Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: En del frågor

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    En del frågor

    Min bror fick nyligen ett 360 arcade i födelsedagspresent. Vi var och köpte de på elgiganten och det verkar som om det är ett falcon.

    Har lite frågor nu ang flashning och garanti.

    Har läst runt lite och som jag fattar det kan man inte återställa en flashad lite-on läsare?

    Hur löser man då garantiärenden vid rod?

    Kan man skicka in en flashad xbox 360 (som har klisterlappen i bak intakt) Och få denna utbytt trots att den är flashad? Finns det dokumenterat att folk har fått de?

    EFtersom det är en falcon konsol är det stor risk att man råkar ut för rod?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av quuz Visa Inlägg
    Har läst runt lite och som jag fattar det kan man inte återställa en flashad lite-on läsare?

    Hur löser man då garantiärenden vid rod?

    Kan man skicka in en flashad xbox 360 (som har klisterlappen i bak intakt) Och få denna utbytt trots att den är flashad? Finns det dokumenterat att folk har fått de?

    EFtersom det är en falcon konsol är det stor risk att man råkar ut för rod?
    1. Det är korrekt.

    2. M$ kan enligt rykten inte läsa ur mjukvaran på lite-on, så det bör inte vara någon fara.

    3. Kliserlapp där bak? Om du menar sigilet under faceplaten så ja, om boxen set fin ut så bör det inte vara några större problem
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    2. M$ kan enligt rykten inte läsa ur mjukvaran på lite-on, så det bör inte vara någon fara.
    de kan dock kolla om den startar backuper.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    som vanligt säger dem 2 olika saker igen och båda jobbar åt psxcare att ni aldrig ska sluta med vad ni håller på me folk är inte dumma om ni nu tror det

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    som vanligt säger dem 2 olika saker igen och båda jobbar åt psxcare att ni aldrig ska sluta med vad ni håller på me folk är inte dumma om ni nu tror det
    vilka två jobbar åt psxcare och säger olika saker i denna tråden?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vilka två jobbar åt psxcare och säger olika saker i denna tråden?
    han syftar på Xager och dig, men vad jag vet jobbar väl inte du på PSXCare? jag gör det däremot, och det är mig han tänker på när han säger att vi skriver olika saker, men det är juh då så att olika personer vet olika saker... har hört olika saker... det är därför vi ibland säger olika... vi e bara människor Jungleflash

    EDIT: Tänkte lite på det här, det är väl egentligen inte 2 OLIKA saker ni 2 sagt? du la bara till lite extra info (Int21)...
    Last edited by Swizzy; 2009-02-17 at 22:58.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    han syftar på Xager och dig, men vad jag vet jobbar väl inte du på PSXCare? jag gör det däremot, och det är mig han tänker på när han säger att vi skriver olika saker, men det är juh då så att olika personer vet olika saker... har hört olika saker... det är därför vi ibland säger olika... vi e bara människor Jungleflash

    EDIT: Tänkte lite på det här, det är väl egentligen inte 2 OLIKA saker ni 2 sagt? du la bara till lite extra info (Int21)...
    nej, jag jobbar inte där. precis, vi sa inte två olika saker, vi såg det bara ur två olika vinklar och jag nämnde den andra. folk är kinkiga ibland, de behöver gnälla av sig när de inte orkar förstå vad som skrivs.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    1. Det är korrekt.

    2. M$ kan enligt rykten inte läsa ur mjukvaran på lite-on, så det bör inte vara någon fara.

    3. Kliserlapp där bak? Om du menar sigilet under faceplaten så ja, om boxen set fin ut så bör det inte vara några större problem
    Tack för hjälpen. Undrar även en sak, borde jag lämna tillbaks min konsol som är en falcon och försöka få tag på en jasper istället? Hur mycket större risk är det att få prod på en falcon än en jasper?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    som vanligt säger dem 2 olika saker igen och båda jobbar åt psxcare att ni aldrig ska sluta med vad ni håller på me folk är inte dumma om ni nu tror det
    Har vi sagt olika saker?
    Jag sa att det ryktas att M$ inte kan läsa ur FWen och int21 sa att dom kan kolla om den startar backupper, hur är det olika saker?

    Sen så verkar du tro att bara för att man jobbar på samma ställe så har man samma erfarenheter? Precis som Swizzy sa så har alla sin egna teknik och kommer därför säga lite olika saker...

    Citat Original inlägg av quuz Visa Inlägg
    Tack för hjälpen. Undrar även en sak, borde jag lämna tillbaks min konsol som är en falcon och försöka få tag på en jasper istället? Hur mycket större risk är det att få prod på en falcon än en jasper?
    Kör på falcon, det är ett stabilt kort. Jag skulle inte köpa Jasper förens jag vet med säkerhet att det är mer stabilt.
    Du har ju dessutom 3 års garanti av M$ mot RRoD.

    Angående risken för RRoD så kan ingen svara på det då jasper inte funnits tillräckligt länge för att kunna ge några siffror på detta.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Har vi sagt olika saker?
    Jag sa att det ryktas att M$ inte kan läsa ur FWen och int21 sa att dom kan kolla om den startar backupper, hur är det olika saker?

    Sen så verkar du tro att bara för att man jobbar på samma ställe så har man samma erfarenheter? Precis som Swizzy sa så har alla sin egna teknik och kommer därför säga lite olika saker...


    Kör på falcon, det är ett stabilt kort. Jag skulle inte köpa Jasper förens jag vet med säkerhet att det är mer stabilt.
    Du har ju dessutom 3 års garanti av M$ mot RRoD.

    Angående risken för RRoD så kan ingen svara på det då jasper inte funnits tillräckligt länge för att kunna ge några siffror på detta.
    Hmm okej, dock känns det lite säkrare då det ska minska risken för prod. Anledningen till att jag är sugen på att byta för en minskad risk är jsut för att jag tänker flasha det asap. Vore då väldigt jävligt om jag fick prod iom att lite-on inte går att återställa.

    För de skulle mycket väl kunna testa med en backup skiva när xboxet är inne på lagning?



    Sen så undrar jag även vart jag sa placera xboxet så att det ska vara svalast.


    Fördelen med att ha det på golvet som jag har nu är att golvet är väldigt kallt och blir inte lika varmt om man jämför med tvbänken. Dock så är det ju lite trångt då det är ungefär 1 cm mellan xboxets ovansida och tvbänken. Nackdelen är väll att det bildas mer damm under tvbänken bland alla kablar osv.

    Vore det bättre att ställa xboxet ovanpå tvbänken bredvid tv:en?
    Last edited by quuz; 2009-02-18 at 01:27.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Det var en udda fråga ... Ställ det så fritt som möjlig så luften har lättast att röra sig ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av quuz Visa Inlägg
    Hmm okej, dock känns det lite säkrare då det ska minska risken för prod. Anledningen till att jag är sugen på att byta för en minskad risk är jsut för att jag tänker flasha det asap. Vore då väldigt jävligt om jag fick prod iom att lite-on inte går att återställa.

    För de skulle mycket väl kunna testa med en backup skiva när xboxet är inne på lagning?



    Sen så undrar jag även vart jag sa placera xboxet så att det ska vara svalast.


    Fördelen med att ha det på golvet som jag har nu är att golvet är väldigt kallt och blir inte lika varmt om man jämför med tvbänken. Dock så är det ju lite trångt då det är ungefär 1 cm mellan xboxets ovansida och tvbänken. Nackdelen är väll att det bildas mer damm under tvbänken bland alla kablar osv.

    Vore det bättre att ställa xboxet ovanpå tvbänken bredvid tv:en?
    varför inte städa upp och ställa in den i hyllan där du har tangentbord och saker. något att rekommendera är att du bygger in en eller två 80mm fläktar (datorfkläktar) bakom xboxen i hylltaket tex., de kommer knappt synas eller låta eftersom de går på lågvarv. vips så får du bort all varmluft också. du kan ev koppla rör från fläktarna så luften pumpas ut någon annanstans än upp mot väggen bakom.

Liknande diskussioner

  1. Diverse frågor om Xbox och flashning.
    By Hazean in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 22:52
  2. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  3. Frågor om EMS Trio Linker
    By Lance89 in forum PC produktsupport
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 16:07
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •