Fast jag älskar att fixa till problem så att det funkar... och i sig funkar allt så här långt men jag kämpar för att få det perfekt.
Till Historian:
Jo. jag budade in en XBOX360 på xxxxxxx. Jag visste att det var problem med den. Fast problem är kul:
1. I Xboxen satt en Hitachi GDR3120L-0047, fysiskt
2. Vid urläsningen av nyckeln så visar det sig att DVD är flashad med liteon PLDS DG-16D2S, firmware? (Tänkte inte så mycket på det precis då!)
Hmmm vad gör man då?
Jo jag stoppade i en Samsung DVD som jag spoofat till Hitachi eftersom det inte fanns LiteOn till XBox360 vid MFR date: 2005-12-16. Fast sen börjar jag ju givetvis att fundera...
Inte bra! Nycklarna finns och fungerar med Samsung men men men jag vill ju inte bli Bannad för att ha spoofat fel.
Hur får jag reda på vad det suttit i för en DVD från början?
Jag förmodar ju att Hitachi:n suttit i från början och någon klantat till det och stoppat i LiteOn firmware. Fast vem vet kanske det är en repererad maskin av MS, så DVD-läsaren är kanske bytt till en LiteOn? Eller kanske det ändå satt en Samsung från början i den? Vad tror Ni med tanke på MFR date: 2005-12-16, PAL. Om jag läser av rätt så är de fyra siffrorna av 5 i ID/serie-nummret - LOT: 0551, lite osäker på att detta är rätt?
Jovisst har jag checkat här:www.360drives
Bookmarks