Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: R4 hänger sig vid "loading..."

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21

    Unhappy R4 hänger sig vid "loading..."

    Jag köpte R4 Revolution SDHC (or whatever it's called) för ett par månader sen, 2-3 om jag inte misstar mig. Hursom helst, jag insåg idag att jag hade en "nyare" firmware version tillgänglig och beslöt mig för att överföra alla filer till kortet, men strax därefter när jag satte på min DS så kom jag inte mycket längre än "Loading...".

    Jag har tittat runt lite och genomfört flertal olika "förslag" till hur man kan bota denna sjukdom. Men, inga funkade som ni kanske hade kunnat lista ut. Fick också reda på med ytterligare sökningar att det är många "kopior" som oftast ger denna meddelande.

    So.. My question is, hur fixar jag detta?
    Och, varför säljs kopior här på PSXCARE ?
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    psxcare säljer ej kopior på R4

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    R4 Version 2 är en såkallad "klon". Då utvecklingen av R4 lagts ner så har andra tillverkare gjort egna versioner med bl.a SDHC stöd.

    I TS fall tror jag att en nedladdning av senaste kernel från www.r4super.com skulle göra susen.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    psxcare säljer ej kopior på R4
    Mjo, tro det eller ej. Google har alla svaren. ^^

    Citat Original inlägg av Sebano Visa Inlägg
    R4 Version 2 är en såkallad "klon". Då utvecklingen av R4 lagts ner så har andra tillverkare gjort egna versioner med bl.a SDHC stöd.

    I TS fall tror jag att en nedladdning av senaste kernel från www.r4super.com skulle göra susen.
    Det var precis det jag gjorde, laddade ner den allra senaste kernel:n och självklart fick jag sitta där och vänta på att den skulle "load'a" klart, vilket aldrig skedde.
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jag hade samma problem men det är bara att trycka på den tryckkänsliga skärmen när det står "loading" så kommer man till menyn. jag höll att bli galen och provade alla möjliga kernels innan jag insåg att jag hade gjort rätt från början.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej på er, jag har samma problem,!! Jag har gjort precis som man ska.... men jag komme rinte från loading...... Jag har tryckt på skärmen men inget alls händer????

    Lite irriterande måste jag säga!!!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    alla korten ser snarlika ut (R4, R4i, R4 Revolution, R4 Revolution Ultra etc.) och du måste ha systemfilerna för just ditt kort. jag hade turen att adressen till tillverkarens hemsida fanns på kortet så att jag kunde ta hem rätt kernel. sök på kortets exakta namn så borde du hitta rätt tillverkare.

Liknande diskussioner

  1. Xbox hänger sig vid uppstart
    By Lennon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 03:58
  2. Spel hänger sig vid introt
    By PatrikL in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 13:52
  3. Hitachi 79 som hänger sig!
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 11:44
  4. Hitachi 0078FK hänger sig vid BIOS/POST
    By Mackieman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 18:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •