Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Nybörjarsektion?

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Nybörjarsektion?

Efter att ha läst på en hel del om chippade Wii så beslutade jag mig för att skaffa en Wii med wiikey2. Jag har försökt att läsa alla inlägg här och på andra platser men jag har svårt att sortera informationen. Jag undrar därför om det finns någon avdelning för nybörjare som bara vill komma igång.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0
    OK, det verkar inte finnas någon rekomenderad nybörjarlänk att börja utbilda sig på innan man ställer de "dumma" frågorna. Därför börjar jag ställa dessa frågor här.
    Firmware: Det verkar finnas olika sorters firmware som man ska hantera. Har jag förstått allting rätt om jag antar att firmware för själva konsollen benämns något i stil med 3.20, 3.30 eller 3.4?? Och är det så att det finns firmware för själva chipset som benämns 1.9g, 1.9s osv.?? Jag skulle vara tacksam om någon har tid att ge mig lite ledtrådar.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Firmware är som du säger 3.2E etc. E står för Europa....

Wiikey har 1.9s och så men du har wiikey2 och den har annan beteckning, men liknande (2.0 eller något ser ut på "sama" sätt)

Bjerlk

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen. Du menar alltså att alla 1.9 tillhör familjen wiikey 1 och inte wiikey 2. Nu har jag inte hittat någon fil benämnd med 2.0s så då antar jag att det inte behövs någon firmwareuppdatering ännu, eller?

Eller är det dessa som kallas 1.2 som ska användas?
    http://www.wiikey2.net/wiikey_2_downloads.html
    Last edited by axelsvag; 2009-02-11 at 19:40.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Ser ut att vara rätt versioner på den sidan för wiikey2....'

Bjerlk

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen. Jag ska kasta mig över konsollen i helgen. Därefter kommer jag säkert med mer frågor.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Ok, en kort sak "bara"

Firmwaren på Wiit går ju i 3.2E (E europa)
    Jag rekomenderar dig till att INTE spela icke PAL spel för att hindra att du brickar ditt spel (Uppdaterar den med fel firmware så att den KAN bli värdelös och inte boota,.,)

Från Firmware 3.3E och frammåt så har möjligheterna OM du nu vill spela icke PAL spel på din PAL konsoll starkt reducerats. Många spel fungerar inte längre som inte är PAL på PAL konsoll, så du mådte fundera VAD du ska ha konsollen till.

Men som sagt mer info finns i forumet här. Men det är bara att höra av sig om det är något....

Bjerlk

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bjerlk eller någon annan som känner att det finns tid över, skriv GÄRNA en faq i samma anda som den som är klistrad i xbox 360 allmänt avdelningen :-)

Med information om att chippens firmwareversioner inte är samma sak som wii:ns firmwareversion, vilka firmwareversioner i wii:n som fungerar med vad, länkar till trådar för hur man nergraderar wii:ns firmware osv.

Själv använder jag inte wii:n aktivt och har helt enkelt rätt kass koll på alla detaljer just nu :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Det vore trevligt om någon med mer tid har möjlighet att göra det....

Jag har mina 2 underbara barn att hålla redapå den korta tid man inte är på jobbet....

Men dyker det inte upp något på ett tag antar jag att jag får anta utmaningen

Bjerlk

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner