Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vågar jag upgradera?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Vågar jag upgradera?

    Hej,

    Ursäkta om jag missat någon tråd eller annat ställe där informationen finns som jag söker. Men jag får inte riktigt rätsida på det hela och tänker att det är bättre att vara safe than sorry. Det är så att jag precis fått tillbaka mitt wii från psxcare där den blev chippad. Saken är också den att jag inte använt den alls för annat än gh III så jag har dålig koll på hur man gör vissa saker, men men till poängen.

    Jag vill nu alltså få tillgång till internet och kunna spela alla gamla retrospelen osv. För att göra det så antar jag att man gå via wii shop channel. Det i sin tur kräver att jag uppdaterar mitt wii. Men i instruktionerna jag fick från psxcare så ska jag inte uppdatera consolen via nätet.

    Hur ska jag då göra? Kan man ladda ned uppdateringen från pcn och överföra via sd kort?

    Hoppas på att någon orkar bemöda sig!!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för instruktion du menar?

    Uppdatera via nätet är säkraste sättet att uppdatera.

    Enda nackdelen med uppdatering är att med högre version än 3.20 så blir det problem med att spela usa/jpn spel, scrubbed releases m.m. pga att diverse hål i säkerheten rättats till i senare versioner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej.

    Tack för svaret. Jag hade missuppfattat allt och förståt inget. Det hela är uträtt och jag surfar och gamear för fullt.

Liknande diskussioner

  1. Vad har jag gjort för fel ??
    By passat18t in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 17:14
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:09
  4. Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n
    By Suppe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 510
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 01:10
  5. någon lösning till ett noob-problem?
    By Sandren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •