Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Kan inte spela spel på xbox live

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Kan inte spela spel på xbox live

    Jag har ett problem som jag inte hittar svar på.

    Jag kan inte spela spel på mitt guld konto, det står att jag har ett guldkonto och att jag är inloggad på det.
    Jag kan ladda ner demos, adda vänner, skicka mail och annat skit.

    Jag har försökt med CoD 4 och CoD 5.
    men när jag blir inbjuden så får jag error. När jag försöker bjuda in så blir det error hos den andra.

    Om jag försöker joina ett vanligt free-for-all game så kan jag vänta i evigheter medan det står "waiting for 3 more to connect"


    Jag är online via en gigabyte Gn-Br01g router och jag lyckas inte hitta vart jag stänger av min firewall (om den ens är på) men om den var på så borde jag väl inte kunna göra allt annat på live?


    någon som har tips eller råd?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    133
    Respekt
    22
    tror att det är firewallen som gör att det strular för dig. Tanka hem manualen till routern och läs hur man stänger av brandväggen alternativt sätter DMZ mot xboxens ip adress. (exkluderar xboxen från firewall reglerna)
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

    Nintendo Wii
    WiiKey2

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av warp Visa Inlägg
    tror att det är firewallen som gör att det strular för dig. Tanka hem manualen till routern och läs hur man stänger av brandväggen alternativt sätter DMZ mot xboxens ip adress. (exkluderar xboxen från firewall reglerna)
    njaa nästan. Ringde xbox supporten och fick detta råd

    Ange samma ip för dessa fem portar
    TCP 3074
    UDP 53
    UDP 88
    UDP 3074
    UDP 3330

    Gjorde det och sen kunde jag köra online MEN endast med ett spel som är köpt. Jag har testat CoD 4, CoD 5 och Gears of war 2 men på dom spelen så kan jag inte köra live. Testade Team fortress (som jag hade köpt) och det gick.

    Allt som jag har laddat ner har jag kollat med abgx och jag har senaste firmware.

    vad faan kan det bero på?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Kan du snacka med dina vänner på live(alltså prata via voicechatten)? eller kan dom inte höra dig/du inte höra dom?
    Om det är så att du inte kan det så är det nog NAT inställningar i din router. J

    Jag hade en router en gång då jag inte kunda snacka med folk och hittade inte games lr tog väldigt lång tid. I Halo 3 kom det upp att min setting var NAT moderate/strict. (tror det står det med om du går in i inställningar på xboxet och tar "test xbox live conncection")

    Det gick inte stänga av brandväggen lr öppna portar i den buggade routern på ett sätt så det funkade. Det jag fick göra var att lägga in en customfirmwire på den routerh**vetet. Då fungerade xbox-live såsom det skulle, tills routern avled och jag skaffade en D-link som var många gånger bättre.
    Last edited by Gladjolt; 2009-02-18 at 18:49.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Kan du snacka med dina vänner på live(alltså prata via voicechatten)? eller kan dom inte höra dig/du inte höra dom?
    Om det är så att du inte kan det så är det nog NAT inställningar i din router. J

    Jag hade en router en gång då jag inte kunda snacka med folk och hittade inte games lr tog väldigt lång tid. I Halo 3 kom det upp att min setting var NAT moderate/strict. (tror det står det med om du går in i inställningar på xboxet och tar "test xbox live conncection")

    Det gick inte stänga av brandväggen lr öppna portar i den buggade routern på ett sätt så det funkade. Det jag fick göra var att lägga in en customfirmwire på den routerh**vetet. Då fungerade xbox-live såsom det skulle, tills routern avled och jag skaffade en D-link som var många gånger bättre.
    Men om det är NAT inställningar det är fel på så borde jag väl inte kunna spela original spel live? Som sagt Team Fortress funkar bra. Alla brända spel funkar inte.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Fungerar något annat orginalspel LIVE? och som sagt, kolla voicechatten oxo.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Har inte haft några polare online så jag har inte kunnat testa voice chat.

    Jag har bara dead space och Orange box som originalspel (ja, kung fu panda och indiana jones fick man ju med).
    Dead space går ju inte att spela online så jag har bara Orange box att testa med.

    De spel jag har testat hitills (som är brända) är CoD 4, CoD 5, Mortal Kombat Vs DC och Gears of War 2. Ingen av dom har funkat

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    GOW 2 kastade ut massor med folk från Live, en release gick igenom checkar men var galet feldumpat.

    Det fins trådar med bilder som beskriver livebanningsstatus via felkoder.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Om jag var bannad borde jag väl inte kunna köra originalspel heller, visst?

    Och jag testade CoD 4 och CoD 5 långt före jag kom på att GOW 2 hade online möjlighet

    men jag ska kolla felkoderna

    Snabb fråga, ska det komma upp en felkod automatiskt på skärmen eller måste man leta upp dom?
    Last edited by ParazIT; 2009-02-19 at 11:08.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ParazIT Visa Inlägg
    Om jag var bannad borde jag väl inte kunna köra originalspel heller, visst?

    Och jag testade CoD 4 och CoD 5 långt före jag kom på att GOW 2 hade online möjlighet

    men jag ska kolla felkoderna

    Snabb fråga, ska det komma upp en felkod automatiskt på skärmen eller måste man leta upp dom?
    ska komma upp automatiskt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ParazIT Visa Inlägg
    Om jag var bannad borde jag väl inte kunna köra originalspel heller, visst?

    Och jag testade CoD 4 och CoD 5 långt före jag kom på att GOW 2 hade online möjlighet

    men jag ska kolla felkoderna

    Snabb fråga, ska det komma upp en felkod automatiskt på skärmen eller måste man leta upp dom?
    Är du bannad kan du inte spela Live det är allt, kopior o orginal fungerar fortf.

    COD World At War vilken 4-5 det nu kan vara kastade ut folk med

    Prova kör en nätverkstest i systemmenyn o se vad den säger.
    Kan vara så enkelt som en trasig kabel eller korsad då den skall vara rak.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag köpte en ny router. Köpte en Dlink och nu funkar det skitbra.

    Ifall frågan dyker upp igen.

    Problem:
    Original spel funkar live, inte brända

    Lösning:
    Ny router


    hur det går ihop vet jag inte men nu dödar killar i CoD 4

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad hade du för router innan? bara så folk vet att det märket/den modellen kan krångla?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ParazIT Visa Inlägg
    Jag köpte en ny router. Köpte en Dlink och nu funkar det skitbra.

    Ifall frågan dyker upp igen.

    Problem:
    Original spel funkar live, inte brända

    Lösning:
    Ny router


    hur det går ihop vet jag inte men nu dödar killar i CoD 4
    Tror inte att ny router är en lösning, tror bara att din gamla router hade fel inställningar.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Gamla D-link med gamla kretskort hänger sig ofta
    Nya serien med Draft-N teknik är bättre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Jag har en DIR-655, riktigt najs router. Draft-N och 300 mbps throughput, kommer upp i 30mb/sek mellan servern och macen

    EDIT: Inte för att tala om 7-12 mb/s trådlöst
    Last edited by Xager; 2009-02-20 at 13:09.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad hade du för router innan? bara så folk vet att det märket/den modellen kan krångla?
    Gigabyte (den krånglade) och sen Zyxel (funkade inte alls).
    testade en minihub också som inte heller funkade alls. Den hade ett skitmysko namn. Typ WWxMaKxxl T-shirt.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Håll dig till välkända märken.
    Cisco, Linksys, Netgear, 3-com o D-link.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 10:01
  3. spela live med custom firmware
    By PlawsWorth in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 16:12
  4. kan inte spela orginalspel
    By MIRAGENT in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 20:38
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •