Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Megaman DS skal

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Megaman DS skal

    Hejsan!

    Jag är väldigt intresserad av att göra en lackering av ett DS skal.

    Temat är tänkt vara Megaman. Jag har köpt ett tredjepartsskal som är turkost. Jag har här gjort ett utkast och koncept och vill gärna ha respons och idéer.

    Jag är intresserade av siluetter, och jag antar att det blir billigare så.

    Nederdelen skulle jag vilja ha i hellackerat blått (på bilden har jag retuscherat färgen till mörkblått, den är igentligen samma färg som överdelen)... Jag vet inte hurevida det blir fint och så. Men jag vill gärna ha någon del av DS:en mörkblått (för att härma Megamans färgschema)...

    Sen har vi överdelen bredvid LCD skärmen, där jag skulle vilja ha Megaman och Protoman i pixelformat... (på bilden har Photoshop luddat sönder skiten)...

    Är såklart också intresserad av ett ungefärligt pris. Just nu befinner jag mig i Stockholm, men bor vanligtvis i Sundsvall.

    Tack så mycket för alla svar... nu sticker jag ner på Gallerian och äter...
    /William




  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan vi fixa för en 1000-lapp
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Okej, var in i butiken idag och beställde en lackering.

    Här kommer länkar till separata bilder.

    Megaman X

    Zero


    Protoman

    Megaman

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Har du lite för mycket pengar som slänger en 1000 lapp på att lackera ditt ds??? Men å andra sidan så är det ändå lite coolt
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    För att vara övertydlig:

    Strunta helt i nedre delen av DS:en. Gör den inte mörkblå som jag sa.

    Jag är osäker angående de små pixelfigurerna runt skärmarna,
    eftersom det är så smått och pilligt. Funderar om det kommer att bli bra nog.
    Därtill sa du att det möjligtvis blev billigare med endast siluetterna.

    Jag får en känsla av att det kommer bli ganska kluddigt.

    Men om du kommer på någon teknik som gör ett riktigt snyggt jobb de små så för all del, kör på. Vi får försöka hålla en dialog.

    Siluetterna är helt klart givna i alla fall.

    Här följer en liten smärre korrigering. Skalade ner den blå siluetten en aning så den känns lite mer proportionerlig till den röda.



    Tack
    /William
    Last edited by FireVisor; 2009-02-22 at 22:35.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Det är jag som airbrushar. Motiven är redan klara nu, jag började på din på en gång istället så det gick lite snabbare än väntat

    Pixelfigurerna blev bra också efter mycket pill, dock så blev det lite fult vid området för högtalarna för jag hade maskerat med tejp där för att lacken inte skulle täppa igen hålen, men då blev det en svag kant runtom efteråt som jag tyvärr inte lyckas få bort

    Såå, jag har scannat in hur det ser ut nu, det märks lite mer i verkligheten än på bilden när det skiner på skalet, men annars funderar jag på att airbrusha något över som gömmer maskeringslinjerna, t ex som i den andra bilden eller om du har eget förslag på något?

    MVH
    /Jenni
    Attached Images Attached Images

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hejsan

    Jag har svårt att bestämma mig för hur vi ska lösa det.

    Vart kommer "golvet" du lagt till ifrån? Det är en schysst idé men undrar kring de små linjerna ändå förstör idén.

    Antingen skulle jag vilja ha något över hela högtalarna i form av golvet, eller kanske bara någon sorts enkel inramning av dom.

    Det är lättare för dig att bedömma, eftersom du ser med egna ögon hur det ser ut och så.

    I övrigt så skulle jag vilja hämta ut skalet senast nu på fredag.

    MVH / William

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Golvet som jag klippte in kommer från en Megaman 9 screen

    Jag valde ett neutralare golv till slut (Också från Megaman 9), och jag valde att köra i ganska neutrala toner, typ mörkare/ljusare nyanser av själva skalet och det blev som bilden nedan. Där kan du se hur det övre skalet blev också.

    Funkar det?
    Isåfall kan du hämta ut skalet när du vill :]

    MVH
    /Jenni
    Attached Images Attached Images

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Ser bra ut!

    Ah... Megaman 9. Därför jag inte hittade den på de äldre. Nu saknar jag megaman 9 ännu mer. Sålde min Wii och därmed blev jag av med det också.

    Min far hämtar den med kvittot innan fredag. Jag bor nämligen i Sundsvall och han är på väg norrut.

    Man tackar!
    /William

Liknande diskussioner

  1. skal
    By allewii in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 18:28
  2. PSP skal med matt yta
    By TonyW in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 12:05
  3. Xbox crystal skal - byta svart mot crystal original
    By Silverfisken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 16:10
  4. Köpa Wiikey chippad konsol av er med annat skal?
    By BarrySWE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 19:13
  5. Nytt skal = problem
    By hunter in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 17:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •