Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Fel bios

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

Fel bios

okej nu har jag spenderat hela natten och försökt med DIV boot cds och superdiscs. hur kan man komma in i xboxen och flasha om utan bios eller iaf fel bios.

jag skulle flasha bios med en version som va nyare samt jag trode skulle funka. och använde mig då av en superdisc och evox internal flasher och uppdaten gick bra och allt men nu vill den inte starta på chipet. nu när jag kollade mera på bios filen så är jag inte säker längre på det va rätt bios. när jag försöker starta boxen med chipet så lyser den 1-2 sec och sen dör den och startar upp vanligt utan chipp och då kommer felkod 16 även i detta läge tar han ingen boot disc.

Chippet jag ha aladdin adavace LCD och boxen ska vara en 1,6 enligt datumet där under

jag är helt grön som ni nog märker. och uppskattar hjälpen jag kan få
    Ps jag har aldrig öpnat denna box själv utan köpte den för nått år sen av en kompis som köpte den av console så jag kan inget om detta själv

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är bioset så fel att man inte kan starta från skiva längre så måste chippet flashas om med hjälp av ett fungerande chip (sök på hotswap duo-x2 t.ex.) eller helt enkelt bytas ut mot ett chip som har ett användbart eller åtminstonde omflashningsbart bios på sig från början.

Din box försöker boota från chippet, men chippet har inget användbart bios, boxen försöker boota om igen, du har ett chip som inte aktiveras om du inte trycker på powerknappen vid uppstart så denna gång bootar boxen från originalbios. Originalbios ger error 16 eftersom din dashboardinstallation på hårddisken inte är kompatibel med originalbios (=gjord av någon med dålig koll på hur man gör en korrekt konfiguration av en chippad gammelbox)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. La in fel bios i spider 1.1!!!!
    By el-rey in forum Spiderchip
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 23:38
  2. Fel vertion av bios
    By mjg in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 22:06
  3. Fel BIOS, Tänkte ladda ner nytt via EPROM programerare
    By Undenius in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 10:04
  4. X2 Lite 2.3b Fel vid flashning med 4978.03 512K BIOS
    By Caspher in forum X-ecuter 2 LITE support