Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Street Fighter IV

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    Street Fighter IV

    i morgon har street fighter iv premiär i usa och den 20 här i europa. det ligger redan ute på nätet så ni som vill utforska det innan ett köp kommer inte bli besvikna. själv så fann jag detta spelet jävligt bra, hade ställt in mig på att bli missnöjd faktiskt, men detta får fram alla minnen från nintendo-tiden på ett väldigt bra sätt.

    det finns dock några missar man kanske kommer störa sig på.

    1. de filmklipp man får se innan varje match, hoppas de släpper en patch så man slipper se dem utan att trycka bort.

    2. sprites missar i slowmotion då man kan se ett ben gå igenom en kropp osv (ingen nyhet i spel.. för er som kollar noga ).

    3. efter förlorad match måste man gå tillbaka till menyn för att välja fighter istället för en snabbknapp som tar dig till returmatch direkt med samma karaktär du hade innan. (kanske finns sådan knapp, har inte hittat iaf).

    det positiva då.

    1. väldigt snyggt och underhållande.

    2. bra känsla och det är faktisk lätt att utföra en shoryuken, något jag fann vara jävligt svårt att göra på snes. det finns även två specialare per karaktär, den ena kan man använda när man får stryk för att fylla upp en mätare och den andra när man får in träffar, lite som mk vs dc universe.

    3. fyra nya karaktärer som är bra balanserade i fight, bra nivåer av svårighet. (av det lilla jag spelat.)

    http://xbox360.ign.com/objects/142/14211549.html

    videos / videos
















    Last edited by int21; 2009-02-17 at 07:40.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Är det något att prova på även om man aldrig spelat något Street Fighter-spel innan? Menar, är det massa story och så? Ser ganska roligt ut, har tankat det men min 360 är inte flashad än, ska göra det så fort jag får pengar

    Hur går det att spela med den vanliga handkontrollen? Har hört man bör ha sticka eller speciella kontroller för att spela, för 360-kontrollen är tydligen inget att ha i det här spelet..

    Och vilket jävla ben snubben har på bild 1, ska det vara så? xP

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Är det något att prova på även om man aldrig spelat något Street Fighter-spel innan? Menar, är det massa story och så? Ser ganska roligt ut, har tankat det men min 360 är inte flashad än, ska göra det så fort jag får pengar

    Hur går det att spela med den vanliga handkontrollen? Har hört man bör ha sticka eller speciella kontroller för att spela, för 360-kontrollen är tydligen inget att ha i det här spelet..

    Och vilket jävla ben snubben har på bild 1, ska det vara så? xP
    ja, det är ett bra fighter spel även om du inte spelat serien innan. fördelen med att ha spelat det innan är att du vet vilka förmågor de vanligaste karaktärerna har.

    dhalsim ska ha så långa ben ja, det är en av hans förmågor, att kunna sträcka ut ben och armar långt. han kan även teleportera sig och använda sig av eld attacker, tyvärr är han långsam.

    den vanliga 360 kontrollen kanske inte är den mest optimala, men jag tycker den fungerar rätt bra ändå. d-pad'en på den vanliga 360 kontrollen är rätt värdelös men stickorna fungerar rätt bra.

    det finns som du nämner en speciell stick-kontroll som sägs vara väldigt bra, men den kostar. ett annat alternativ är någon av de street fighter iv kontroller som finns att köpa, de har omgjord d-pad som ska vara riktigt bra och den saknar även stickorna som den vanliga 360-kontrollen har.

    i det stora hela, detta är ett fighting spel du ska ha i din samling.


  4. #4
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Fan va nice! Älskar Street fighter! Bästa fighting spelet någonsin, jag var rätt duktigt må jag säga, Ken var min favo gubbe!

    Det är som ni säger, xbox kontrollerna är nog inte att rekommenderas när man kör detta spel, det ska vara som playstations d-pad. Hoppas det går att köra Live, kommer döda alla . True champ!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gabuchino Visa Inlägg
    Fan va nice! Älskar Street fighter! Bästa fighting spelet någonsin, jag var rätt duktigt må jag säga, Ken var min favo gubbe!

    Det är som ni säger, xbox kontrollerna är nog inte att rekommenderas när man kör detta spel, det ska vara som playstations d-pad. Hoppas det går att köra Live, kommer döda alla . True champ!
    här finner du en review på mad catz kontrollerna, sida 1, sida 2 och mer info här och här ang. stickorna.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Tack för det int, blir mer och mer sugen på spelet.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    fann lite tips som kanske kan hjälpa en del. http://www.youtube.com/watch?v=2e3sSNDi38A

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    ocentrerad skiva??

    Tjo,
    jag köpte Streetfighter coll ed i torsdags men när jag stoppar den i min 360
    så verkar den ocentrerad och vobblig, det låter som ett flygplan så fort jag stoppar in den i konsollen, visst det går utmärkt att spela spelet men kan den pajja maskinen....

    nån som fått en liknande skiva?
    är det hela pressen?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Tjo,
    jag köpte Streetfighter coll ed i torsdags men när jag stoppar den i min 360
    så verkar den ocentrerad och vobblig, det låter som ett flygplan så fort jag stoppar in den i konsollen, visst det går utmärkt att spela spelet men kan den pajja maskinen....

    nån som fått en liknande skiva?
    är det hela pressen?
    hur ser den ut om du lägger den på en annan skiva? hur ser den ut från sidan? något som skiljer sig? om du finner det är något fel på skivan borde du gå till butiken du köpte det och byta ut det.

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Någon som sitter och trycker på en sådan där lista där man ser hur alla specialatacker utförs? Just nu är det ju omöjligt att gissa sig fram. Har ju bränt ut spelet så har därmed ingen manual :S

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Någon som sitter och trycker på en sådan där lista där man ser hur alla specialatacker utförs? Just nu är det ju omöjligt att gissa sig fram. Har ju bränt ut spelet så har därmed ingen manual :S
    finns ju i spelet hur du gör alla moves.. annars är google utmärkt.

    http://guides.ign.com/guides/14211549/index.html

    http://guides.ign.com/guides/14211549/page_3.html

    http://www.wikicheats.com/index.php/...haracter_Guide

  12. #12
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    I spelet!? Har jag missat någon meny tro!?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    I spelet!? Har jag missat någon meny tro!?
    när du pausar finns det väl en meny med moves eller liknande..

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hur ser den ut om du lägger den på en annan skiva? hur ser den ut från sidan? något som skiljer sig? om du finner det är något fel på skivan borde du gå till butiken du köpte det och byta ut det.
    hm får kolla....spelet rockar hur som helst....
    sjukt bra
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    ha ha min gudson är så söt...säger streetfighter iv (iii veeee) samma med GtaIV...de får ju fan inte lära sig romerska siffror i plugget längre,,,
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    [/QUOTE]


    nån som vet nån butik i stockholm som säjer dessa sköna paddor?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    är det bara jag som tycker spelet är apsvårt....
    läste lite om unlockables med..kolla:
    '
    Perform the actions below to unlock the desired character(s). Note: You can unlock characters on any difficulty,
    so set the difficulty to "Easiest," set rounds to "1" and set time to "99" if you are having problems.

    Cammy - Beat Arcade Mode with Crimson Viper.
    Fei Long - Beat Arcade Mode with Abel.
    Gen - Beat Arcade Mode with Chun Li.
    Rose - Beat Arcade Mode with M. Bison (Dictator).
    Sakura - Beat Arcade Mode with Ryu.
    Dan - Beat Arcade Mode with Sakura.
    Akuma - First unlock the above characters, then play through arcade mode as a character who's already completed arcade mode. If you've got the fights set to one round matches, you need at least one perfect round. If you've got fights set to three round matches, you need at least two perfects. Do not lose a round. After defeating Seth, Akuma will challenge you. Defeat him to unlock Akuma.
    Gouken - Complete arcade mode as Akuma and then play arcade mode again as a character who's already completed arcade mode. If you've got the fights set to one round matches, you need at least one perfect round, three super or ultra combo finishes, and five first attacks.
    If you've got fights set to three round matches, you need at least two perfects, five super or ultra combo finishes, and ten first attacks. After defeating Seth, Gouken will challenge you.
    Defeat him to unlock Gouken.

    Seth - Clear arcade mode with all 24 of the other characters (including Akuma and Gouken). If you managed to unlock Seth with different criteria, it might be a bug (but the unlock is still valid for your profile).

    Unlockable: Colors, Taunts and Titles
    Complete the following challenges once with any character to unlock the following rewards:

    Beat Time Attack(Normal)1 - Color 3
    Beat Time Attack(Normal)2 - Personal Action 2
    Beat Time Attack(Normal)3 - Title
    Beat Time Attack(Normal)4 - Title
    Beat Time Attack(Normal)5 - Title
    Beat Time Attack(Normal)6 - Color 5
    Beat Time Attack(Normal)7 - Personal Action 4
    Beat Time Attack(Normal)8 - Title
    Beat Time Attack(Normal)9 - Title
    Beat Time Attack(Normal)10 - Title
    Beat Time Attack(Normal)11 - Color 7
    Beat Time Attack(Normal)12 - Personal Action 6
    Beat Time Attack(Normal)13 - Title
    Beat Time Attack(Normal)14 - Title
    Beat Time Attack(Normal)15 - Title
    Beat Time Attack(Normal)16 - Color 9
    Beat Time Attack(Normal)17 - Personal Action 8
    Beat Time Attack(Normal)18 - Title
    Beat Time Attack(Normal)19 - Title
    Beat Time Attack(Normal)20 - Title
    Beat Time Attack(Hard)1 - Title
    Beat Time Attack(Hard)2 - ?
    Beat Time Attack(Hard)3 - ?
    Beat Time Attack(Hard)4 - ?
    Beat Time Attack(Hard)5 - ?
    Beat Survival(Normal)1 - Color 4
    Beat Survival(Normal)2 - Personal Action 3
    Beat Survival(Normal)3 - Title
    Beat Survival(Normal)4 - Title
    Beat Survival(Normal)5 - Title
    Beat Survival(Normal)6 - Color 6
    Beat Survival(Normal)7 - Personal Action 5
    Beat Survival(Normal)8 - Title
    Beat Survival(Normal)9 - Title
    Beat Survival(Normal)10 - Title
    Beat Survival(Normal)11 - Color 8
    Beat Survival(Normal)12 - Personal Action 7
    Beat Survival(Normal)13 - Title
    Beat Survival(Normal)14 - Title
    Beat Survival(Normal)15 - Title
    Beat Survival(Normal)16 - Color 10
    Beat Survival(Normal)17 - Personal Action 9
    Beat Survival(Normal)18 - Title
    Beat Survival(Normal)19 - Title
    Beat Survival(Normal)20 - Title
    Beat Survival(Hard)1 - Title
    Beat Survival(Hard)2 - Title
    Beat Survival(Hard)3 - Title
    Beat Survival(Hard)4 - Title
    Beat Survival(Hard)5 - Personal Action 9

    Unlockable: Art
    Complete the Combo Challenge for a character to unlock his or her artwork for the Gallery.

    Submitted by readyforSFV
    Unlockable: Prologue and Ending Movies
    Beat Arcade Mode with a character to unlock his or her ending and prologue movies in the Gallery.
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    är det bara jag som tycker spelet är apsvårt....
    det har sina utmaningar. mycket beror nog på 360 kontrollen, den är inte den bästa att manövrera kombinationer med. funderar starkt på att fixa en av mad catz kontrollerna för att underlätta detta spel, sticks är att föredra för maximal precision.

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag har brännt ut SF IV, och spelet flöt på asfint (videosekvenser och så) så fort jag kom in i fight så kändes det ryckigt dock, har KFC's rls, verifierat med agbx360. Har en NEC_DVD_RW ND-3550A och bränner alltid 2,4x på verbatim DL+ och allt annat har fungerat klockrent, SF IV tycks va det första jag stött på problem med :/

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova att bränna i lite högre speed
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Är inte högre speed ett sämre alternativ? Har iofs sata disk, men skulle den inte hänga med så. Eller är det här med hastighet bara en myt? Har fått för mig att lägre hastigheter är bättre, alla andra spel har funkat perffa med 2.4x.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ibland kan lägre hastighet vara bättre, men vissa brännare bränner bättre i högre speed än lägre, det som du tänker på är nog om man bränner i för hög speed kan brännaren missa vissa delar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    är det någon som tycker att spelet är jätte svårt eller är det bara jag som är dålig. Vet någon om det finns sidapå svenska hur man gör dom olika combos??
    Last edited by Craw; 2009-03-15 at 14:02.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    är det någon som tycker att spelet är jätte svårt eller är det bara jag som är dålig. Vet någon om det finns sidapå svenska hur man gör dom olika combos??
    har skrivit ett inlägg i denna tråden ang. sidor som visar hur man gör olika combos. en guide på svenska känns väldigt onödigt då de visar med bilder vilka knappar man ska trycka på, annars har du google translate.

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Lite uppföljning här. Eftersom jag inte har någon fancy pants hdtv så såg jag inte att jag satte på en option för att spela online, så när fighten var ryckig var det för att jag lirade online mot nån (och min bandbredd var ju inte direkt optimal vid det tillfället eftersom man har diverse "saker igång"). Så mitt spel funkar fint, jag hade brännt korrekt från början (slår sig i pannan).

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av meto Visa Inlägg
    Lite uppföljning här. Eftersom jag inte har någon fancy pants hdtv så såg jag inte att jag satte på en option för att spela online, så när fighten var ryckig var det för att jag lirade online mot nån (och min bandbredd var ju inte direkt optimal vid det tillfället eftersom man har diverse "saker igång"). Så mitt spel funkar fint, jag hade brännt korrekt från början (slår sig i pannan).
    testa att dra ned den i 720...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. Street fighter IV
    By LeoLagerwall in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 12:04
  2. Street Fighter IV, bränning stannar vid 46%
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 22:43
  3. Street Fighter Anniversary collection xbox1(360)
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 20:32
  4. Fighter spel snyggt, blodigt och för 2 pers
    By Silverfisken in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 02:42
  5. Lösenord till NBA Street V3 [elitewebt3.com]
    By jesper186 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 11:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •