret på 2:an

    för att hålla den "tipp topp" behöver du enbart dammsuga ut den med jämna mellan rum (dammsug i fogarna och över alla hålen så blir det nog bra ) eller också öppnar du upp den och blåser rent den också (OBS!: detta är inte att rekomendera om du inte är säker på vad du gör)
    Okej, men eftersom jag köpt den senaste 360:n med ixtreme så då kan jag juh jag lämna in min till er om 1 år då =)
    Då behöver jag juh inte tänka på att uppdatera nått under året, eller blir boxen sämre/segare juh längre man väntar?
    Hur fixar man update i dos då? Kan man uppdatera det också 1 gång per år och boxen funkar bra ändå? Eller ska det göras flera gånger?

    Finns det några bra sidor för just drivers som man behöver till boxen? Fast jag vettefan om jag skulle våga installera något sånt. Rädd att det ska pajjas.

    Det där med att damsuga kan jag göra, men vettefan om jag vågar att öppna upp den. Isf, måste jag handla specialverktyg från er.

    Men tack som fan iaf, för svaren.

    mvh
    Last edited by Greim; 2009-02-08 at 15:18.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, men eftersom jag köpt den senaste 360:n med ixtreme så då kan jag juh jag lämna in min till er om 1 år då =)
    Då behöver jag juh inte tänka på att uppdatera nått under året, eller blir boxen sämre/segare juh längre man väntar?
    Hur fixar man update i dos då? Kan man uppdatera det också 1 gång per år och boxen funkar bra ändå? Eller ska det göras flera gånger?

    Finns det några bra sidor för just drivers som man behöver till boxen? Fast jag vettefan om jag skulle våga installera något sånt. Rädd att det ska pajjas.

    Det där med att damsuga kan jag göra, men vettefan om jag vågar att öppna upp den. Isf, måste jag handla specialverktyg från er.

    Men tack som fan iaf, för svaren.

    mvh
    Jag kan säga såhär, det kommer nog inte dröja ett helt år innan nästa firmware kommer, upptäckte en liten bugg idag, kanske bara är jag som råkat ut för det, men jag stängde av boxen, gick ner och käkade och när jag kom upp igen och startade boxen fick jag fel koden E66 som betyder att det är något fel med driven's firmware, alltså att xboxen inte känner igen den... sedan startade jag om boxen igen då fungerade det... men kanske bara är jag?

    anyhow, det finns mängder med sidor med firmware's till 360, och mängder med guider överallt på nätet, dos går precis lika bra som windows, skillnaden är att dos inte ballar ur lika lätt som windows gör och enligt mina funderingar och så känns dos säkrare än windows på något vis... vetefan varför men jag känner det så (säkrare att det inte blir fel när man håller på)

    Visst kan du komma in med boxen om ett år om du känner för det, du kan juh hålla lite koll på PSXCare's hemsida så får du info när en ny update kommer det skrivs där när det väl släpps
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag kan säga såhär, det kommer nog inte dröja ett helt år innan nästa firmware kommer, upptäckte en liten bugg idag, kanske bara är jag som råkat ut för det, men jag stängde av boxen, gick ner och käkade och när jag kom upp igen och startade boxen fick jag fel koden E66 som betyder att det är något fel med driven's firmware, alltså att xboxen inte känner igen den... sedan startade jag om boxen igen då fungerade det... men kanske bara är jag?

    anyhow, det finns mängder med sidor med firmware's till 360, och mängder med guider överallt på nätet, dos går precis lika bra som windows, skillnaden är att dos inte ballar ur lika lätt som windows gör och enligt mina funderingar och så känns dos säkrare än windows på något vis... vetefan varför men jag känner det så (säkrare att det inte blir fel när man håller på)

    Visst kan du komma in med boxen om ett år om du känner för det, du kan juh hålla lite koll på PSXCare's hemsida så får du info när en ny update kommer det skrivs där när det väl släpps

    Okej, Jo för fan jag kommer förmodligen att komma in med boxen inom ett år och be er uppdatera =)
    Klart jag håller koll på Psxcare. Sitter här varje dag =)

    Har iaf, beställt en DL brännare av er, den för 400:-
    Skulle du kunna förklara hur man bränner spel på DL skivor?
    Har skaffat IMGBurn. Är det mer jag behöver ?
    Skulle vara skit bra du kunna beskriva hur man gör i NR ordning
    Är som sagt nybörjare på detta =)

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, Jo för fan jag kommer förmodligen att komma in med boxen inom ett år och be er uppdatera =)
    Klart jag håller koll på Psxcare. Sitter här varje dag =)

    Har iaf, beställt en DL brännare av er, den för 400:-
    Skulle du kunna förklara hur man bränner spel på DL skivor?
    Har skaffat IMGBurn. Är det mer jag behöver ?
    Skulle vara skit bra du kunna beskriva hur man gör i NR ordning
    Är som sagt nybörjare på detta =)

    Mvh
    visst kan jag väl det, men det finns om du kollar i andra svaret i tråden om livesäkerhet (konsten att inte bli bannad~) finns det en bild sekvens där alla stegen gås igenom men vill du ha en guide av mig så kan jag väl skriva ihop något vettigt åt dig så småningom... eller så kan jag försöka förklara för dig via IM eller så, men bäst är på forumet tror jag så att andra kan läsa det senare också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, men eftersom jag köpt den senaste 360:n med ixtreme så då kan jag juh jag lämna in min till er om 1 år då =)
    Antingen kommer du in vid ett senare tillfälle eller så har din box rasat o du köpt en ny då du tänat in boxens kostnad på de 6 första backupperna du skaffat *smaksak* jag har valt att inte uppgradera mina äldre boxar då det inte kan ges garantier om att en nyare mjukvara livesäkrar mer om man uppgraderar då boxen förmodligen skickat info till Ms. Men vissa saker kan förbättras som läsbarhet av media eller fel vinkar etc.
    Bara läsa för o nackdelar där. Just språnget från 1.4 till 1.5 var för att 1.5 gjorde det lite säkrare för folk som Spoofar Lite-on läsare o 1.5 är skriven för just Lite-On. som 1.41 är skriven enbart för BenQ och bara fins för just BenQ 1.5 fins för allt utom Hitatchi i dagsläge, de får fortfarande flashas med 1.4.

    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Det där med att damsuga kan jag göra, men vettefan om jag vågar att öppna upp den. Isf, måste jag handla specialverktyg från er.
    Tips: Öppnar du konsollen själv bryter du vårt garantisigill och häver all din garanti hos oss. Dammsug helt enkelt bakom fläktar o undersidan samt ovansidan efter du plockat loss HDD. det brukar räcka, o framför allt, Damssug hemma o dammtorka bordet din 30 står på.

    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Har iaf, beställt en DL brännare av er, den för 400:-
    Skulle du kunna förklara hur man bränner spel på DL skivor?
    Har skaffat IMGBurn. Är det mer jag behöver ?
    Skulle vara skit bra du kunna beskriva hur man gör i NR ordning
    Är som sagt nybörjare på detta =)
    Mvh
    Hur man bärnner spel, tänk på Layerbreak, ladda .DVD filen, fins ingen .DVD fil skapa en själv
    Läs vår Klistrade FAQ, Sen är du praktiskt taget Proffs
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Antingen kommer du in vid ett senare tillfälle eller så har din box rasat o du köpt en ny då du tänat in boxens kostnad på de 6 första backupperna du skaffat *smaksak* jag har valt att inte uppgradera mina äldre boxar då det inte kan ges garantier om att en nyare mjukvara livesäkrar mer om man uppgraderar då boxen förmodligen skickat info till Ms. Men vissa saker kan förbättras som läsbarhet av media eller fel vinkar etc.
    Bara läsa för o nackdelar där. Just språnget från 1.4 till 1.5 var för att 1.5 gjorde det lite säkrare för folk som Spoofar Lite-on läsare o 1.5 är skriven för just Lite-On. som 1.41 är skriven enbart för BenQ och bara fins för just BenQ 1.5 fins för allt utom Hitatchi i dagsläge, de får fortfarande flashas med 1.4.



    Tips: Öppnar du konsollen själv bryter du vårt garantisigill och häver all din garanti hos oss. Dammsug helt enkelt bakom fläktar o undersidan samt ovansidan efter du plockat loss HDD. det brukar räcka, o framför allt, Damssug hemma o dammtorka bordet din 30 står på.



    Hur man bärnner spel, tänk på Layerbreak, ladda .DVD filen, fins ingen .DVD fil skapa en själv
    Läs vår Klistrade FAQ, Sen är du praktiskt taget Proffs
    Hur menar du med att rasat? Den är juh sproilans ny nu. Så nu behövs den inte uppdateras. Jag undrade bara om hur "Ofta" boxen behövs uppdateras.
    Tänker inte öppna boxen utan bara dammsuga utanpå. Vill juh inte att garantin ska brytas.
    okej ska kika på bränningen. Tack än engång för svaren

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    visst kan jag väl det, men det finns om du kollar i andra svaret i tråden om livesäkerhet (konsten att inte bli bannad~) finns det en bild sekvens där alla stegen gås igenom men vill du ha en guide av mig så kan jag väl skriva ihop något vettigt åt dig så småningom... eller så kan jag försöka förklara för dig via IM eller så, men bäst är på forumet tror jag så att andra kan läsa det senare också
    Om du har tid och lust =) annars behöver du inte. Bara jag som är för lat för att leta =)

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Om du har tid och lust =) annars behöver du inte. Bara jag som är för lat för att leta =)

    Mvh
    skriver ner något bra imorrn när jag e ledig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

    Tackar som fan. Bara jag som är för lat. Men ska ta mig extra hårt i kragen och läsa igenom =)

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    skriver ner något bra imorrn när jag e ledig
    Najs, STORT tack!

    Mvh,
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Najs, STORT tack!

    Mvh,
    ähhh, vafan gör den åt dig nu ska ta lite bilder bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Såhär går det till när du ska bränna Xbox 360 spel med IMGBurn (Rekomenderas av dom flesta och är gratis )

    1)
    Öppna IMGBurn

    2)
    Klicka på den röd markerade knappen på bilden:



    3)
    Klicka nu på den röd markerade knappen (den vänstra) på bilden nedan och välj filen du ska bränna (~.dvd, skulle du mot förmodan öppna .iso filen istället och .dvd'n finns i samma mapp kommer du se error medelandet som finns på bild 3 )




    4)
    OBS!: Innan du bränner bör du kolla upp följande saker:
    Det grön markerade områdena ska stå så som det gör på bilden, gör det inte det så bör du inte bränna ut spelet, för då kommer det förmodligen inte fungera eller så har du satt i en skiva som inte är tom/av rätt sort.


    Ställ också in hastigheten (detta gör du i rutan där det står "Auto" (MAX) på bilden genom att klicka på pilen till höger)

    Klicka på den blå markerade knappen i bilden ovan så startar bränningen! bara vänta och hoppas inget blir fel under brännings processen.



    Lycka till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    En liten notering:
    Bränn inte i max, håll dig till 2.4x

    Och BTW Swizzy, skaffa photoshop!
    Syns att du använt paint på långa vägar, finns inget annat program som jpg'ar så mycket hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    En liten notering:
    Bränn inte i max, håll dig till 2.4x

    Och BTW Swizzy, skaffa photoshop!
    Syns att du använt paint på långa vägar, finns inget annat program som jpg'ar så mycket hehe
    det där är faktiskt Photoshop cs2 V9.0 >_< jag sparade i låg kvalitet dock

    Edit: går det äns att ställa in opaciteten i paint? o.O
    Last edited by Swizzy; 2009-02-09 at 23:54.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    En liten notering:
    Bränn inte i max, håll dig till 2.4x
    Ääh, jag tuffar på vad skivorna är certifierade för, 2,4x i 2,4x, 4,5x i 4,5x och 8x i 8x

    Bra brännare i kombination med Stabil dator o Bra skivor brukar inte bli problem.
    Sitter man o porrsurfar samtidigt o tittar på film, spelar spel på datorn kan man ju förstå varför det går illa för vissa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ääh, jag tuffar på vad skivorna är certifierade för, 2,4x i 2,4x, 4,5x i 4,5x och 8x i 8x

    Bra brännare i kombination med Stabil dator o Bra skivor brukar inte bli problem.
    Sitter man o porrsurfar samtidigt o tittar på film, spelar spel på datorn kan man ju förstå varför det går illa för vissa

    Har lite brådis nu, ska kika på det där snart. tackar!

    Vad är det för skillnad på Dual layer och double layer? olika namn för samma skivor?

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Har lite brådis nu, ska kika på det där snart. tackar!

    Vad är det för skillnad på Dual layer och double layer? olika namn för samma skivor?

    Mvh
    I princip samma teknik, men oftast så innebär dual layer DVD- och double DVD+ så när det gäller xboxen så är det mer korrekt att säga double layer
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:58
  2. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  3. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16
  4. xbox 360 benq ixtreme 5x online?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 14:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •