Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 68

Diskussion: Xbox 360 Ixtreme 1.5

  1. #31
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    I princip samma teknik, men oftast så innebär dual layer DVD- och double DVD+ så när det gäller xboxen så är det mer korrekt att säga double layer
    Okej. Visst kan man bränna vanliga cds samt dvd i dl brännare?
    TACKAR Swizzy. En jättebra guide du gjorde

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej. Visst kan man bränna vanliga cds samt dvd i dl brännare?
    TACKAR Swizzy. En jättebra guide du gjorde

    Mvh
    i 99% av fallen ska det fungera ja annars kan du juh kolla om den har stöd för sådant
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej. Visst kan man bränna vanliga cds samt dvd i dl brännare?
    TACKAR Swizzy. En jättebra guide du gjorde

    Mvh
    Alla DVD-brännare jag sett bränner alla typer av CD-skivor också.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Vilka av dessa fläktar rekomenderar ni av dessa 2 som ni? Vad är det för skillnad?
    Talismoon Whisper Fan
    XCM High Speed Air Cooler v2 för 360

    Jag vill kunna kyla ner xboxet så mkt som möjligt och att den ska låta mindre=) ska även beställa Nyko Intercoolern =)
    Vad mer behövs för att kyla ner boxen så mkt som möjligt? Eller räcker det med det jag skrivit?

    mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Lägg boxen på balkongen på vintern
    Så slipper du värme o ljud

    Nej det dämpar bara några dB och kör du saker från HDD låter det mindre.

    Lägg pengarna på en vettig dammsugare och TV, damsug nära boxen o höj volymen på Tv´n så slipper du problem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Lägg boxen på balkongen på vintern
    Så slipper du värme o ljud
    Glöm bara inte att lägga in en torrboll i konsolen, för det lär nog bli lite kondens...

    Men ni som bor neröver landet har väl kanske +15 grader nu?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #37
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Lägg boxen på balkongen på vintern
    Så slipper du värme o ljud

    Nej det dämpar bara några dB och kör du saker från HDD låter det mindre.

    Lägg pengarna på en vettig dammsugare och TV, damsug nära boxen o höj volymen på Tv´n så slipper du problem
    Hehe.
    Jo det visste jag att det låter mindre om man kör från hdd. Men ryms inte så mkt spel på en 60gb.
    Har faktist en nyinköpt dammsugare (Philips FC9171). Dessvärre med tv. Men det kommer det också

    Nu till frågorna som jag ville få besvarat
    Last edited by Greim; 2009-02-11 at 17:26.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Det fins inget vettigt sätt att slippa ljudet från en 360 annat än att höja sin TV, eller lägga den i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in ioch utblås eller i ett annat rum.

    Men lägger man spel på HDD o bootar från en skiva så minskar det drastiskt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det fins inget vettigt sätt att slippa ljudet från en 360 annat än att höja sin TV, eller lägga den i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in ioch utblås eller i ett annat rum.

    Men lägger man spel på HDD o bootar från en skiva så minskar det drastiskt.

    Okej, Men jag tänkte mer på kylningen om den blir bättre om man köper någon av dom 2 fläktarna ni sålde, eller om man ska köra med org. fläkten som sitter i redan.

    Jasså, men om man vill ha boxen i ett annat rum och man har tvn i vardagsrummet. Blir det inte sämre "Connection" mellan doserna & gitarren till xboxet?
    För nu står xboxet alldeles bredvid Tvn (Bra eller dåligt?) sen har jag pallat upp det med några dvd fodral.
    Finns det några andra sätt man kan göra på så att alla små hål inte täcks och att boxen får bra med luft och att kylningen blir bättre?. Ska xboxet ligga ner eller ska man låta det stå upp? Hoppas ni förstår vad jag menar.

    Visst äre samma nätverkskabel som man har till datorn/Nätverket som man kan använda till xboxet?


    Mvh
    Last edited by Greim; 2009-02-13 at 16:38.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, Men jag tänkte mer på kylningen om den blir bättre om man köper någon av dom 2 fläktarna ni sålde, eller om man ska köra med org. fläkten som sitter i redan.
    Personligen skulle jag köra på Orginal, mindre att återställa när de rasar
    Men har man en gammal box utan HDMI kan man behöva all hjälp med kylning man kan få Men det är så individuellt.

    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jasså. men om man vill ha boxen i ett annat rum och man har tvn i vardagsrummet. Blir inte sämre "Connection" mellan doserna & gitarren till xboxet?
    Signalen går genom väggar o golv finfint. Dock bör man ha fräscha nyladdade batterier Sen beror det på hur mycket armeringsjärn din kåk är byggd med. Kostar inget att testa

    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Visst äre samma nätverkskabel som man har till datorn/Nätverket som man kan använda till xboxet?
    Mvh
    Raka RJ45 CAT 5e kablar ja
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Personligen skulle jag köra på Orginal, mindre att återställa när de rasar
    Men har man en gammal box utan HDMI kan man behöva all hjälp med kylning man kan få Men det är så individuellt.



    Signalen går genom väggar o golv finfint. Dock bör man ha fräscha nyladdade batterier Sen beror det på hur mycket armeringsjärn din kåk är byggd med. Kostar inget att testa



    Raka RJ45 CAT 5e kablar ja
    Okej, tur jag har en ny box då =) Få se då hur jag gör =)
    Bor inte i kåk utan lägenhet bara en vägg isåfall som den ska gå igenom.
    Ska ta och prova det sen.
    Okej men då vet jag att det är samma sladd =)
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, tur jag har en ny box då =) Få se då hur jag gör =)
    Bor inte i kåk utan lägenhet bara en vägg isåfall som den ska gå igenom.
    Ska ta och prova det sen.
    Okej men då vet jag att det är samma sladd =)
    lägenhet? då är det inte "bara en vägg" den kan vara gjord av betong = armerings järn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Med kåk menar jag inte Villa
    Söderslang för Bostad/Lya/Kvart/Lägenhet etc
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #44
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    lägenhet? då är det inte "bara en vägg" den kan vara gjord av betong = armerings järn
    Jo om jag skulle haft boxen i ett annat rum så är det bara en vägg emellan till vardagsrummet som är gjord av betong =)

    Erat slang kan jag inte haha
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  15. #45
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Pendragon, du pratade om att man kunde lägga boxen i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in och utblås. Du har inga bilder eller mall på hur ett sånt skåp ser ut?
    Täntke isf, bygga ett så man kan ha xboxet i det och alla spelen
    vad ska det vara för fläktar i skåpet ?

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Pendragon, du pratade om att man kunde lägga boxen i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in och utblås. Du har inga bilder eller mall på hur ett sånt skåp ser ut?
    Täntke isf, bygga ett så man kan ha xboxet i det och alla spelen
    vad ska det vara för fläktar i skåpet ?

    Mvh
    Ha bara ett skåp med rätt mycket utrymme och några 120mm fläktar som utblås
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  17. #47
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Ha bara ett skåp med rätt mycket utrymme och några 120mm fläktar som utblås
    Okej. Tack, ska kika på det.

    Såg detta nu i tråden, där det står hur många inlägg jag har gjort, under där: Infractions 0/1 (3). Vad menas med det? Har jag gjort nått brott?
    Last edited by Greim; 2009-02-14 at 22:01.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej. Tack, ska kika på det.

    Såg detta nu i tråden, där det står hur många inlägg jag har gjort, under där: Infractions 0/1 (3). Vad menas med det? Har jag gjort nått brott?
    brutit mot reglerna själv har jag haft 0/3 (5) som högst, har nu 0 men fortfarande (5) , blev bannad när jag nådde 3:e men men, man lär sig av sina misstag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Skulle gissa på off topic
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej. Tack, ska kika på det.
    Förut innan min 55" LEd TV hade jag en Loewe Credo på 32" CRT ja men bästa som gick att köpa på den tiden!

    Den stog på en Ikea Magiker tv-bänk o i den bänken hade jag monterat 2x fläktar nedtill för inblås av kall luft o 2x fläktar ovantill för utblås av Varmluft som stiger

    Magiker består av Tre sektioner om man monterar den rätt och varje sektion hade ett eget batteri av fläktar
    Fläktarna drevs på ett externt nätagg som slogs på automagiskt med termostyrning *3* sensorer i varje skåpsdel i ovankant, Elfa is the shitt säger jag bara " Tidigare slog jag på fläktarna manuellt med en strömställare jag monterae i skåpets framkant men jag var för lat o för sugen på en mer praktisk lösning så det blev en sensor som triggade ett relä vid en viss temperatur Tror jag ställde in den på 38-40 grader.

    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Såg detta nu i tråden, där det står hur många inlägg jag har gjort, under där: Infractions 0/1 (3). Vad menas med det? Har jag gjort nått brott?
    Du kanske gjort reklam för andra sidor man kan köpt DVd skivor på eller gått väldigt Offtopic Du bör se en kommentar under din profil under kontoinställningar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #51
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Förut innan min 55" LEd TV hade jag en Loewe Credo på 32" CRT ja men bästa som gick att köpa på den tiden!

    Den stog på en Ikea Magiker tv-bänk o i den bänken hade jag monterat 2x fläktar nedtill för inblås av kall luft o 2x fläktar ovantill för utblås av Varmluft som stiger

    Magiker består av Tre sektioner om man monterar den rätt och varje sektion hade ett eget batteri av fläktar
    Fläktarna drevs på ett externt nätagg som slogs på automagiskt med termostyrning *3* sensorer i varje skåpsdel i ovankant, Elfa is the shitt säger jag bara " Tidigare slog jag på fläktarna manuellt med en strömställare jag monterae i skåpets framkant men jag var för lat o för sugen på en mer praktisk lösning så det blev en sensor som triggade ett relä vid en viss temperatur Tror jag ställde in den på 38-40 grader.



    Du kanske gjort reklam för andra sidor man kan köpt DVd skivor på eller gått väldigt Offtopic Du bör se en kommentar under din profil under kontoinställningar

    Okej. Tackar då har jag ett "HUMM" om hur jag ska göra
    Det var det jag tänkte. Jag bröt mot reglerna angående filtret. Men kommer det alltid stå så där eller försvinner det med tiden?

    1.Era DL skivor som ni säljer kan man bränna omslag på dom?
    2.Är det gröna fodral som följer med om man beställer ett pack eller vanliga fyrkantiga?
    3. När man tankar hem spel, visst är det PAL som är bäst att ta hem då?
    4. Vet ni någon sida som är mkt bra för xbox covers, som är Swedish?

    Tack å bock
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej. Tackar då har jag ett "HUMM" om hur jag ska göra
    Det var det jag tänkte. Jag bröt mot reglerna angående filtret. Men kommer det alltid stå så där eller försvinner det med tiden?

    1.Era DL skivor som ni säljer kan man bränna omslag på dom?
    2.Är det gröna fodral som följer med om man beställer ett pack eller vanliga fyrkantiga?
    3. När man tankar hem spel, visst är det PAL som är bäst att ta hem då?
    4. Vet ni någon sida som är mkt bra för xbox covers, som är Swedish?

    Tack å bock
    1. Nej, dom är gjorda för att skriva med penna på.
    2. 10 och 20 pack är det jewelcase (kvadratiska), vill du ha dvd-fodral så går det också bra att göra här:
    Grönt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=653&xSec=92
    Vitt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=652

    3. PAL eller regionsfria NTSC, brukar stå i NFO-filen.
    4. Inte för svenska, cdcovers.cc och www.allcdcovers.com funkar bra iaf. Finns svenska ibland om man har tur.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  23. #53
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    1. Nej, dom är gjorda för att skriva med penna på.
    2. 10 och 20 pack är det jewelcase (kvadratiska), vill du ha dvd-fodral så går det också bra att göra här:
    Grönt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=653&xSec=92
    Vitt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=652

    3. PAL eller regionsfria NTSC, brukar stå i NFO-filen.
    4. Inte för svenska, cdcovers.cc och www.allcdcovers.com funkar bra iaf. Finns svenska ibland om man har tur.
    Okej, tackar.
    Det kanske inte finns överhuvudtaget DL skivor som man kan göra omslag på, Synd det.
    Okej, Japp DVD fodral jag är ute efter. Schysst med Vitt också. Håller sig inte xbox 360 spelen till det gröna?
    Finns så mkt av samma spel att välja på ibland men drar ner NFO-Filen först då för och se om det är Regionsfria NTSC eller PAL.

    Annars hittade jag en sida http://www.coversclub.com/Covers-Letter-Xbox360-e.html men jag tyckte den inte var så bra.

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, tackar.
    Det kanske inte finns överhuvudtaget DL skivor som man kan göra omslag på, Synd det.
    Okej, Japp DVD fodral jag är ute efter. Schysst med Vitt också. Håller sig inte xbox 360 spelen till det gröna?
    Finns så mkt av samma spel att välja på ibland men drar ner NFO-Filen först då för och se om det är Regionsfria NTSC eller PAL.

    Annars hittade jag en sida http://www.coversclub.com/Covers-Letter-Xbox360-e.html men jag tyckte den inte var så bra.

    Mvh
    Verbatim har full-face printable skivor också, jag har ett 25-p sådana som jag köpte nyligen på auktion (helt oöppnad förpackning ) anyhow, om du köper sådana kan du fixa till bild ovanpå (om jag inte har helt fel så ska du ha en speciell sorts skrivare för sådant? om det inte är Lightscribe skivor?)

    och ja, 360 spelen brukar komma i gröna fodral eller silveriga/grå då det är classic varianten av spelen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #55
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Verbatim har full-face printable skivor också, jag har ett 25-p sådana som jag köpte nyligen på auktion (helt oöppnad förpackning ) anyhow, om du köper sådana kan du fixa till bild ovanpå (om jag inte har helt fel så ska du ha en speciell sorts skrivare för sådant? om det inte är Lightscribe skivor?)

    och ja, 360 spelen brukar komma i gröna fodral eller silveriga/grå då det är classic varianten av spelen...
    Verbatim Full Face Printable : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=941&xSec=60

    Skriv vad du vill på dessa med tuschpenna eller kasta in i en bläckstråleskrivare som har en kasett som möjliggör utskrift på skivor

    Lightscribe är dyrare skivor o kräver att man har en brännare med Lightscribeteknik och är knappt värt mödan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #56
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Verbatim har full-face printable skivor också, jag har ett 25-p sådana som jag köpte nyligen på auktion (helt oöppnad förpackning ) anyhow, om du köper sådana kan du fixa till bild ovanpå (om jag inte har helt fel så ska du ha en speciell sorts skrivare för sådant? om det inte är Lightscribe skivor?)

    och ja, 360 spelen brukar komma i gröna fodral eller silveriga/grå då det är classic varianten av spelen...

    Okej, Nä Svärfar som ordnar det isf. Han jobbar med sånt. Så jag behöver bara skivorna sen så skickar jag ner det så fixar han riktiga omslag på skivorna samt på dvd fodralen med riktigt papper osv. =)
    Man skulle haft hans brännare. Man kan göra 100 omslag åt gången samt att den skriver ut dvd covers samtidigt. Sen så fixar den allt automatiskt.
    Last edited by Greim; 2009-02-18 at 12:00.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  27. #57
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Verbatim Full Face Printable : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=941&xSec=60

    Skriv vad du vill på dessa med tuschpenna eller kasta in i en bläckstråleskrivare som har en kasett som möjliggör utskrift på skivor

    Lightscribe är dyrare skivor o kräver att man har en brännare med Lightscribeteknik och är knappt värt mödan
    Hmmm..Xager sa att dom var gjorda att bara skriva med penna på när jag frågade om det där paketet för 450:-
    Vilka är rätt?
    Det går att fixa omslag på dom eller inte?

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  28. #58
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vissa är Silver Surfade o de har Verbatimloggor mitt på skivan o annat, Fullface Printable printar man på med bläckskrivare.

    Vilken du väljer är upp till dig.
    Den jag postade länk till är Printable ( Vit ) alla andra är Silver ovansida med loggor o infotext från Verbatim.

    Termiska printrootar eller Inkjetrobotar är smutta de med







    Last edited by Pendragon; 2009-02-18 at 12:22.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #59
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vissa är Silver Surfade o de har Verbatimloggor mitt på skivan o annat, Fullface Printable printar man på med bläckskrivare.

    Vilken du väljer är upp till dig.
    Den jag postade länk till är Printable ( Vit ) alla andra är Silver ovansida med loggor o infotext från Verbatim.

    Termiska printrootar eller Inkjetrobotar är smutta de med








    Dom där lär juh inte vara billig
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  30. #60
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Dom där lär juh inte vara billig
    Det som smakar kostar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:58
  2. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  3. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16
  4. xbox 360 benq ixtreme 5x online?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 14:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •