Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: RROD efter 2 veckor

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0

    RROD efter 2 veckor

    Tja.

    Jag var inne hos er och fick min 360 flashad för ungefär 2-3 veckor sedan.

    Den har funkat fint tills idag då jag fick RROD.

    Nu undrar jag vad jag kan göra? Ska jag lämna in den hos er så ni kan flasha tillbaka den och sedan dra iväg den till MS?


    Kommer det och kosta mig något? Känns ju ganska surt efter bara 2-3 veckor. Har funkat fint i nästan 2 år utan flash innan dess.

    Det är en lite-on dvd läsare i maskinen.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    funkat fint i 2 år? lite-on är inte 2 år gammal...

    det ända du kan göra är att komma in med den till oss och få den återställd, skicka in den till MS (om du har garanti kvar?) och därefter komma tillbaka till oss med den och flasha om den (om du nu skulle vilja det) det kostar 600kr att återställa den, på dom 500kronorna får du 500kr tillgodo för nästa flashning/något annat i butiken så på sätt och vis kostar det dig ingenting...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    funkat fint i 2 år? lite-on är inte 2 år gammal...

    det ända du kan göra är att komma in med den till oss och få den återställd, skicka in den till MS (om du har garanti kvar?) och därefter komma tillbaka till oss med den och flasha om den (om du nu skulle vilja det) det kostar 600kr att återställa den, på dom 500kronorna får du 500kr tillgodo för nästa flashning/något annat i butiken så på sätt och vis kostar det dig ingenting...
    Grymt.

    Jo men nästan 2 år typ.. November 2007 om jag inte minns helt fel

    ok, 1 ½ eller något.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Estima Visa Inlägg
    Grymt.

    Jo men nästan 2 år typ.. November 2007 om jag inte minns helt fel

    ok, 1 ½ eller något.
    det kan nog stämma
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    [QUOTE=Swizzy;203868]funkat fint i 2 år? lite-on är inte 2 år gammal...

    det ända du kan göra är att komma in med den till oss och få den återställd, skicka in den till MS (om du har garanti kvar?) och därefter komma tillbaka till oss med den och flasha om den (om du nu skulle vilja det) det kostar 600kr att återställa den, på dom 500kronorna får du 500kr tillgodo för nästa flashning/något annat i butiken så på sätt och vis kostar det dig ingenting...[/QUOTE

    folk som kommer till er för att flasha har jag hört att ni ger garanti jag undrar vad det är för garanti ni ger och när det händer nåt efter 2 veckor så säger ni har du garanti skicka den till MS fattar inte varför då ni säger att ni ger garanti eftersom det är ni som har varit inne och pysslat med xboxen så tycker jag att det är eran skyldighet att fixa det tycker att folk ska tänka noga innan jag har fattat vad det går ut på alltid som jag har misstänkt
    men men alla kan ju inte tänka

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    folk som kommer till er för att flasha har jag hört att ni ger garanti jag undrar vad det är för garanti ni ger och när det händer nåt efter 2 veckor så säger ni har du garanti skicka den till MS fattar inte varför då ni säger att ni ger garanti eftersom det är ni som har varit inne och pysslat med xboxen så tycker jag att det är eran skyldighet att fixa det tycker att folk ska tänka noga innan jag har fattat vad det går ut på alltid som jag har misstänkt
    men men alla kan ju inte tänka
    vi lämnar ingen garanti på att xbox 360 inte går sönder, det är inte så att vi tar bort något från boxen direkt. det man får garanti på är att flashningen fungerar, gör den inte det fixar vi flashningen om det är så att något blivit fel, det är inte så att det är VI som gjort boxen från början så vi kan därmed inte garantera att den inte går sönder?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    så länge det går att läsa ur key så kommer flash att fungera då menar du att ni ger garanti på enbart att flash ska fungera hehehehehe ja du vad ska man säga

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    så länge det går att läsa ur key så kommer flash att fungera då menar du att ni ger garanti på enbart att flash ska fungera hehehehehe ja du vad ska man säga
    ms har 3års garanti för rrod, du får inte rrod för du flashar din box. en gammal box av den sort du äger har väldigt lätt för att få rrod, du ska vara glad du inte fått det innan. det är knappast psxcare fel att den fått det, de kan däremot flasha tillbaka till original (mot ev. avgift) så du kan skicka ner dig box på reparation och få den lagad / utbytt men att överlåta ansvaret på psxcare för lagning av rrod är fel.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    funkat fint i 2 år? lite-on är inte 2 år gammal...

    det ända du kan göra är att komma in med den till oss och få den återställd, skicka in den till MS (om du har garanti kvar?) och därefter komma tillbaka till oss med den och flasha om den (om du nu skulle vilja det) det kostar 600kr att återställa den, på dom 500kronorna får du 500kr tillgodo för nästa flashning/något annat i butiken så på sätt och vis kostar det dig ingenting...
    folk som kommer till er för att flasha har jag hört att ni ger garanti jag undrar vad det är för garanti ni ger och när det händer nåt efter 2 veckor så säger ni har du garanti skicka den till MS fattar inte varför då ni säger att ni ger garanti eftersom det är ni som har varit inne och pysslat med xboxen så tycker jag att det är eran skyldighet att fixa det tycker att folk ska tänka noga innan jag har fattat vad det går ut på alltid som jag har misstänkt
    men men alla kan ju inte tänka
    STOPP o belägg!
    Vi ger inga garantier för Flashningar på vare sig 360 eller PSP enheter!
    "Den du hört det av måste hört fel eller hört det han/hon velat höra."
    Det vi gör när vi modifierar boxarna är att vi Testar dessa både före och efteråt, så vi vet att maskinerna fungerar med Orginal och sedan slutligen med Backupper. När de gått igenom våra tester sätter vi på ett Garantisigill så vi vet om någon varit o grottat i maskinen efter oss.
    "Brutet sigill = Mer kostsam hjälp då vi inte vet vad som kan ha hänt."

    Köper man en 360 av oss eller annan konsoll ger vi ett (1) års garanti på varan ( Samma garanti man förverkar då man öppnar den bara för att vi känner för det. ) Rasar en box pg.av Fabrikationsfel o man kan åberopa garanti från Tillverkaren återställer vi dessa gratis under vår Garantiperiod för att kunder skall kunna skicka in för återställning och sedan när dessa kommer tillbaka flashar vi om dessa utan kostnad om de är Köpta hos oss o har haft garanti kvar under perioden.

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vi lämnar ingen garanti på att xbox 360 inte går sönder, det är inte så att vi tar bort något från boxen direkt. det man får garanti på är att flashningen fungerar, gör den inte det fixar vi flashningen om det är så att något blivit fel, det är inte så att det är VI som gjort boxen från början så vi kan därmed inte garantera att den inte går sönder?!
    Bilar går sönder de med, men 360 har en hägre felratio än andra konsoller just nu. *Speciellt de utan HDMI och de första med HDMI som är Pre-Falcon moderkort."

    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    så länge det går att läsa ur key så kommer flash att fungera då menar du att ni ger garanti på enbart att flash ska fungera hehehehehe ja du vad ska man säga
    "hehehehehe ja du" Som jag skrev ovan! <ironi> Förstår inte riktigt det lustiga i det hela men nåväl, efter 12 inlägg kanske allt ser lustigt ut då man inte fått grepp om helheten. </ironi>

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ms har 3års garanti för rrod, du får inte rrod för du flashar din box. en gammal box av den sort du äger har väldigt lätt för att få rrod, du ska vara glad du inte fått det innan. det är knappast psxcare fel att den fått det, de kan däremot flasha tillbaka till original (mot ev. avgift) så du kan skicka ner dig box på reparation och få den lagad / utbytt men att överlåta ansvaret på psxcare för lagning av rrod är fel.
    När vi modifierar boxar åt kunder dammar vi ur dessa med Dustoff så de blir snygga o fräscha "Utom vid återställningar då de skall in på Service till Ms, då är det dumt att damma ur dem ", mest för vår egen skull men också för att maskiner skall leva lägnre o andas bättre.
    Argument som att "Min box gick sönder efter PSXCare flashade den!" är lika dåligt grundade som "Min bil rasade mortorn på efter den var inne på verkstan för byte av strålkastare!"

    Det kan väl kanske ligga något i att efter modifiering så används saker mer än innan och har man snålat o inte köpt grafikkrävande spel som orginal innan som raserat maskiner kommer det förmodligen falla på backuppen av det grafikkrävande spelets lott. Shit happens och gamla 360 konsoller är Tickande bomber!

    Varför tror ni Ms var så generösa i sin Garantipolicy som vi i Europa är Ensamma om ( 3.år för RROD ) i USA "Det stora landet" har de bara två års garanti för samma fel.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    STOPP o belägg!
    När vi modifierar boxar åt kunder dammar vi ur dessa med Dustoff så de blir snygga o fräscha "Utom vid återställningar då de skall in på Service till Ms, då är det dumt att damma ur dem ", mest för vår egen skull men också för att maskiner skall leva lägnre o andas bättre.
    Argument som att "Min box gick sönder efter PSXCare flashade den!" är lika dåligt grundade som "Min bil rasade mortorn på efter den var inne på verkstan för byte av strålkastare!"

    Det kan väl kanske ligga något i att efter modifiering så används saker mer än innan och har man snålat o inte köpt grafikkrävande spel som orginal innan som raserat maskiner kommer det förmodligen falla på backuppen av det grafikkrävande spelets lott. Shit happens och gamla 360 konsoller är Tickande bomber!

    Varför tror ni Ms var så generösa i sin Garantipolicy som vi i Europa är Ensamma om ( 3.år för RROD ) i USA "Det stora landet" har de bara två års garanti för samma fel.
    okej, men nu var det inte jag som undrade. men du kanske bara följde upp med information kring mitt svar som jag tror var korrekt.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Tillräckligt många cykler av väme/kyla gör att lödnngarna krackelerar. Detta har inget med flashningen att göra som flera skriver. Tyvärr så är kvalitén på 360:n tragisk! Men som tur är för MS så gjorde dom något åt det genom att förlänga garantitiden.

    @Pendragon: Usa har också 3års garanti på RROD (http://support.xbox.com/support/en/u...rrantyNew.aspx)

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Int21: Jag vet jag förtydligade ett tidigare svar och en fråga.

    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Tillräckligt många cykler av väme/kyla gör att lödnngarna krackelerar. Detta har inget med flashningen att göra som flera skriver. Tyvärr så är kvalitén på 360:n tragisk! Men som tur är för MS så gjorde dom något åt det genom att förlänga garantitiden.

    @Pendragon: Usa har också 3års garanti på RROD (http://support.xbox.com/support/en/u...rantyNew.aspx)
    Grattis till dem
    Förmodligen vart Amerikanarna sura för vi fått 3.år
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 03:12
  2. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  3. RROD efter dashboardupdate?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 11:51
  4. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09
  5. Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)
    By PAZMAN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •