jag tycker det ser mer ut att vara brännaren än media, kan vara båda två... jag kör på en Samsung SE-S224Q (samma som int tipsade om)
jag tycker det ser mer ut att vara brännaren än media, kan vara båda två... jag kör på en Samsung SE-S224Q (samma som int tipsade om)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Okej. Tack så mkt. Du (ni) har inga tips typ någon inställning jag borde fixa, vad som helst? Kan ju alltid testa med de skivor jag har kvar.
felet ligger i att den inte riktigt vet vart den ska skriva... det tyder på brännare i mina ögon, men jag är inget proffs/ingen expert... prova med att uppdatera drivrutinerna alternativt firmwaren i första hand det blir billigare
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Yes. Will do. Muchas gracias!
Tjo igen! Tänkte bara kolla in och fråga en sak. Har som sagt kollat runt på brännare och funnit en som kanske kan vara en bra sådan.
En Pioneer DVR-216D, skulle det vara nåt ni rekommenderar? Att en brännare som pallar med att bränna DVD+R DL kanske får jobbet gjort är väl en sak men vad som är intressant är hur bra den gör det och hur pass pålitlig den är.
Hade iofs vart fint med en extern men med tanke på min betänkta budget på detta projekt så överstiger de flesta priser jag finner på en sådan gränsen jag hade tänkt.
Så vad tros? Har jag funnit nåt värt att satsa på eller bör jag fortsätta mitt sökande?
Last edited by Tokfaan; 2009-03-02 at 14:12.
Pioneer är väldigt bra och dom presterar kanon. 216 är Sata och 116 är IDE... om du har möjlighet så köp en IDE... vissa moderkort strular med SATA-DVD-Brännare (minimera problemen).
Kanske inte ska länka till andra ställen på vårat forum då vi säljer dom själva http://www.psxcare.com/product.php?xProd=955&xSec=92
Google is your friend!
Okej, Samsungen ser bra ut men om det här med att IDE skulle vara mer pålitligt än SATA stämmer så är det väl dumt att ta några risker. Har Samsung någon IDE-motsvarighet till IDE-Pioneeren, och vilken är isåfall bäst? (Jag vet att jag börjar bli jobbig ang. vilket som är bäst men man vill ju ha det som är bäst, eller hur? )
Det här med Lightscribe eller vad det heter när man "bränner" in en bild på ovansidan av skivan - Är det verkligen nåt att ha? Låter nästan som om man kan bespara lasern besväret och helt enkelt lägga sina skivor i sina rätta fodral. Och detta fungerar enbart med vissa skivor antar jag, är verbatims DL skivor som är s.k "full face printable" en av dessa?
Ah, hade jag vetat skulle jag inte länkat. Skall redigera posten omgående.
Last edited by Tokfaan; 2009-03-02 at 14:49.
Lightscribe klarar du dig utan, du måste ha speciella lightscribe skivor för att använda den funktionen, och vad jag vet (rätta mig om jag har fel någon!) så finns det INTE DVD+R DL skivor med lightscribe... tyvär... dessutom är dom lightscribe skivorna som finns på marknaden idag ganska dyra i jämförelse med fullface printable skivor som blir nästan lika bra
Google is your friend!
ta bara en nyare samsung eller pioneer med ide anslutning då.. pioneer med ide finner du här, samsungen får du googla efter.
Bookmarks