Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: live säkerhet?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    live säkerhet?

    kan någon förklara med vardagliga termer hur man ska göra för att bli näst intill skyddad från att bli bannad på xbox 360 live? jag förstår inte den artikeln ni tidigare har skrivit. så jag skulle vilja ha en beskrivning med lättare ord och sen mer precist vad ni använder för program och sånt.
    tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    17

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    En kort fattad guide:

    1. Du testar spelet i antingen ABGX360 eller XDVDMulleter, bästa är ABGX360 (den ger mer info än XDVDMulleter) dessa får du tag på Här

    2. för att då testa ett spel i ABGX360 måste du till att börja med att tala om för programmet vilken fil du vill testa (eller om du vill testa en skiva går det också bra!)
    det gör du genom att klicka på det röd markerade området på bilden (om du ska testa en fil, annars är det där du ska trycka för att välja vilken DVD-spelare skivan sitter i) det grön markerade området är det som du ska använda dig av om du vill skifta till att testa skivan...



    3. nu kommer det rassla till lite grann i ett ny öppnat fönster och sedan kommer det kanske ta ett tag att testa hela grejen, om du får den att se ut som på bilden nedan är filen OK! om den inte ser ut så men istället innehåller mängder med blå pilar och grejer och mycket mer text än den här gör så bör du köra den igen, innehåller den några gula områden bör du kolla upp vad exakt det står och fråga om det här på forumet

    (OBS! Det kommer inte stå exakt som det gör på min bild då varje spel har olika ss etc... och varje spel har olika regioner, just den här är regionsfri det betyder att du kan köra den på vilken box som helst!

    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. world at war live
    By pange in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 23:12
  2. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  3. Någon som kan logga in på live?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 14:56
  4. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •