Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 52

Diskussion: Beg 360. Död läsare. Behöver ny, flashad

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0

Beg 360. Död läsare. Behöver ny, flashad

Hej,

Jag har köpt ett xbox begagnat av en kille. dvdläsaren läser varken spel eller dvdfilmer. Det blir "reading" --> "open tray" i dashboard hela tiden.

Jag måste försöka få en ny dvdläsare och den måste nästan vara flashad. Nu är det så att jag kan praktiskt taget ingenting om 360-modifiering.

Läsaren är en Hitachi, om det hjälper.

Kan någon möjligtvis berätta för mig hur jag får tag i en urläst firmware (orig.bin) från dvdläsaren, eller hur jag får tag i den unika nyckeln in textform samt modellnummer och exakt versionnummer från dvdläsaren?

För att jag ska kunna reparera xboxen med en ny, flashad dvdläsare måste jag ha den informationen. Jag tänkte att någon möjligtvis var hemma på sådant.

----

Jag har inte heller verktyg för att öppna xboxet, måste man ha ett specialverktyg?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Låt psxcare spoofa din dvd drive och ändra till en ny drive och flasha kostar 750kr om jag inte minns fel så slipperr du krångla själv:P

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Låt psxcare spoofa din dvd drive och ändra till en ny drive och flasha kostar 750kr om jag inte minns fel så slipperr du krångla själv:P
    Måste dom inte ha några serienummer eller så för det?. Räcker det om man skickar in allt eller?

For clarification purposes: Konsollen är redan flashad

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Mo0rbid Visa Inlägg
    Måste dom inte ha några serienummer eller så för det?. Räcker det om man skickar in allt eller?

For clarification purposes: Konsollen är redan flashad
    Det vi behöver:
    Din gamla drive
    Den driven som ska i (kan köpas av oss)

Valfritt:
    Xboxen

Anledning till att vi skulle vilja ha något att testa på, så att vi vet att flashning lyckade. Speciellt med hitachi som ofta strular (v78, v79 iaf).
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Det vi behöver:
    Din gamla drive
    Den driven som ska i (kan köpas av oss)

Valfritt:
    Xboxen

Anledning till att vi skulle vilja ha något att testa på, så att vi vet att flashning lyckade. Speciellt med hitachi som ofta strular (v78, v79 iaf).
    "din gamla drive"

alltså den som sitter i xboxet just nu?

Kan jag skicka in xboxen som den är till er så att ni byter ut läsare och flashar den?

Hur mycket kostar det?
    Last edited by Mo0rbid; 2009-02-07 at 21:02.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    jag har nästan samma problem köpte en xbox 360 från en kompis som va fel flashad det sitter en samsung spelare i den han har varken org.bin eller key
    nu undrar jag ifall jag kan skicka in den till psxcare eller komma dit med den så ni kan fixa den på nåt sätt

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    jag har nästan samma problem köpte en xbox 360 från en kompis som va fel flashad det sitter en samsung spelare i den han har varken org.bin eller key
    nu undrar jag ifall jag kan skicka in den till psxcare eller komma dit med den så ni kan fixa den på nåt sätt

Du är nog körd om du inte har keyn
    De kan ju försöka läsa ut keyn om inte det går är du körd
    Last edited by allewii; 2009-02-07 at 21:58.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    "din gamla drive"

Kan jag skicka in xboxen som den är till er så att ni byter ut läsare och flashar den?

Hur mycket kostar det?

750kr + plus frakt om jag inte har fel
    Last edited by allewii; 2009-02-07 at 21:57.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    tack för 2 snabba svar allewii men då slipper jag skicka eller hämta den eftersom jag inte har key,n till den eller?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Den är körd om det inte går att läsa ur keyn Du kan ju försöka läsa ut keyn om du kan och se om det går annars kan väl psxcare prova..

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    "din gamla drive"

Hur mycket kostar det?
    Priset på en ny drive (en samsung) samt installation och flashning ligger på 950:-
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Priset på en ny drive (en samsung) samt installation och flashning ligger på 950:-
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
    ok det är bra att veta. Så ni behöver alltså inga orig.bin eller "nycklar"/serienummer? Kan ni fixa den 100% om jag skickar den till er? eller tappar jag 1000kr om ni inte hittar rätt filer i boxen?

UPDATE: En kompis kom förbi med Skate 1 (obränt) och det funkade direkt. wtf? Det gick att spela freeskate ett tag. Sedan skulle jag testa Career mode och nu så är skärmen bara svart. det går att få fram "shut down console" "shut down controller"-menyn fast annat än det är det svart

UPDATE2: nu blir det "open tray" felet igen
    Last edited by Mo0rbid; 2009-02-07 at 23:19.

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    ok det är bra att veta. Så ni behöver alltså inga orig.bin eller "nycklar"/serienummer? Kan ni fixa den 100% om jag skickar den till er? eller tappar jag 1000kr om ni inte hittar rätt filer i boxen?

UPDATE: En kompis kom förbi med Skate 1 (obränt) och det funkade direkt. wtf? Det gick att spela freeskate ett tag. Sedan skulle jag testa Career mode och nu så är skärmen bara svart. det går att få fram "shut down console" "shut down controller"-menyn fast annat än det är det svart
    Då finns i alla fall de filer som behövs för att kunna spoofa dvd-läsaren så det behöver du inte oroa dig för. Detta då dvd-nyckeln krävs för att spela ett spel, backup eller original.

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Då finns i alla fall de filer som behövs för att kunna spoofa dvd-läsaren så det behöver du inte oroa dig för. Detta då dvd-nyckeln krävs för att spela ett spel, backup eller original.
    Låter bra : ) Blir nog att skicka in hela xboxen

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

UPDATE2: nu blir det "open tray" felet igen
    låter som att du möjligtvis också brännt spelen på dåliga skivor och eller med en dålig brännare, men kan också vara så att din läsare håller på ger upp. vi fixar det 100% bäst för dig är egentligen att skicka in hela boxen, då kan vi garantera att den fungerar när den lämnar oss iaf, har hänt tidigare att konsoller funkat hos oss, men när dom kommit tillbaka till kunder har den inte funkat men som sagt, skicka in den så fixar vi
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    låter som att du möjligtvis också brännt spelen på dåliga skivor och eller med en dålig brännare, men kan också vara så att din läsare håller på ger upp. vi fixar det 100% bäst för dig är egentligen att skicka in hela boxen, då kan vi garantera att den fungerar när den lämnar oss iaf, har hänt tidigare att konsoller funkat hos oss, men när dom kommit tillbaka till kunder har den inte funkat men som sagt, skicka in den så fixar vi
    Måste jag skicka med handkontroll och sladdar?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Endast konsollen behövs, och om du skickar med posten eller liknande (inte kommer till butiken med den) bör du också skriva ett brev till oss med vad vi ska göra med just din box så slipper vi kolla upp massa sådant som bara tar tid
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Endast konsollen behövs, och om du skickar med posten eller liknande (inte kommer till butiken med den) bör du också skriva ett brev till oss med vad vi ska göra med just din box så slipper vi kolla upp massa sådant som bara tar tid
    Nice, jag lägger ett meddelande i paketet där det står vad som är felet och vad som ska göras:

byta dvdläsare och flasha

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok du kan juh också tilläga att det inte fungerar att spela spel på den som det är nu, kanske är så att vi kan fixa till det utan att byta dvdläsaren i den... men det skulle jag inte hoppas på :/
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Och skicka för guds skull inte med din HDD eller en skiva i.

Skivan blir FUBAR och HDDn mår nog inte så bra den heller.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Och skicka för guds skull inte med din HDD eller en skiva i.

Skivan blir FUBAR och HDDn mår nog inte så bra den heller.
    Tack Xager, glömde bort att nämna det

utöver detta så slänger vi ALLT som ligger i konsollerna som är bränt...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Sådär ja, nu har jag packeterat 360n väl och bifogat en lapp. Jag förväntar mig att det kommer kosta 950kr+frakt eller finns det gömda avgifter? (alltid bra att fråga :P)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    för att få bäst svar på det där kan du vänta tills hansi eller någon som är lite högre uppsatt i företaget svarat, förmodlingen under morgon dagen eller så... utöver det brukar vi alltid ringa och prata med kunden innan vi gör något om det skulle hända att det skulle kosta mer än vad som blivit sagt från början
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Förtydligar som lite högre uppsatt men inte högt nog
    1. Ingen key = Ingen 360 utan då får man en Multimedia enhet som bara visar film i form av DVD etc. Får vi inte tag på orginalnyckeln "nej den sparas inte i boxen när man flashar en drive, isf hade vi hunnat rädda betydligt fler boxar, dock alla boxar vi flashar behåller vi orginalfiler från just ifall något skiter sig för folk i framtiden."

2. Om du kunnat spela spel en kompis bränt be din komps berätta hur han gjort eller så får du köpa en ny dator ( inte en MAC eller Laptop *Garv* ) och en ny Pioneer bärnnare o vettiga lagrisngsmedium *Tips, allt vi säljer fungerar!*

3. Kan vi inte läsa ut nyckeln kan vi inte byta eller spoofa läsaren, vi kan inte garantera att vi kan läsa ut nyckeln 100% på din eller kunders enheter, men vi kan ge oss faan på att försöka! Även döda styrkort har jag lött loss kretsar på och läst ut nycklar från så vi kan nog lite mer än hempularna som sitter i förorterna *Dock tar vi extra betalt för sådana ingrepp!*

Tja nu kommer jag inte på mer o skall fortästta jobba
    Men nu har du ett någolunda hum om vad som kan förväntas.
    Prova lite mer hemma innan du kontaktar oss, och ringer du upp prata gärna med mig ( Kent ) o dra en liten snabb historia o hänvisa till forumet kanske poletten trillar ned för mig när vi pratar ( Kent heter jag )
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0

2. Om du kunnat spela spel en kompis bränt be din komps berätta hur han gjort eller så får du köpa en ny dator ( inte en MAC eller Laptop *Garv* ) och en ny Pioneer bärnnare o vettiga lagrisngsmedium *Tips, allt vi säljer fungerar!*
    spelet var ej br'a'nt (skate 1)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    spelet var ej br'a'nt (skate 1)
    Läser den inte bränt över huvud tagetr är den nog inte Flashad eller moddad med ett NME chipp o då kräver den ett NME patchat spel för att hoppa igång.

Har en 360 problem att läsa orginal skulle jag kasta den i nacken på den du köpte den av o begära pengar tillbaka så vida du inte fått köpa den billigt o var medveten om att den strulade.

Byta DVD ungefär 1.000 kr med flashning ungefär 1.400-1.500 kr
    Ny maskin med garanti moddad o klar hos oss 2.495:-
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Läser den inte bränt över huvud tagetr är den nog inte Flashad eller moddad med ett NME chipp o då kräver den ett NME patchat spel för att hoppa igång.
    Den lyckades läsa 1 av 9 brända spel EN gång (av ~50)

Har en 360 problem att läsa orginal skulle jag kasta den i nacken på den du köpte den av o begära pengar tillbaka så vida du inte fått köpa den billigt o var medveten om att den strulade.
    Jag har gjort det, men han påstår att det funkade när han skickade den och att det inte är hans fel... och nej den var jävligt dyr. 2300kr+frakt.

Byta DVD ungefär 1.000 kr med flashning ungefär 1.400-1.500 kr
    Ny maskin med garanti moddad o klar hos oss 2.495:-
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90
    1500 utan frakt?

------

alltså jag blir så jävla lack. det hade fan varit billigare att köpa ett NYTT xbox elite. satan så less jag är!! Och som sagt så vill han inte ge tillbaka mina pengar heller ... Jag fick 300kr som bidrag för reparationerna

Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    1. Ingen key = Ingen 360 utan då får man en Multimedia enhet som bara visar film i form av DVD etc. Får vi inte tag på orginalnyckeln "nej den sparas inte i boxen när man flashar en drive, isf hade vi hunnat rädda betydligt fler boxar, dock alla boxar vi flashar behåller vi orginalfiler från just ifall något skiter sig för folk i framtiden."
    Om orginalnyckeln inte sparas i boxen är det ju kört. Läsaren är redan flashad.
    Last edited by Mo0rbid; 2009-02-09 at 15:58.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Om orginalnyckeln inte sparas i boxen är det ju kört. Läsaren är redan flashad.
    Nej inte om den går att läsa ur läsaren! DVS om läsaren är hel förutom att den råkar läsa skivor dåligt.
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

Nintendo Wii
    WiiKey2

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    alltså jag blir så jävla lack. det hade fan varit billigare att köpa ett NYTT xbox elite. satan så less jag är!! Och som sagt så vill han inte ge tillbaka mina pengar heller ... Jag fick 300kr som bidrag för reparationerna
    Du kan ju alltid informera honom om en anmälan eller ett hembesök om han inte kör ett återköp :P

2.300 kr för ett Begagnat lät dyrt, och jag förutsätter att du kör Verbatim DVD skivor på den.

Ring upp oss o prata med Mig Kent så kan vi nog se vilken lösning som är bäst för dig
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    och jag förutsätter att du kör Verbatim DVD skivor på den.
    ett par spel var skrivna på verbatim. de flesta var på Kodak och jag har tomma Traxdata på en spindel
    Last edited by Mo0rbid; 2009-02-09 at 17:03.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Köpa flashad xbox 360
    By KruxaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 21:08
  2. Flashad 360 och RROD
    By sonic99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 11:25
  3. Någon som blivit betalningsskyldig när de skickat in flashad 360?
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 15:49
  4. Uppdatering av spel (när man har flashad 360)
    By bavermus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 02:31
  5. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 13:37

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner