Skulle någon/några snäll:a lirare vilja skriva ner en lista på dom 10-100 hetaste Xbox 360-spelen som finns just nu
(Givetvis behöver ni inte skriva 100 st men så många ni kommer på)
Tack & Bock
Skulle någon/några snäll:a lirare vilja skriva ner en lista på dom 10-100 hetaste Xbox 360-spelen som finns just nu
(Givetvis behöver ni inte skriva 100 st men så många ni kommer på)
Tack & Bock
Last edited by Greim; 2009-02-11 at 18:58.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
-Hellre en natt som varg, än 1000år som får!
http://www.metacritic.com/games/xbox360/
koll all-time high scores till höger.
Vill du ha en lista på dom 45-50 spelen jag har i min samling?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Brända:
1. Dark Messiah of Might and Magic: Elements
2. Dead Rising
3. Devil May Cry 4
4. Fallout 3
5. Golden Axe: Beast Rider
6. Halo 3
7. Kingdom Under Fire: Circle of Doom
8. Quake 4
9. Sonic Unleashed
10. Star Wars: The Force Unleashed
11. Tomb Raider: Underworld
12. Eternal Sonata
13. Guitar Hero 2
14. Midnight Club: Los Angeles
15. Need For Speed: Undercover
16.Prince of Persia
17. Wall-E
18. Gun
19. Viking - Battle for Asgard
20. Bully - Scholarship edition
21. Banjo Kazzooie: Nuts & Bolts
22. Fable 2 Collectors edition
Orginal:
1. Fear Files
2. Gears of War
3. Prey
4. Guitar Hero III: Legends of Rock
5. Guitar Hero Aerosmith
6. Tomb Raider: Anniversary
7. Tomb Raider: Legend
8. Oblivion
9. Call of Duty 2
10. Call of Duty 3
11. Hour of Victory
12-18. Xbox Live Arcade Unplugged Volume 1 (6 spel)
19-23. Xbox Live Arcade (4 games)
20. Fable II
21. Assassin's Creed
22. Sega Superstars Tennis
23. Lego Indiana Jones
24. Kung Fu Panda
25. Grand Theft Auto IV
26. Colin McRae: Dirt
27. BattleField: Bad Company
hmm, blev 50 totalt juh o.O 40 skivor dock... men 49 spel
EDIT: Om man nu räknar Fable II och Fable 2 Collectors edition för 2 olika spel blir det 50, annars är det bara 48 :P jag kan ha missat något spel jag lånat ut till brorsan också, men det tror jag inte o.O
Last edited by Swizzy; 2009-02-12 at 00:05.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
min morbror har det har planer på att köpa GH WT när kassan tillåter det, då självklart med alla instrumenten, innan dess är det ganska värdelöst att köra enbart gitarr i den e inge roligt >_<
kan lägga till 2 spel till den där samlingen:
Army of Two och F.E.A.R (1:an), båda är brända
Google is your friend!
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Den skulle släppas i mars har jag hört någonstans, hoppas den verifieras hyffsat fort
Google is your friend!
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
En annan fråga. Jag har dragit hem GH aerosmith i PAL version. Nu har jag packat upp det och när jag kollar spelet så är det bara 4,61mb. På powerbits så är spelet 6,75gb. Antingen så har jag gjort ett stort jäklans fel eller så vette fan. Eftersom jag packade upp det och tog sedan bort RAR filerna för att få mer plats på HDDn och sparade dom filerna jag packade upp.
Blir spelet större när man bränner ut det? Eller har jag råkat tagit bort någon Rar fil som jag behövde?
Dessa filer jag har: 2 mappar AUDIO_TS, VIDEO_TS en DVD-Fil som heter a-ghas, sen har jag NFO-Filen. Sen är det inge mer.
Det är dom 2 mapparna audio och video som är 4,60mb.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
det där går inte att använda till att bränna spelet kan jag säga (jag har aldrig sett en scene release i det formatet iaf), dom där mapparna är dom som finns på skivan, du behöver en iso fil för att bränna spelet... jag skulle säga att du bör ladda hem den igen men en annan release...
Google is your friend!
Hmm..vafan, nu har jag dragit hem det igen samt legends of rock och det är fortfarande Video TS och Audio TS format.
Fast innan man ska öppna RAR filen så står det att det är en ISO fil, men när det är klart så när man öppnar mappen så blir det, det ovanstående.
Men jag tycker det är lite konstigt med tanke på att det är typ 300 st på vardera spel som dragit hem spelen, men jag har inte sett någon kommentar från dom om att det inte ska gå att bränna. Får leta vidare då.
Mvh
Last edited by Greim; 2009-02-18 at 13:14.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Google is your friend!
Nu ska jag försökra förklara på bästa sett.
När man tankar hem spelet och sen så öppnar man mappen där spelet ligger i. Då är det juh massa rar filer. Jag har unzippat upp den rätta iso filen samt .dvd filen.
Sen så själva iso filen den är också i winrar format. Ska det vara så?
Så det var då jag öppnade winrar filen och såg då Video_Ts och audio_ts mapparna.
Hoppas du förstår vad jag menar. När jag dragit hem IMG Burn så ska jag öppna .dvd filen med det? och sen följa guiden du gjorde.
Ursäkta så många frågor men har bara 2 st dl skivor än sålänge så vill inte att jag ska misslyckas.
Jag har juh guiden som du gjorde så ska försöka göra mitt bästa nu.
EDIT: Nu ska jag sätta igång bränningen. Har gjort exakt som guiden och det var inte så svårt att följa den, så nu hoppas jag på det bästa.
Mvh,
Last edited by Greim; 2009-02-18 at 14:02.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Fick till det =) Funkar klockrent.
Två frågor.
Ska man verifiera skivan ?
Vilken skivhastighet är bäst att köra? Jag körde 2x nu och tog 1h 30 min.
Läste någonstans att man kunde bli bannad om man inte körde på 1x. Det tror jag inte stämmer...
Mvh
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
ISO är inte ett winrar-format, det bara är så att winrar kan öppna ISO-filer.
Dom två mappar du fick up (AUDIO_TS och VIDEO_TS) är två mappar som finns på DVD-skivor. Winrar kan nämligen inte öppna Xbox 360 iso-filer utan får istället den datan som din dator får när du stoppar en en xbox skiva i din dator, en kort film så säger åt dig att stoppa in den i en xbox 360.
Om man vill extrahera xbox spel ändå så kan man använda t.ex. XDVDMulleter.
Om du vill kolla om ett spel är OK så kör den igenom ABGX360, om det är minsta fel på spelet (som undersize) så klagar den.
EDIT: Du skriver poster så fort att man inte hinner svara på en post innan det kommit två nya, du borde kanske försöka skriva lite färre poster med mer innehåll...
Du bör verifiera skivan innan, efter spelar inte lika stor roll.
Och nej, du blir inte bannad om du bränner i 1x, bränn inte i 8x bara. Många brännare skriver lätt fel i högre hastigheter.
Last edited by Xager; 2009-02-18 at 15:54.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Då vet jag hur det ligger till med Winrar
Okej, sorry för lite mkt post. Men blir så när man kommer på grejjor =) Ska tänka på det och försöka skriva mer innehåll
Får ta hem abgx360_v0.9.4 och prova det. Fanns juh några att välja mellan:
"abgx360 v0.9.4.rar för windows, unix, macosx med källkoder. 33MB *mirror*
abgx360 v0.9.4.rar för windows med källkod. 6MB *mirror*
abgx360 v0.9.4.rar för unix med källkod. 9MB
abgx360 v0.9.4.rar för macosx med källkod. 20MB"
Vilken av dessa ska man köra?
Jag har vanligt Windows XP sp3 om det är till någon hjälp.
Hur är det med den brännaren ni har då? Skriver den lätt fel i högre hastighet eller kan man bränna i hög hastighet? Typ 4x om jag har verbatim skibor?
"Vet att det är bäst att bränna i så låg hastighet som möjligt men tar juh sån tid"
Tackar alla för hjälpen
Mvh,
Last edited by Greim; 2009-02-18 at 18:59.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Greim, läs första inlägget i den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 och ladda hem den versionen instället för dom där ^ då får du med nya .ini filen samt så får du en .bat fil som automatiskt installerar in .ini filen där den ska vara
denna fungerar på XP/Vista
Google is your friend!
Swizzy, nu får du uppdatera din spel lista
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Last edited by Swizzy; 2009-04-23 at 22:43.
Google is your friend!
Last edited by Greim; 2009-04-23 at 22:49.
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
Google is your friend!
Bookmarks