Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Trögläsande lasern

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

Trögläsande lasern

Hej på er!

Jag har försökt söka hjälp på mitt problem via google och här på forumet men utan att lyckats, så nu skriver jag här och ber om ursäkt om det har skapats hundra post om just detta problem.

Saken är att jag har haft en Arcade sen våren förra året. Flashades, 1.4, hos hos er i april förra året. Nu har den funkat perfekt sen en vecka tillbaka. Första problemet har varit att det plötsligt tar jävla lång tid för hårddisken att läsa skivan. Jag måste öppna och stänga den flera gg. JAg trodde först att skivorna var så repiga, men jag började testa alla mina spel. 30 st. Samma sak för alla. Vissa spelades upp efter 6:e gg jag tog den in o ut. Visa spel gick det åt så många gg som 20 gg. JAg gjorde detta för att testa om det var konsollen eller skivorna. Sen har jag helt nya spel som också tar flera gg för att starta. Har aldrig haft problem med maskinen innan. Den ligger bra till vad gäller ventilationen osv.
    Sedan fick jag ytterligare problem; Dvs en RROD. Det löste sig när jag startade om datorn. Andra gg hände igår. Då hjälpte det inte att starta om. Jag stängde av den och startade maskinen via kontrollen och då funkade det. Men nu har jag då problemet med att det tar såå långt tid för den att läsa skivorna. Både gamla och nya, brända o riktiga. Vad är då problemet? Är det lasern? pga flashningen? Något som garantin täcker? eller får jag skylla mig själv?

tacksam för all sorts svar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hmm, det där låter skumt... men vad menar du med "Det löste sig när jag startade om datorn" ??? du menar väl starta om boxen?

vet du vad du har för läsare i maskinen?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, det där låter skumt... men vad menar du med "Det löste sig när jag startade om datorn" ??? du menar väl starta om boxen?

vet du vad du har för läsare i maskinen?
    Jag menar självklart boxern, lite trög så här sent. Jag vet inte exakt vad för läsare jag har men på kvittot jag fick från psxcare står det 79KEYMONT. Är dåligt på sånt. Finns det något jag kan göra för att se vilken läsare jag har. Läste runt lite på nätet, bästa tipsen är ju att lämna in den till MS, men då måste jag avflasha eller hur? kostar det mig då hos psxcare? kostar det att flasha om igen. om så är fallet tycker jag det är dåligt. Betalade flashningen kostade ju 1000 kr.
    Vad skulle du tipsa om?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Inte PGA flashning, återställ och skicka in till M$
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Återställning om man flashar hos oss 500kr + tillgodo på -500 kr som används vid omflashning efter Ms retur.

Återställning av maskiner moddade hos andra 700kr + tillgodo på -500 kr....
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det blir med andra ord 200kr vid omflashning om du får en lite-on när boxen kommer tillbaka (chansen att det blir en lite-on är ganska jätte stor!)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det blir med andra ord 200kr vid omflashning om du får en lite-on när boxen kommer tillbaka (chansen att det blir en lite-on är ganska jätte stor!)
    Tack för svaren. Ska se över problemet så fort jag får tid över från jobb o plugg. Känns bara tungt att inte ha den under den perioden. Vet ni ungefär hur långt tid det tar för MS att få tillbaka den? Gäller denna omflashning och rabatt vid flashning bara innan garantin från psxcare går ut? eller kan jag få samma erbjudande om jag gör det under sommarn? min garanti går ut april som sagt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Waryah Visa Inlägg
    Tack för svaren. Ska se över problemet så fort jag får tid över från jobb o plugg. Känns bara tungt att inte ha den under den perioden. Vet ni ungefär hur långt tid det tar för MS att få tillbaka den? Gäller denna omflashning och rabatt vid flashning bara innan garantin från psxcare går ut? eller kan jag få samma erbjudande om jag gör det under sommarn? min garanti går ut april som sagt.
    erbjudandet gäller sålänge som vi har tjänsten

angående MS tiden: 1 dag till 1 vecka (plus frakt tiden) OBS: detta är inga exakt siffror, kan ta längre tid också... men det är iaf den tiden det tagit för mig dom 2 gångerna jag skickat in min första box... (första gången tog det en vecka och då fick jag en helt ny... andra gången tog det 1 dag och då bytte dom moderkort och läsare, i praktiken helt ny box i samma skal...)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. kalibrera lasern
    By Bloodmoney in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 17:50
  2. Kan en "dålig" bränning skada lasern?
    By Limpen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 17:26
  3. PS2 lasern "halv-död" v13
    By xsa in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 13:24
  4. Lasern hoppar och slår i skivan.
    By Rageman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 18:30
  5. lasern låter skumt när spelet är igång
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 11:45

Bookmarks