Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 41

Diskussion: Write errors i ImgBurn.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Write errors i ImgBurn.

    Tjo! Får väl börja med att introducera situationen lite - Fixade en flashning nyligen (inte själv) och har börjat bränna lite skivor. Jag kör Verbatims DVD+r DL skivor, jag stänger ner så många program som möjligt och låter helt enkelt datorn va så den får göra sin grej i fred.

    Och detta har gått bra, hittils d.v.s. då jag nu får lite write errors titt som tätt. På elva skivor har bara två misslyckats p.g.a. vad imgburn säger är "no seek complete".

    Vad jag har märkt så sker denna error vid sektor 1850000 (på ett ungefär, första gången va det 1853760 och nu senast 1851456) och jag har inte en aning om vad detta kan bero på. Första gången det skedde så hade jag precis brännt en skiva, så jag misstänkte överanvänding av nåt slag. Men då det senaste projektet är det enda jag gjorde på hela den dagen så är det inte så troligt.

    Jag kör med rätt skivor, och jag har ju lyckats med så pass många andra skivor så detta är ett mysterium för mig. Iofs, sist det inte ville så lät jag brännaren vara ett tag, tog sedan och återupppackade det jag skulle bränna och vips så funkade det.

    Brännaren i fråga är en NEC Optiarc AD-5170A som tydligen är en utgången modell. Har vanliga windows drivrutiner på den, om man ska tro enhetshanteraren iallafall.

    Några som helst tips eller lösningar på detta uppskattas! Slösar helst så få skivor som mänskligt möjligt.

    Får också be om ursäkt om det har postats nåt om detta redan, men skulle ändå uppskatta all hjälp jag kan få med detta lilla problem.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    17
    Brännaren i fråga är en NEC Optiarc AD-5170A som tydligen är en utgången modell. Har vanliga windows drivrutiner på den, om man ska tro enhetshanteraren iallafall.

    Har du kikat på vad loggen i Imgburn säger? isf posta den
    Kan vara din brännare som Säger ifrån. Kan även vara Firmware till Brännaren som behöver en Uppdatering, om du inte redan gjort det

    som sagt posta logg och kika i .dvd filen om det står rätt Layerbreak=1913760

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    log finner du här: imgburn / help / imgburn logs / öppna log med anteckningar, senaste bränning överst i dokumentet.

    ja tror din brännare gjort sitt och det är problemet, den är så pass gammal också. du bör köpa en pioneer eller samsung brännare, de ligger runt 300 spänn så det är ingen förmögenhet. annars får du prova att leta upp en ny firmware till din brännare på din tillverkares sida, finns det inte en sådan eller det inte fungerar är det ny brännare som gäller, vilket jag råder dig att köpa. pioneer och samsung ger väldigt bra bränningar med verbatim skivor.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Lite onödigt att repetera men precis som int21 säger så är det dags att byta brännare ... bytte nyligen min gamla NEC mot en Pioneer och kvalitén på bränningen är markant bättre. Verbatims skivor håller jämn och bra kvalité, oftast är det brännaren som är problemet och inte Verbatim-skivorna (dock kan vissa kombinationer vara problematiska av kompabilitetsskäl men det är nog rätt sällsynt).

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du inte vill pilla i datorn kan jag rekomendera att du köper en Samsung S224Q, den går på ungefär 500kr men fungerar hur bra som helst med både XP och Vista
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Uj, så många svar! Er hjälpsamma natur kommer ta er långt

    Loggen är som följer -
    I 00:17:44 ImgBurn Version 2.4.2.0 started!
    I 00:17:44 Microsoft Windows XP Media Center Edition (5.1, Build 2600 : Service Pack 2)
    I 00:17:44 Total Physical Memory: 3*144*108 KB - Available: 2*498*572 KB
    W 00:17:44 Drive I:\ (FAT32) does not support single files > 4 GB in size.
    I 00:17:44 Initialising SPTI...
    I 00:17:44 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 00:17:44 Found 1 DVD-ROM and 1 DVD±RW!
    I 00:18:09 Operation Started!
    I 00:18:09 Source File: ***.dvd
    I 00:18:09 Source File Sectors: 3*697*696 (MODE1/2048)
    I 00:18:09 Source File Size: 7*572*881*408 bytes
    I 00:18:09 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 00:18:09 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 00:18:09 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 00:18:09 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 00:18:09 Destination Device: [5:0:0] Optiarc DVD RW AD-5170A 1.11 (D: ) (SCSI)
    I 00:18:09 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x)
    I 00:18:09 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 00:18:09 Write Mode: DVD
    I 00:18:09 Write Type: DAO
    I 00:18:09 Write Speed: 2,4x
    I 00:18:09 Link Size: Auto
    I 00:18:09 Test Mode: No
    I 00:18:09 OPC: No
    I 00:18:09 BURN-Proof: Enabled
    I 00:18:09 Book Type Setting: DVD-ROM
    I 00:18:09 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    I 00:18:36 Filling Buffer... (40 MB)
    I 00:18:37 Writing LeadIn...
    I 00:18:39 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3697695)
    I 00:18:39 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3697695)
    I 00:18:39 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    W 00:37:51 Failed to Write Sectors 1851456 - 1851487 - Reason: No Seek Complete
    W 00:37:51 Retrying (1 of 20)...
    W 00:37:51 Retry Failed - Reason: Write Error
    ---
    ^ Ja, jag tryckte ca. 20 gånger på "retry" i ren frustration och/eller mordiskt vrede... Detta är en av de två incidenterna, men de skiljer sig väldigt lite från varandra. Är som sagt ungefär vid samma sektor som det blir fel, samma mordiska vrede osv.
    Ingen skit om att jag kör Media Center förresten! Det följde med datorn och jag pallar inte fixa nåt annat I:\ är förresten en extern HDD som jag inte litar speciellt mycket på, så jag kör alltid filerna från den interna.

    Angående att kolla .dvd filen så det står rätt LB så har jag på denna korta tid gjort det till en vana att alltid kolla allt innan jag bränner. Kollar den manuella inställningen på LB, kollar .dvd så filnamn och LB stämmer, kollar att det är x2.4 osv.

    Men låt oss då säga att det är brännaren som jävlas och att tanka ny firmware inte hjälper - Vad ska man kika på för några brännare? Kostar externa sådana mycket mer än vanliga, och går sådana att lita på?

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Bränn dessa skivor i 4x om möjligt, ger bäst resultat.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Uj, så många svar! Er hjälpsamma natur kommer ta er långt

    Loggen är som följer -
    I 00:17:44 ImgBurn Version 2.4.2.0 started!
    I 00:17:44 Microsoft Windows XP Media Center Edition (5.1, Build 2600 : Service Pack 2)
    I 00:17:44 Total Physical Memory: 3*144*108 KB - Available: 2*498*572 KB
    W 00:17:44 Drive I:\ (FAT32) does not support single files > 4 GB in size.
    I 00:17:44 Initialising SPTI...
    I 00:17:44 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 00:17:44 Found 1 DVD-ROM and 1 DVD±RW!
    I 00:18:09 Operation Started!
    I 00:18:09 Source File: ***.dvd
    I 00:18:09 Source File Sectors: 3*697*696 (MODE1/2048)
    I 00:18:09 Source File Size: 7*572*881*408 bytes
    I 00:18:09 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 00:18:09 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 00:18:09 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 00:18:09 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 00:18:09 Destination Device: [5:0:0] Optiarc DVD RW AD-5170A 1.11 (D: ) (SCSI)
    I 00:18:09 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x)
    I 00:18:09 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 00:18:09 Write Mode: DVD
    I 00:18:09 Write Type: DAO
    I 00:18:09 Write Speed: 2,4x
    I 00:18:09 Link Size: Auto
    I 00:18:09 Test Mode: No
    I 00:18:09 OPC: No
    I 00:18:09 BURN-Proof: Enabled
    I 00:18:09 Book Type Setting: DVD-ROM
    I 00:18:09 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    I 00:18:36 Filling Buffer... (40 MB)
    I 00:18:37 Writing LeadIn...
    I 00:18:39 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3697695)
    I 00:18:39 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3697695)
    I 00:18:39 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    W 00:37:51 Failed to Write Sectors 1851456 - 1851487 - Reason: No Seek Complete
    W 00:37:51 Retrying (1 of 20)...
    W 00:37:51 Retry Failed - Reason: Write Error
    ---
    ^ Ja, jag tryckte ca. 20 gånger på "retry" i ren frustration och/eller mordiskt vrede... Detta är en av de två incidenterna, men de skiljer sig väldigt lite från varandra. Är som sagt ungefär vid samma sektor som det blir fel, samma mordiska vrede osv.
    Ingen skit om att jag kör Media Center förresten! Det följde med datorn och jag pallar inte fixa nåt annat I:\ är förresten en extern HDD som jag inte litar speciellt mycket på, så jag kör alltid filerna från den interna.

    Angående att kolla .dvd filen så det står rätt LB så har jag på denna korta tid gjort det till en vana att alltid kolla allt innan jag bränner. Kollar den manuella inställningen på LB, kollar .dvd så filnamn och LB stämmer, kollar att det är x2.4 osv.

    Men låt oss då säga att det är brännaren som jävlas och att tanka ny firmware inte hjälper - Vad ska man kika på för några brännare? Kostar externa sådana mycket mer än vanliga, och går sådana att lita på?
    Funderar på vad det kan vara för något som blir fel, men förmodligen är det brännaren som bråkar, skulle det vara den som bråkar kan jag rekomendera att du köper en Samsung S224Q (detta är en extern brännare som fungerar utmärkt bra med både XP och Vista, har inte media center på någon av mina datorer just nu så jag kan inte testa med det OS'et men borde fungera där med...) jag har brännt närmare 50 DL skivor på denna utan att någonsin få några problem vid bränning/verifikation. den här brännaren går på ungefär 500kr~

    det ser ut att kunna vara brännaren som gör det... och din externa hdd klarar inte av dessa filerna iaf den har fat32, det klarar av filer upp till 4gb... du bör byta till NTFS på den =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Funderar på vad det kan vara för något som blir fel, men förmodligen är det brännaren som bråkar, skulle det vara den som bråkar kan jag rekomendera att du köper en Samsung S224Q (detta är en extern brännare som fungerar utmärkt bra med både XP och Vista, har inte media center på någon av mina datorer just nu så jag kan inte testa med det OS'et men borde fungera där med...) jag har brännt närmare 50 DL skivor på denna utan att någonsin få några problem vid bränning/verifikation. den här brännaren går på ungefär 500kr~

    det ser ut att kunna vara brännaren som gör det... och din externa hdd klarar inte av dessa filerna iaf den har fat32, det klarar av filer upp till 4gb... du bör byta till NTFS på den =)
    Tror vi nu kan fastslå att det är brännaren. Laddade ner drivrutiner till den från Sony, startade uppdateringen och kort därefter - "Failed to update", och sen står den och gör ingenting men det går inte att komma åt den heller. Aktivitetslampan blinkar hejdlöst efter att det misslyckats med att uppdatera.

    Ser nog ut som om det blir att skaffa sig en ny brännare, till allt elände. Detta blev en dyrare historia än vad jag först trodde -_- Men med tanke på fördelarna med det så tar man väl igen det ganska lätt.

    Ang. HDDn - Ja jag vet, borde nog gjort det, men det är lite sent för det nu då jag misstänker att all data går förlorad om man formaterar den. Orsaken till att jag valde att göra den till FAT32 från början va så att jag kunde använda den till mitt PS3 som bara kan läsa just det formatet.
    ---
    Stämmer det som POi2 skriver här - Är det x4 som gäller? Har för mig att jag har läst att det är x2.4 som ska ge bäst resultat. Kan mycket väl ha varit så att jag missuppfattat det med tanke på att jag inte är så hemma vad det gäller optiska enheter, bränning och sånt.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    "Ang. HDDn - Ja jag vet, borde nog gjort det, men det är lite sent för det nu då jag misstänker att all data går förlorad om man formaterar den. Orsaken till att jag valde att göra den till FAT32 från början va så att jag kunde använda den till mitt PS3 som bara kan läsa just det formatet."

    Det går konvertera FAT32 till NTFS ,em inte den andra vägen ... Tyvärr endast den vägen.
    Öpnna en kommandotolken och skriv ex. Convert C: /FS:NTFS
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det går konvertera FAT32 till NTFS ,em inte den andra vägen ... Tyvärr endast den vägen.
    Öpnna en kommandotolken och skriv ex. Convert C: /FS:NTFS
    Alright, men om man gör detta försvinner all data?

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Alright, men om man gör detta försvinner all data?
    Nej ingen data försvinner.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad gäller bränningshastigheten är det helt upp till dig egentligen, det beror mycket på vilken brännare du har och vad den klarar av utan att missa något... juh högre speed juh större risk att något går fel, jag kör på 8x nu för tiden förut körde jag Auto (MAX) då gick min upp till 10.5 som högst på 8x skivor... men det är riskabelt att göra det då det kan få skiva att bli skrot... (det vill säga brännaren missar någon liten detalj i datan och skivan fungerar inte längre)

    men kör på en speed du känner dig bekväm med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ålrajjt, får tacka så hemskt mycket - Ni har varit mycket hjälpsamma, hela bunten. Ska nog göra ett sista försök på den här brännaren innan jag beslutar hur pass illa situationen är. Ska hursomhelst kolla in priser på den där Samsungen, den verkade vettig.

    Återigen - Tackar så mycket för hjälpen.

    Just det, glömde bort att fråga: Om ett projekt avslutar write processen utan fel men misslyckas med verifieringen - Funkar skivan ändå?
    Last edited by Tokfaan; 2009-02-24 at 19:52.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det borde den göra, testa skivan i abgx360 innan du kör den i 360'n bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad gäller bränningshastigheten är det helt upp till dig egentligen, det beror mycket på vilken brännare du har och vad den klarar av utan att missa något... juh högre speed juh större risk att något går fel, jag kör på 8x nu för tiden förut körde jag Auto (MAX) då gick min upp till 10.5 som högst på 8x skivor... men det är riskabelt att göra det då det kan få skiva att bli skrot... (det vill säga brännaren missar någon liten detalj i datan och skivan fungerar inte längre)

    men kör på en speed du känner dig bekväm med...
    Lånar tråd lite. Om man bränner med Verbatim DVD+R DL skivor och man kör med eran Pioneer brännare som ni säljer. Vilken hastighet klarar den av att bränna utan fel? Om man inte har nått program överhuvudtaget på datan när man bränner...

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det borde den göra, testa skivan i abgx360 innan du kör den i 360'n bara
    Det skumma är att jag nu provat två .isofiler och dess redan brända skivor och då vissa klarade hela kollen så va det vissa som inte gick igenom på verifieringen och nån av dem gick det inte att läsa trots att just den skivan funkar i 360n

    Iofs så är den sistnämnda skivan lite konstig tror jag då vissa grejor i själva liret verkar va ganska off, texturer som fattas, vissa objekt vill inte laddas in (verkar det som). Sen om detta beror på spelet i sig eller just den releasen och/eller skivan vettetusan. Låter mer och mer som om man kan bespara sig mycket oro och besvikelse genom att bara skaffa en bättre brännare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Det skumma är att jag nu provat två .isofiler och dess redan brända skivor och då vissa klarade hela kollen så va det vissa som inte gick igenom på verifieringen och nån av dem gick det inte att läsa trots att just den skivan funkar i 360n

    Iofs så är den sistnämnda skivan lite konstig tror jag då vissa grejor i själva liret verkar va ganska off, texturer som fattas, vissa objekt vill inte laddas in (verkar det som). Sen om detta beror på spelet i sig eller just den releasen och/eller skivan vettetusan. Låter mer och mer som om man kan bespara sig mycket oro och besvikelse genom att bara skaffa en bättre brännare
    sådana grejer brukar kunna ske om brännaren är dålig, om bränningen inte gått helt ok eller vid dålig media... skulle tippa på att det i ditt fall är båda dom första... det vill säga: dålig brännare (kan ha varit bra en gång i tiden men mår inte bra längre) och bränningen inte gått helt ok...

    skulle säga att du gör bäst i att köpa en ny brännare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    sådana grejer brukar kunna ske om brännaren är dålig, om bränningen inte gått helt ok eller vid dålig media... skulle tippa på att det i ditt fall är båda dom första... det vill säga: dålig brännare (kan ha varit bra en gång i tiden men mår inte bra längre) och bränningen inte gått helt ok...

    skulle säga att du gör bäst i att köpa en ny brännare
    Må fan ta dina pengakrävande, logiska lösningar! :P

    Ska som sagt ta en kik på Samsungen, den verkar va den rätte för mig, speciellt då den blev rekomenderad av folk som kan lite om just detta.

    499 får man ge för den... Är ingen snåljåp vad det gäller att inhandla bra och hållbar maskinvara, men finns det några andra i billigare prisklass ni kan rekommendera (inte növdändigtvis externa)?
    Last edited by Tokfaan; 2009-02-25 at 02:10.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Må fan ta dina pengakrävande, logiska lösningar! :P

    Ska som sagt ta en kik på Samsungen, den verkar va den rätte för mig, speciellt då den blev rekomenderad av folk som kan lite om just detta.

    499 får man ge för den... Är ingen snåljåp vad det gäller att inhandla bra och hållbar maskinvara, men finns det några andra i billigare prisklass ni kan rekommendera (inte növdändigtvis externa)?
    hehehe, jo visst finns det billigare lösning. Pioneers Brännare (som även psxcare säljer) tar dem 400:- [Sata eller IDE] för. mycket bra och rekomenderas.

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    hehehe, jo visst finns det billigare lösning. Pioneers Brännare (som även psxcare säljer) tar dem 400:- [Sata eller IDE] för. mycket bra och rekomenderas.
    Uuh.. Har inte full koll känner jag men IDE är väl den där gråa, breda saken medans SATA är en ganska tunn grej det ofta står just SATA på?

    Finns det förresten några fördelar med att ha två brännare/läsare inkopplade samtidigt eller bör jag inte ta några risker med den gamla överhuvudtaget?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Uuh.. Har inte full koll känner jag men IDE är väl den där gråa, breda saken medans SATA är en ganska tunn grej det ofta står just SATA på?

    Finns det förresten några fördelar med att ha två brännare/läsare inkopplade samtidigt eller bör jag inte ta några risker med den gamla överhuvudtaget?
    tja, du kan bränna en dvd och använda den andra dvd-läsaren till annat under tiden, det är väl den största fördelen. angående sata/ide så har du rätt. finns inga andra risker så länge de båda läsarna är okej så systemet inte hänger sig eller något liknande.

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Får återigen tacka för alla svar, ni har varit mycket hjälpsamma allihop ^^

    Vet inte hur ni sköter saker å ting häromkring men mina frågor har nu nått ett slut för denna gång, så om ni önskar stänga den är det inga problem för mig.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Fan också, känner mig dum som nu kommer och ändå frågar nåt bara några timmar efter jag sa att jag inte skulle det

    Men hursomhelst, kom på en grej! Jag har haft en virtuell DVDläsare i form av en som Daemon Tools gjort, denna har varit aktiv medans jag brännt skivorna. Kanske låter långsökt men kan den på något sätt ha stört processen? För jag har kunnat välja denna i IMGburns lista, men jag använde ju givetvis Optiarcen, men ändå det bevisar ju att programet har kännt av dess närvaro. Den kanske tyckte att det va en "störning i kraften" och orsakat nåt fel?... Kanske?

    (Kanske låter som om jag försöker komma på dumma bortförklaringar för att slippa tjacka ny brännare... Vilket kanske är lite sant, men ändå om det är denna demon (hehe) som satt käppar i hjulet för mig så blir jag ju enbart ledsen)

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Fan också, känner mig dum som nu kommer och ändå frågar nåt bara några timmar efter jag sa att jag inte skulle det

    Men hursomhelst, kom på en grej! Jag har haft en virtuell DVDläsare i form av en som Daemon Tools gjort, denna har varit aktiv medans jag brännt skivorna. Kanske låter långsökt men kan den på något sätt ha stört processen? För jag har kunnat välja denna i IMGburns lista, men jag använde ju givetvis Optiarcen, men ändå det bevisar ju att programet har kännt av dess närvaro. Den kanske tyckte att det va en "störning i kraften" och orsakat nåt fel?... Kanske?

    (Kanske låter som om jag försöker komma på dumma bortförklaringar för att slippa tjacka ny brännare... Vilket kanske är lite sant, men ändå om det är denna demon (hehe) som satt käppar i hjulet för mig så blir jag ju enbart ledsen)
    troligen inte, klart daemon enheter syns i imgburn. imgburn vet inte om det är fysiska eller emulerade enheter den listar (hittar). jag tror inte det stört, prova stäng av daemon och se om de gör någon skillnad.

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    troligen inte, klart daemon enheter syns i imgburn. imgburn vet inte om det är fysiska eller emulerade enheter den listar (hittar). jag tror inte det stört, prova stäng av daemon och se om de gör någon skillnad.
    Skall prova detta när jag finner tid till det, tack för tipset. Ska även också se om det hjälper att inte ha externa HDDn inkopplad Låter vidskepligt kanske men jag misstänker allt och alla i detta fall. Även mig själv, jag spenderar så lite tid som möjligt i rummet för att se till att det inte blir några konstiga vibrationer eller nåt

    Aaah, jag behöver verkligen nåt mer att göra på min fritid...

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    jag spenderar så lite tid som möjligt i rummet för att se till att det inte blir några konstiga vibrationer eller nåt
    det är 2009 nu, inte 1999.

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är 2009 nu, inte 1999.
    Du kan va 2009! ><

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tja!
    Tänkte låna tråden lite. Nu är det såhär att jag också ska börja bränna lite spel men har stött på problem i Imgburn. Postar loggen:

    I 18:29:20 ImgBurn Version 2.4.2.0 started!
    I 18:29:20 Microsoft Windows Vista Home Premium Edition (6.0, Build 6001 : Service Pack 1)
    I 18:29:20 Total Physical Memory: 3*143*440 KB - Available: 2*112*924 KB
    I 18:29:20 Initialising SPTI...
    I 18:29:20 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 18:29:20 Found 1 DVD±RW/RAM!
    I 19:01:03 Operation Started!
    I 19:01:03 Source File: L:\Downloaded\all-codwaw.dvd
    I 19:01:03 Source File Sectors: 3*825*924 (MODE1/2048)
    I 19:01:03 Source File Size: 7*835*492*352 bytes
    I 19:01:03 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 19:01:03 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 19:01:03 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 19:01:03 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 19:01:03 Destination Device: [3:0:0] HL-DT-ST DVD-RAM GH10L FC09 (F (Fibre)
    I 19:01:03 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: RICOHJPN-D01-67) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x)
    I 19:01:03 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 19:01:03 Write Mode: DVD
    I 19:01:03 Write Type: DAO
    I 19:01:03 Write Speed: 4x
    I 19:01:03 Link Size: Auto
    I 19:01:03 Test Mode: No
    I 19:01:03 OPC: Yes
    I 19:01:03 BURN-Proof: Enabled
    I 19:01:03 Book Type Setting: DVD-ROM
    I 19:01:12 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    I 19:01:40 Filling Buffer... (40 MB)
    I 19:01:43 Writing LeadIn...
    I 19:01:45 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 19:01:45 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 19:01:45 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    I 19:13:33 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3825923)
    W 19:16:55 Failed to Write Sectors 2453248 - 2453279 - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x86)
    W 19:16:55 Retrying (1 of 20)...
    W 19:16:55 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 19:16:55 Retrying (2 of 20)...
    W 19:16:55 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 19:16:55 Retrying (3 of 20)...
    W 19:16:55 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 19:22:29 Retrying (40)...
    W 19:22:29 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    E 19:23:47 Failed to Write Sectors 2453248 - 2453279 - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x86)
    E 19:23:47 Next Writable Address: 2452720
    I 19:23:47 Synchronising Cache...
    W 19:23:53 User opted to skip the 'Close Track/Session/Disc' functions.
    E 19:23:53 Failed to Write Image!
    E 19:23:53 Operation Failed! - Duration: 00:22:50
    I 19:23:53 Average Write Rate: 3*714 KB/s (2.7x) - Maximum Write Rate: 5*578 KB/s (4.0x)
    I 19:31:22 Close Request Acknowledged
    I 19:31:22 Closing Down...
    I 19:31:23 Shutting down SPTI...
    I 19:31:23 ImgBurn closed!

    Vet att jag använder kass media men är det någon som kan sluta sig till om det är brännare som krånglar eller skivorna? Kanske både och? Vad för extern brännare bör jag isf satsa på?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av patchatcha Visa Inlägg
    Tja!
    Tänkte låna tråden lite. Nu är det såhär att jag också ska börja bränna lite spel men har stött på problem i Imgburn. Postar loggen:

    I 18:29:20 ImgBurn Version 2.4.2.0 started!
    I 18:29:20 Microsoft Windows Vista Home Premium Edition (6.0, Build 6001 : Service Pack 1)
    I 18:29:20 Total Physical Memory: 3*143*440 KB - Available: 2*112*924 KB
    I 18:29:20 Initialising SPTI...
    I 18:29:20 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 18:29:20 Found 1 DVD±RW/RAM!
    I 19:01:03 Operation Started!
    I 19:01:03 Source File: L:\Downloaded\all-codwaw.dvd
    I 19:01:03 Source File Sectors: 3*825*924 (MODE1/2048)
    I 19:01:03 Source File Size: 7*835*492*352 bytes
    I 19:01:03 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 19:01:03 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 19:01:03 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 19:01:03 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 19:01:03 Destination Device: [3:0:0] HL-DT-ST DVD-RAM GH10L FC09 (F (Fibre)
    I 19:01:03 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: RICOHJPN-D01-67) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x)
    I 19:01:03 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 19:01:03 Write Mode: DVD
    I 19:01:03 Write Type: DAO
    I 19:01:03 Write Speed: 4x
    I 19:01:03 Link Size: Auto
    I 19:01:03 Test Mode: No
    I 19:01:03 OPC: Yes
    I 19:01:03 BURN-Proof: Enabled
    I 19:01:03 Book Type Setting: DVD-ROM
    I 19:01:12 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    I 19:01:40 Filling Buffer... (40 MB)
    I 19:01:43 Writing LeadIn...
    I 19:01:45 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 19:01:45 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 19:01:45 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    I 19:13:33 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3825923)
    W 19:16:55 Failed to Write Sectors 2453248 - 2453279 - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x86)
    W 19:16:55 Retrying (1 of 20)...
    W 19:16:55 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 19:16:55 Retrying (2 of 20)...
    W 19:16:55 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 19:16:55 Retrying (3 of 20)...
    W 19:16:55 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 19:22:29 Retrying (40)...
    W 19:22:29 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    E 19:23:47 Failed to Write Sectors 2453248 - 2453279 - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x86)
    E 19:23:47 Next Writable Address: 2452720
    I 19:23:47 Synchronising Cache...
    W 19:23:53 User opted to skip the 'Close Track/Session/Disc' functions.
    E 19:23:53 Failed to Write Image!
    E 19:23:53 Operation Failed! - Duration: 00:22:50
    I 19:23:53 Average Write Rate: 3*714 KB/s (2.7x) - Maximum Write Rate: 5*578 KB/s (4.0x)
    I 19:31:22 Close Request Acknowledged
    I 19:31:22 Closing Down...
    I 19:31:23 Shutting down SPTI...
    I 19:31:23 ImgBurn closed!

    Vet att jag använder kass media men är det någon som kan sluta sig till om det är brännare som krånglar eller skivorna? Kanske både och? Vad för extern brännare bör jag isf satsa på?
    kan vara både och.. men jag tror på skivorna först.. sedan brännare.. samsung extern brukar fungerar bra.. finns trådar om det.. sök: extern brännare

    samsung SE-S224 fungerar bra.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Street Fighter IV, bränning stannar vid 46%
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 22:43
  2. problem med bränning
    By palesta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 14:13
  3. Extracta?
    By LuddeB in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 11:13
  4. Problem med bränning andra lagret?!
    By swede96 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 16:59
  5. 2 kilobyte för stor skiva?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 18:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •