Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: flatmii- nån som provat?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Trollhättan-Lilla Edet
    Inlägg
    127
    Respekt
    0

    flatmii- nån som provat?

    Nån som provat flatmii? Om jag förstår rätt så skall den kopplas till usb på pc`n? Och spelen startas därifrån? Kan nån delge lite mer info om denna?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag vill också höra om denna

    goda eller dåliga erfarenheter någon?

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har flatmii och jag tycker det funkar riktigt bra. Det är bara att koppla in chippet och koppla wiiet till datorn så installeras drivrutinerna. Sen öppnar man isofilen och spelar. Man kan även installera en channel så man kan öppna iso filerna från datorn direkt i wiiet så man inte behöver byta till datorn hela tiden. Men varje gång man startar wiiet måste den första isofilen öppnas från datorn, sedan kan man göra det från wiiet. Det går att starta flatmii programmet och ladda en isofil automatiskt när datorn startar vilket är smidigt om man har en htpc som jag, men det funkar dock inte så bra för mig, den laddar inte isofilen när man startar programmet automatiskt, men om jag öppnar programmet manuellt så laddas en isofil.. Men antar att det kommer en ny version sen där allt kommer funka bättre.

    Har inte haft problem med något spel och det är skönt att slippa lyssna på dvd läsaren. Man kan du till och med plocka ur den och kränga den på ******* om man är snål. Det är bara super smash bros brawl som inte funkat direkt, men dom säger att man behöver en uppdatering från mario kart först så jag ska snart prova det.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    lysande tack för insatsen...då kanske man skulle sluta vela o beställa ett då.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Kan jag ladda hem ett NTSC spel som ISO, koppla in mitt wii i datorn med flatmii och sedan bara spela spelet?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har fått in flatmii i sortimentet, vi har även testat det lite själva och det fungerar ju hur bra som helst.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=993
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Zutnop Visa Inlägg
    Kan jag ladda hem ett NTSC spel som ISO, koppla in mitt wii i datorn med flatmii och sedan bara spela spelet?
    Ja det kan du, men om har ett PAL wii så ska du inte uppdatera med NTSC då kan du bricka wiiet, det finns en funktion i inställningarna för flatmii som gör att spelen inte uppdaterar ditt wii.

Liknande diskussioner

  1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:24
  2. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:03
  3. 360 som multimediaburk (som gamla xboxen)
    By drik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 21:43
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Nån som har en "only to ps2" lista?
    By Ozgur in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •