Hej på er!
Jag har försökt söka hjälp på mitt problem via google och här på forumet men utan att lyckats, så nu skriver jag här och ber om ursäkt om det har skapats hundra post om just detta problem.
Saken är att jag har haft en Arcade sen våren förra året. Flashades, 1.4, hos hos er i april förra året. Nu har den funkat perfekt sen en vecka tillbaka. Första problemet har varit att det plötsligt tar jävla lång tid för hårddisken att läsa skivan. Jag måste öppna och stänga den flera gg. JAg trodde först att skivorna var så repiga, men jag började testa alla mina spel. 30 st. Samma sak för alla. Vissa spelades upp efter 6:e gg jag tog den in o ut. Visa spel gick det åt så många gg som 20 gg. JAg gjorde detta för att testa om det var konsollen eller skivorna. Sen har jag helt nya spel som också tar flera gg för att starta. Har aldrig haft problem med maskinen innan. Den ligger bra till vad gäller ventilationen osv.
Sedan fick jag ytterligare problem; Dvs en RROD. Det löste sig när jag startade om datorn. Andra gg hände igår. Då hjälpte det inte att starta om. Jag stängde av den och startade maskinen via kontrollen och då funkade det. Men nu har jag då problemet med att det tar såå långt tid för den att läsa skivorna. Både gamla och nya, brända o riktiga. Vad är då problemet? Är det lasern? pga flashningen? Något som garantin täcker? eller får jag skylla mig själv?
tacksam för all sorts svar.
Bookmarks