Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Vilka av dessa fläktar rekomenderar ni av dessa 2 som ni? Vad är det för skillnad?
Talismoon Whisper Fan
XCM High Speed Air Cooler v2 för 360
Jag vill kunna kyla ner xboxet så mkt som möjligt och att den ska låta mindre=) ska även beställa Nyko Intercoolern =)
Vad mer behövs för att kyla ner boxen så mkt som möjligt? Eller räcker det med det jag skrivit?
mvh
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
-Hellre en natt som varg, än 1000år som får!
Lägg boxen på balkongen på vintern
Så slipper du värme o ljud
Nej det dämpar bara några dB och kör du saker från HDD låter det mindre.
Lägg pengarna på en vettig dammsugare och TV, damsug nära boxen o höj volymen på Tv´n så slipper du problem
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Last edited by Greim; 2009-02-11 at 18:26.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Det fins inget vettigt sätt att slippa ljudet från en 360 annat än att höja sin TV, eller lägga den i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in ioch utblås eller i ett annat rum.
Men lägger man spel på HDD o bootar från en skiva så minskar det drastiskt.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Okej, Men jag tänkte mer på kylningen om den blir bättre om man köper någon av dom 2 fläktarna ni sålde, eller om man ska köra med org. fläkten som sitter i redan.
Jasså, men om man vill ha boxen i ett annat rum och man har tvn i vardagsrummet. Blir det inte sämre "Connection" mellan doserna & gitarren till xboxet?
För nu står xboxet alldeles bredvid Tvn (Bra eller dåligt?) sen har jag pallat upp det med några dvd fodral.
Finns det några andra sätt man kan göra på så att alla små hål inte täcks och att boxen får bra med luft och att kylningen blir bättre?. Ska xboxet ligga ner eller ska man låta det stå upp? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Visst äre samma nätverkskabel som man har till datorn/Nätverket som man kan använda till xboxet?
Mvh
Last edited by Greim; 2009-02-13 at 17:38.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Personligen skulle jag köra på Orginal, mindre att återställa när de rasar
Men har man en gammal box utan HDMI kan man behöva all hjälp med kylning man kan få Men det är så individuellt.
Signalen går genom väggar o golv finfint. Dock bör man ha fräscha nyladdade batterier Sen beror det på hur mycket armeringsjärn din kåk är byggd med. Kostar inget att testa
Raka RJ45 CAT 5e kablar ja
/ Pendragon
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Med kåk menar jag inte Villa
Söderslang för Bostad/Lya/Kvart/Lägenhet etc
/ Pendragon
Pendragon, du pratade om att man kunde lägga boxen i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in och utblås. Du har inga bilder eller mall på hur ett sånt skåp ser ut?
Täntke isf, bygga ett så man kan ha xboxet i det och alla spelen
vad ska det vara för fläktar i skåpet ?
Mvh
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Last edited by Greim; 2009-02-14 at 23:01.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Google is your friend!
Skulle gissa på off topic
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Förut innan min 55" LEd TV hade jag en Loewe Credo på 32" CRT ja men bästa som gick att köpa på den tiden!
Den stog på en Ikea Magiker tv-bänk o i den bänken hade jag monterat 2x fläktar nedtill för inblås av kall luft o 2x fläktar ovantill för utblås av Varmluft som stiger
Magiker består av Tre sektioner om man monterar den rätt och varje sektion hade ett eget batteri av fläktar
Fläktarna drevs på ett externt nätagg som slogs på automagiskt med termostyrning *3* sensorer i varje skåpsdel i ovankant, Elfa is the shitt säger jag bara " Tidigare slog jag på fläktarna manuellt med en strömställare jag monterae i skåpets framkant men jag var för lat o för sugen på en mer praktisk lösning så det blev en sensor som triggade ett relä vid en viss temperatur Tror jag ställde in den på 38-40 grader.
Du kanske gjort reklam för andra sidor man kan köpt DVd skivor på eller gått väldigt Offtopic Du bör se en kommentar under din profil under kontoinställningar
/ Pendragon
Okej. Tackar då har jag ett "HUMM" om hur jag ska göra
Det var det jag tänkte. Jag bröt mot reglerna angående filtret. Men kommer det alltid stå så där eller försvinner det med tiden?
1.Era DL skivor som ni säljer kan man bränna omslag på dom?
2.Är det gröna fodral som följer med om man beställer ett pack eller vanliga fyrkantiga?
3. När man tankar hem spel, visst är det PAL som är bäst att ta hem då?
4. Vet ni någon sida som är mkt bra för xbox covers, som är Swedish?
Tack å bock
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
1. Nej, dom är gjorda för att skriva med penna på.
2. 10 och 20 pack är det jewelcase (kvadratiska), vill du ha dvd-fodral så går det också bra att göra här:
Grönt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=653&xSec=92
Vitt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=652
3. PAL eller regionsfria NTSC, brukar stå i NFO-filen.
4. Inte för svenska, cdcovers.cc och www.allcdcovers.com funkar bra iaf. Finns svenska ibland om man har tur.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Okej, tackar.
Det kanske inte finns överhuvudtaget DL skivor som man kan göra omslag på, Synd det.
Okej, Japp DVD fodral jag är ute efter. Schysst med Vitt också. Håller sig inte xbox 360 spelen till det gröna?
Finns så mkt av samma spel att välja på ibland men drar ner NFO-Filen först då för och se om det är Regionsfria NTSC eller PAL.
Annars hittade jag en sida http://www.coversclub.com/Covers-Letter-Xbox360-e.html men jag tyckte den inte var så bra.
Mvh
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Verbatim har full-face printable skivor också, jag har ett 25-p sådana som jag köpte nyligen på auktion (helt oöppnad förpackning ) anyhow, om du köper sådana kan du fixa till bild ovanpå (om jag inte har helt fel så ska du ha en speciell sorts skrivare för sådant? om det inte är Lightscribe skivor?)
och ja, 360 spelen brukar komma i gröna fodral eller silveriga/grå då det är classic varianten av spelen...
Google is your friend!
Verbatim Full Face Printable : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=941&xSec=60
Skriv vad du vill på dessa med tuschpenna eller kasta in i en bläckstråleskrivare som har en kasett som möjliggör utskrift på skivor
Lightscribe är dyrare skivor o kräver att man har en brännare med Lightscribeteknik och är knappt värt mödan
/ Pendragon
Okej, Nä Svärfar som ordnar det isf. Han jobbar med sånt. Så jag behöver bara skivorna sen så skickar jag ner det så fixar han riktiga omslag på skivorna samt på dvd fodralen med riktigt papper osv. =)
Man skulle haft hans brännare. Man kan göra 100 omslag åt gången samt att den skriver ut dvd covers samtidigt. Sen så fixar den allt automatiskt.
Last edited by Greim; 2009-02-18 at 13:00.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Vissa är Silver Surfade o de har Verbatimloggor mitt på skivan o annat, Fullface Printable printar man på med bläckskrivare.
Vilken du väljer är upp till dig.
Den jag postade länk till är Printable ( Vit ) alla andra är Silver ovansida med loggor o infotext från Verbatim.
Termiska printrootar eller Inkjetrobotar är smutta de med
Last edited by Pendragon; 2009-02-18 at 13:22.
/ Pendragon
/ Pendragon
Bookmarks