Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 52 av 52

Diskussion: Beg 360. Död läsare. Behöver ny, flashad

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mo0rbid Visa Inlägg
    Jag har redan bränt den bron, vi kom fram till att han skulle bidra med 300kr för reparationer för att han "studerade och hade ingen inkomst". (samma för mig iofs)

ett par spel var skrivna på verbatim. de flesta var på Kodak och jag har tomma Traxdata på en spindel
    traxdata kan jag medela inte fungerar sådär jätte bra (detta vet jag från säker källa^^)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Verbatim skall du hålla dig till, Kodak är skit o Traxdata skall vi inte tala om.
    Fungerar det inte på Verbatim kan vi börja prata problem :d
    Men skit i billiga skräpmärken o håll dig till Kvalitet "Verbatim"
    Bor du i Nollåtta kom förbi butiken o köp en Joltcola o muta mig med så kan vi testa din maskin med våra testskivor av Verbatim kvalitet
    Fungerar inte det tycker jag Studenten skall återbetala dig för det kommer då kosta mer att trolla om din box än 300 pix.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    traxdata kan jag medela inte fungerar sådär jätte bra (detta vet jag från säker källa^^)
    drygt :P

-----------

men alltså, det känns nästan som att det är mer värt att köpa en ny 360 med garanti än att KANSKE fixa min nuvarande för 1500+frakt O_o

För alltså, som sagt så är den redan flashad. Alltså har den inte (så vitt jag förstått) filerna som behövs för att flasha en ny läsare.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    allt finns kvar i den, med ett undantag, firmwaren är inte orginal utan en modifierad variant, men det har ingen betydelse
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Nu har jag mailat killen jag köpte det av och begärt återbetalning.

Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bor du i Nollåtta kom förbi butiken o köp en Joltcola o muta mig med så kan vi testa din maskin med våra testskivor av Verbatim kvalitet
    Fungerar inte det tycker jag Studenten skall återbetala dig för det kommer då kosta mer att trolla om din box än 300 pix.
    Hade varit trevligt, tyvärr så bor jag utanför Umeå

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Nu har jag mailat killen jag köpte det av och begärt återbetalning.
    Hade varit trevligt, tyvärr så bor jag utanför Umeå
    Jo alla kan inte bo i 08 o tur är väl det, då hade vi vettiga killar inte haft några tjejer kvar

Provat bränna på vettiga skivor som Verbatim innan du söker alternativ utväg ?
    Fick ingen klarhet om så var fallet.
    Killen som sålde maskinen till dig kan inte rå för att boxen inte kan läsa sämre skivmärken.
    Men fungerar det fint med Verbatim så köp bara Verbatim
    I de fall jag sålt maskiner som varit moddade har jag skrivit kvitton med information om brännprogram, layerreak o att maskinen fungerar bäst med Verbatimskivor för det är det enda jag kör på och vet fungerar bra.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jo alla kan inte bo i 08 o tur är väl det, då hade vi vettiga killar inte haft några tjejer kvar

Killen som sålde maskinen till dig kan inte rå för att boxen inte kan läsa sämre skivmärken.
    I de fall jag sålt maskiner som varit moddade har jag skrivit kvitton med information om brännprogram, layerreak o att maskinen fungerar bäst med Verbatimskivor för det är det enda jag kör på och vet fungerar bra.
    Han skrev att ORGINAL inte fungerar heller
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0

En nybränd funkade inte heller (funkade i en kompis maskin)
    Last edited by Mo0rbid; 2009-02-09 at 19:17.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Måste vara din dvd-läsare som är sönder.

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Frågan är ju, går det att fixa med 100% säkerhet? om inte så beställer jag en ny enhet från er

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Frågan är ju, går det att fixa med 100% säkerhet? om inte så beställer jag en ny enhet från er
    Klart att det inte går att säga.
    Kan man få ut nyckeln så ja, då går den att rädda.
    Annars så är du körd.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tror inte vi kan garantera 100% att vi kan fixa den åt dig, men chanserna är ganska stora, bara vi får ut nyckeln så borde det inte vara något större problem
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Tror inte vi kan garantera 100% att vi kan fixa den åt dig, men chanserna är ganska stora, bara vi får ut nyckeln så borde det inte vara något större problem
    generellt så borde det alltså funka även fast den är flashad tidigare? Var det inte någon som sa att filerna försvann när man flashade? Jag fattar ingenting xD

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det fungerar även om den är flashad tidigare, det vi behöver är key'n som finns i maskinen just nu, utan den har du en dyr dvd spelare

men om driven ballat ur för mycket och vi INTE får ut någon key är maskinen rökt om inte någon av dom andra i personalen lyckas fixa till det med sina magiska fingrar
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Det fungerar även om den är flashad tidigare, det vi behöver är key'n som finns i maskinen just nu, utan den har du en dyr dvd spelare

men om driven ballat ur för mycket och vi INTE får ut någon key är maskinen rökt om inte någon av dom andra i personalen lyckas fixa till det med sina magiska fingrar
    hehe ok, hur mycket brukar det kosta om ni inte lyckas laga den? ^^

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det kan jag tyvär inte svara på du får vänta tills pendragon eller någon svarar på det imorrn eller så...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    350 i basavgift, så fort vi öppnat maskinen.

Sedan tickar det på 350kr / påbörjad halvtimme.

Kan vi inte laga den så blir det 350kr oftast, men det varierar från fall till fall och hur mycket tid vi lagt ner på lagningen.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    en fråga bara varför köper du inte ck3 lite och läser av din dvd spelare blir nog billigare för dig

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    en fråga bara varför köper du inte ck3 lite och läser av din dvd spelare blir nog billigare för dig
    Därför att
    jag kan praktiskt taget ingenting om 360-modifiering.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    hur skulle det bli billigare? han måste köpa en ny spelare till maskinen, och han behöver säkert också köpa båda ck3 lite, opening tool och sata kortet... det skulle förmodligen överstiga kostnaden i vilket fall som helst...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Nu reder vi ut alla frågetecken

1. Kräv pengarna tillbaka, du har uppenbarligen en defekt maskin om den inte läser Verbatim *Hoppas du provat med Silver Surface och FullFace Printable skivor och enbart från Verbatim innan vi fortsatt denna diskussion o inte KISSIGA SKIVOR! .

2. Om du inte orkar kräva pengar tillbaka "För mig helt otroligt då 2.000 kr + är mycket dineros* så länge vi kan läsa ut nyckeln kan vi kasta in en ny DVD enhet.
    Ungefärlig kostnad 1.000 kr - 1.500 kr
    Frakt tillbaka med postförskottsavgifter ca: 160 kr

Totalt ungeför 1160 - 1660 kr beroende på vad felet kan vara.

Ny arcade med 1.5 mjukvara tar vi 2495:-
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2009
    Från
    norra Sverige
    Respekt
    0
    Nu reder vi ut alla frågetecken

1. Kräv pengarna tillbaka, du har uppenbarligen en defekt maskin om den inte läser Verbatim *Hoppas du provat med Silver Surface och FullFace Printable skivor och enbart från Verbatim innan vi fortsatt denna diskussion o inte KISSIGA SKIVOR! .
    jag har testat med flera olika skivor

2. Om du inte orkar kräva pengar tillbaka "För mig helt otroligt då 2.000 kr + är mycket dineros*
    Jag pratade med honom igar utan vidare framgang :/

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Köpa flashad xbox 360
    By KruxaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 21:08
  2. Flashad 360 och RROD
    By sonic99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 11:25
  3. Någon som blivit betalningsskyldig när de skickat in flashad 360?
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 15:49
  4. Uppdatering av spel (när man har flashad 360)
    By bavermus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 02:31
  5. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 13:37

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner