Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 41 av 41

Diskussion: Write errors i ImgBurn.

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag tycker det ser mer ut att vara brännaren än media, kan vara båda två... jag kör på en Samsung SE-S224Q (samma som int tipsade om)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okej. Tack så mkt. Du (ni) har inga tips typ någon inställning jag borde fixa, vad som helst? Kan ju alltid testa med de skivor jag har kvar.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    felet ligger i att den inte riktigt vet vart den ska skriva... det tyder på brännare i mina ögon, men jag är inget proffs/ingen expert... prova med att uppdatera drivrutinerna alternativt firmwaren i första hand det blir billigare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Yes. Will do. Muchas gracias!

  5. #35
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tjo igen! Tänkte bara kolla in och fråga en sak. Har som sagt kollat runt på brännare och funnit en som kanske kan vara en bra sådan.

    En Pioneer DVR-216D, skulle det vara nåt ni rekommenderar? Att en brännare som pallar med att bränna DVD+R DL kanske får jobbet gjort är väl en sak men vad som är intressant är hur bra den gör det och hur pass pålitlig den är.

    Hade iofs vart fint med en extern men med tanke på min betänkta budget på detta projekt så överstiger de flesta priser jag finner på en sådan gränsen jag hade tänkt.

    Så vad tros? Har jag funnit nåt värt att satsa på eller bör jag fortsätta mitt sökande?
    Last edited by Tokfaan; 2009-03-02 at 13:12.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Pioneer är väldigt bra och dom presterar kanon. 216 är Sata och 116 är IDE... om du har möjlighet så köp en IDE... vissa moderkort strular med SATA-DVD-Brännare (minimera problemen).

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    En Pioneer DVR-216D, skulle det vara nåt ni rekommenderar? Att en brännare som pallar med att bränna DVD+R DL kanske får jobbet gjort är väl en sak men vad som är intressant är hur bra den gör det och hur pass pålitlig den är.
    ja, den fungerar bra. det är en 116d fast sata, de me sata anslutning börjar med en 2a istället. samsung sh-s223f kommer fungera lika fint den.

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Tjo igen! Tänkte bara kolla in och fråga en sak. Har som sagt kollat runt på brännare och funnit en som kanske kan vara en bra sådan.

    En Pioneer DVR-216D, skulle det vara nåt ni rekommenderar? Att en brännare som pallar med att bränna DVD+R DL kanske får jobbet gjort är väl en sak men vad som är intressant är hur bra den gör det och hur pass pålitlig den är.

    Hade iofs vart fint med en extern men med tanke på min betänkta budget på detta projekt så överstiger de flesta priser jag finner på en sådan gränsen jag hade tänkt.

    Så vad tros? Har jag funnit nåt värt att satsa på eller bör jag fortsätta mitt sökande?
    Kanske inte ska länka till andra ställen på vårat forum då vi säljer dom själva http://www.psxcare.com/product.php?xProd=955&xSec=92
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Pioneer är väldigt bra och dom presterar kanon. 216 är Sata och 116 är IDE... om du har möjlighet så köp en IDE... vissa moderkort strular med SATA-DVD-Brännare (minimera problemen).
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    samsung sh-s223f kommer fungera lika fint den.
    Okej, Samsungen ser bra ut men om det här med att IDE skulle vara mer pålitligt än SATA stämmer så är det väl dumt att ta några risker. Har Samsung någon IDE-motsvarighet till IDE-Pioneeren, och vilken är isåfall bäst? (Jag vet att jag börjar bli jobbig ang. vilket som är bäst men man vill ju ha det som är bäst, eller hur? )

    Det här med Lightscribe eller vad det heter när man "bränner" in en bild på ovansidan av skivan - Är det verkligen nåt att ha? Låter nästan som om man kan bespara lasern besväret och helt enkelt lägga sina skivor i sina rätta fodral. Och detta fungerar enbart med vissa skivor antar jag, är verbatims DL skivor som är s.k "full face printable" en av dessa?

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kanske inte ska länka till andra ställen på vårat forum då vi säljer dom själva http://www.psxcare.com/product.php?xProd=955&xSec=92
    Ah, hade jag vetat skulle jag inte länkat. Skall redigera posten omgående.
    Last edited by Tokfaan; 2009-03-02 at 13:49.

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Okej, Samsungen ser bra ut men om det här med att IDE skulle vara mer pålitligt än SATA stämmer så är det väl dumt att ta några risker. Har Samsung någon IDE-motsvarighet till IDE-Pioneeren, och vilken är isåfall bäst? (Jag vet att jag börjar bli jobbig ang. vilket som är bäst men man vill ju ha det som är bäst, eller hur? )

    Det här med Lightscribe eller vad det heter när man "bränner" in en bild på ovansidan av skivan - Är det verkligen nåt att ha? Låter nästan som om man kan bespara lasern besväret och helt enkelt lägga sina skivor i sina rätta fodral. Och detta fungerar enbart med vissa skivor antar jag, är verbatims DL skivor som är s.k "full face printable" en av dessa?



    Ah, hade jag vetat skulle jag inte länkat. Skall redigera posten omgående.
    Lightscribe klarar du dig utan, du måste ha speciella lightscribe skivor för att använda den funktionen, och vad jag vet (rätta mig om jag har fel någon!) så finns det INTE DVD+R DL skivor med lightscribe... tyvär... dessutom är dom lightscribe skivorna som finns på marknaden idag ganska dyra i jämförelse med fullface printable skivor som blir nästan lika bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Okej, Samsungen ser bra ut men om det här med att IDE skulle vara mer pålitligt än SATA stämmer så är det väl dumt att ta några risker. Har Samsung någon IDE-motsvarighet till IDE-Pioneeren, och vilken är isåfall bäst? (Jag vet att jag börjar bli jobbig ang. vilket som är bäst men man vill ju ha det som är bäst, eller hur? )
    ta bara en nyare samsung eller pioneer med ide anslutning då.. pioneer med ide finner du här, samsungen får du googla efter.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Street Fighter IV, bränning stannar vid 46%
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 22:43
  2. problem med bränning
    By palesta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 14:13
  3. Extracta?
    By LuddeB in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 11:13
  4. Problem med bränning andra lagret?!
    By swede96 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 16:59
  5. 2 kilobyte för stor skiva?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 18:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •