Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Från
    Storfors / Sweden
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!

    Hejsan Första inlägget från mig på detta underbara forum.
    Jo det är så att jag har massa strul med mitt 360..

    Köpte det begangnat från ******* i somras för 4000:- (Den är flashad hos PSXCARE), 360 Premium flashad med iExtreme 1.4 (tror jag), 35 spel, 2x trådlösa handkontroller och en GH2 gura. Den har fungerat perfekt fram tills för någon vecka sedan.

    Hade relativt svalt i mitt rum (18c) och hade just brännt GTA IV, körde i skivan och allt hängde sig och jag fick RROD.. Beställde då RROD lagningssatsen här från PSXCARE och det fungerade i ca en vecka innan jag fick RROD igen.. Öpnnade då boxen själv och kontrollerade att allt såg bra ut samt bytte kylpasta på GPU:n.. Detta fungerade då inte.. Testade då X-clampfixet på GPU men utan lyckat resultat..

    Försökt i flera dagar nu att få boxen att fungera men icke, RROD hela tiden
    Så nu är jag vid den punk då jag känner för att skicka in boxen till MS.
    -------------------------

    Har dock några frågor!

    1.Jag har inte orginalfronten (den vita) till boxen utan en annan som har lite oranga/gula mönster på sig. Förra ägaren skickade inte med orginalet.
    Kan man skicka in det till MS med min nuvarande front eller behöver jag har den vita?

    2. Har en flashad Hitachi 0078FK i den.. Måste jag återställa orginalkeyn eller törs man skicka in med en flashad drive?

    3. MS märket är ganska slitet men törs man skicka in den trots det eller skall jag lägga pengarna på ett nytt?

    ------------

    Tror detta var allt, mycket text menmen..
    Hoppas på några bra svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag skulle säga: lägg pengarna på en ny maskin så illa som den där värkar må, du har trots allt gjort massor av grejer själv, MS kommer ALDRIG laga den åt dig utan att du pröjsar för det, dom kommer upptäcka att du varit in i den hur du än bär dig åt, iaf enligt vad jag förstår av vad du har gjort med boxen, hade du givit fan i att öppna själv och försökt fixa hade du haft större lycka med MS...

    angående fronten behöver du inte ha någon front alls för att dom ska ta emot den egentligen, men som sagt... du kommer nog inte ha någe vidare tur alls om du skickar in den till MS, oavsett om du köper nytt sigill eller inte.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av AdrofleXx Visa Inlägg
    -------------------------

    Har dock några frågor!

    1.Jag har inte orginalfronten (den vita) till boxen utan en annan som har lite oranga/gula mönster på sig. Förra ägaren skickade inte med orginalet.
    Kan man skicka in det till MS med min nuvarande front eller behöver jag har den vita?

    2. Har en flashad Hitachi 0078FK i den.. Måste jag återställa orginalkeyn eller törs man skicka in med en flashad drive?

    3. MS märket är ganska slitet men törs man skicka in den trots det eller skall jag lägga pengarna på ett nytt?

    ------------

    Tror detta var allt, mycket text menmen..
    Hoppas på några bra svar
    Tycker mig sett svar på samtliga av dessa frågor tidigare... men jag måste ha fel då du säkert sökt innan... right?

    Iaf:

    1. Skit i fronten bara, dom fixar utan front.

    2. Återställ, nyckeln sitter redan i. Det är mjukvaran du måste återställa.

    3. Är märket slitet så kan du glömma lagning...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    då kan han ju köpa nytt klistermärke?

Liknande diskussioner

  1. Problem vid RROD fix...
    By fowley86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 13:14
  2. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  3. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 18:47
  4. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 21:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •