När jag bränner ett xbox360 spel med imgburn får jag upp detta felmeddelande:
Failed to set L0 Data Zone Capacity
Reason: Power Calibration Area Error
Hur fixar jag det?
När jag bränner ett xbox360 spel med imgburn får jag upp detta felmeddelande:
Failed to set L0 Data Zone Capacity
Reason: Power Calibration Area Error
Hur fixar jag det?
Vad kör du för skivor? Verbatim? Vad kör du för brännare? hur gammal är den?
detta felet kan bero på en himmla massa saker, så du får gärna säga vad du har för hårdvara och kör med om du vet vad det är för hårdvara
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
har tdk DVD +R DL 8.5 skivor. har en ny brännare som klarar DL skivor.
prova att byta media till Verbatim, det kanske är så att TDK skivorna inte är någe bra... prova som sagt med att byta till Verbatim, fungerar det fortfarande inte så ska jag kolla upp lite mer om felet
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Swizzy så jag måste köpa Nya skivor?
Google is your friend!
var hittar jag dem billigt?
Last edited by zyndrom; 2009-02-10 at 21:07.
Google is your friend!
Men swizzy då har jag köpt TDK förgäves
Mycket möjligt det kan vara just den skivan bara, har du provat med andra skivor från samma förpackning?
Google is your friend!
detta säger ingenting. igentligen skulle första svaret till dig varit. posta loggen från imgburn.
imgburn / help / imgburn logs / öppna .log i anteckningar, senaste bränning överst i dokumentet.
där i står all info man behöver veta, dvs; brännare, firmware, mediakod etc.
3 saker som brukar lösa problemet.
1. uppgradera firmware i brännare.
2. byt media till verbatim.
3. byt brännare till pioneer eller samsung.
förövrigt.. http://www.google.se/search?q=Failed...+Zone+Capacity
nja, tdk är inte så dålig media. minns att jag har ett 360 spel på tdk. tror faktiskt det var de första spelet jag brände dessutom. gör som int21 sa. firmware, media och brännare.
polarn hade samma problem, tror han uppdatera firmware och så var det igång
Tdk? Sist jag kollade gjorde dom väl kassetband? Nä usch, det ska helst vara verbatim, men platinum funkar faktiskt också bra...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
TDK Funkade faktiskt men kmr ej ihåg vad jag ändra så det funka.
Japp helt klart Rolls Royce
Se det såhär:
1. Du misslyckas med bränningen på 2-4 skitskivor "Du hade sparat in pengar om du kört med Verbatim"
2. Vad kostar ett orginalspel och hur många Verbatimskivor får du för det ?
3. För varje backup har du sparat xxx antal kronor, summera ihop det för dig själv för skojs skull
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks