Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spela mot varandra. En flashad, den andra orginal?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19

    Spela mot varandra. En flashad, den andra orginal?

    Har en psp som till 99% inte går att flasha, funderar därför på att skaffa en till som är flashad eller i alla fall går att flasha.

    Kan man spela mot varandra om man kör från han som har den flashad, alltså om spelet ligger på minneskortet?

    Är det många spel som man kan spela mot varandra där det räcker att den ena har spelet?

    Ytterligare en fråga, jag vill gärna kunna köra gamla nintendo spel kopplat till tv:n och undrar om det finns någon smidig lösning för psp phat till tv idag, har sett någon som modifierat men verkar vara för mycket jobb för mig.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Har en psp som till 99% inte går att flasha, funderar därför på att skaffa en till som är flashad eller i alla fall går att flasha.
    PSP 2004 V3 moderkort eller 3000 modellen eller vad strular??

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Kan man spela mot varandra om man kör från han som har den flashad, alltså om spelet ligger på minneskortet?
    Orginalspel mot Backup fungerar finfint. även Backup mot Backup.

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Är det många spel som man kan spela mot varandra där det räcker att den ena har spelet?
    Det beror på spelet för en mer komplett lista får du Googla eller läsa på omslaget Vissa spel har stöd för Gameshare.

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Ytterligare en fråga, jag vill gärna kunna köra gamla nintendo spel kopplat till tv:n och undrar om det finns någon smidig lösning för psp phat till tv idag, har sett någon som modifierat men verkar vara för mycket jobb för mig.
    Defeniera gamla nintendospel ( Nes 8.bit / 16Bit eller 64 Bit ) 8.Bit ser jag som gammalt
    PSP Tjocka till TV får man trolla med tillägsprogram o annat, man hittar detta på www.psp-hacks.com men trevligast är att bygga om vissa gamla feta så man får en Composkitutgång ut + stöd för DualShock handkontroll.
    Detta kostar över 1.000 kr att trolla med o misslyckas man sitter man i skiten
    Billigare köpa en slim med TV-ut o en bättre tv när man har råd
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    PSP 2004 V3 moderkort eller 3000 modellen eller vad strular??

    Orginalspel mot Backup fungerar finfint. även Backup mot Backup.

    Det beror på spelet för en mer komplett lista får du Googla eller läsa på omslaget Vissa spel har stöd för Gameshare.

    Defeniera gamla nintendospel ( Nes 8.bit / 16Bit eller 64 Bit ) 8.Bit ser jag som gammalt
    PSP Tjocka till TV får man trolla med tillägsprogram o annat, man hittar detta på www.psp-hacks.com men trevligast är att bygga om vissa gamla feta så man får en Composkitutgång ut + stöd för DualShock handkontroll.
    Detta kostar över 1.000 kr att trolla med o misslyckas man sitter man i skiten
    Billigare köpa en slim med TV-ut o en bättre tv när man har råd
    Mest troligt en 2004 med V3 moderkortet.

    Ponera att vi ska spela mot varandra via gameshare, du har en flashad psp min är orginal, på ditt minneskort har du pro evolution 09 medans jag inte har pro evo 9 umd skivan kan vi då ändå spela mot varandra, om nu spelet stödjer gameshare?

    Jag menade alla nintendo du rabblade upp. Hittade också lite fula och krångliga grejer till den tjocka psp:n, så ska det blir ytterligare en så ska det vara en slim som jag kan köra direkt till min lcd.
    Synd bara att dem flesta är så dyra, vill inte beställa en begagnad från ebay i tyskland i heller då man inte vet i vilket skick den kan tänkas vara.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Mest troligt en 2004 med V3 moderkortet.
    V3 går inte att Flasha! *Läs V3 tråden som är klistrad för mer info.

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Ponera att vi ska spela mot varandra via gameshare, du har en flashad psp min är orginal, på ditt minneskort har du pro evolution 09 medans jag inte har pro evo 9 umd skivan kan vi då ändå spela mot varandra, om nu spelet stödjer gameshare?
    Orginalspel mot spel på minneskort på olika konsoller = inga problem.
    Bomberman har stöd för både nätverksspel i Ad/Hoc läge *två pspor mot varandra i samma område* och även Gameshare.

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Jag menade alla nintendo du rabblade upp. Hittade också lite fula och krångliga grejer till den tjocka psp:n, så ska det blir ytterligare en så ska det vara en slim som jag kan köra direkt till min lcd. Synd bara att dem flesta är så dyra, vill inte beställa en begagnad från ebay i tyskland i heller då man inte vet i vilket skick den kan tänkas vara.
    Gamla tjocka fungerar bäst med gammal egenkodad mjukvara som anropar 1.50 kernel, och PSP-HAcks har massor med emulatorer.
    http://www.psp-hacks.com/category/20
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Orginal funkar ej
    By Nymfoe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 14:27
  3. Flashad 360 och RROD
    By sonic99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 10:25
  4. PSP - Är den inte flashad längre?
    By Sezer143 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 22:27
  5. Spela Online med en flashad psp?
    By dt_power in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 23:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •