Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: problem med psx spel på ps3

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

problem med psx spel på ps3

tja.
    håller på att spela final fantasy VIII på mitt ps3 men skiva nr 4 funkar inte av någon anledning den funkar däremot på mitt ps2. vad beror det på?

finns det någon adapter som jag kan använda för att kopiera mina savefiler från ps3:an till stt psx minneskort?

tacksam för svar!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Antar att du har en Ps3 60Gb version den med PS1 stöd.
    Det borde inte vara några problem med det spelet, dock klarar inte Ps3 alla Ps2 spel osm PS2 inte klarade Ps1 spel när den kom.
    E-breva Sony o se med dem om de vet mer eller Googla :d

Vi har minneskortsadaptrar för dessa i vår Webshop under PS3 sektionen för överföring av sparfiler annars.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    nje jag har 40 gb versionen, men den har ps1 stöd. ni har en adapter för ps2 minneskort men funkar den till ps1 kort?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av funnyfac3 Visa Inlägg
    nje jag har 40 gb versionen, men den har ps1 stöd. ni har en adapter för ps2 minneskort men funkar den till ps1 kort?
    Det fins inget Ps1 eller Ps2 stöd på andra konsoller än just 60Gb varianten.
    Må vara att någon plockat ut 60Gb disk o ersatt med en 40 men det verkar långsökt.
    Har du köpt den begagnad kan det hända, annars verkar det otroligt att just du är den enda med en 40Gb Ps2 som tar 1+2 spel.

Har du minneskortsläsare o 4.st USB portar på framsidan samt chromade lister är det en 60Gb enhet med en 40Gb disk.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    jo, den första modellen som kom hade en hårddisk på 60 Gb. den var bakotkombatibel med både ps1 och ps2 spel. den andra versionen hade en 40 Gb hårddisk men hade bara stöd för ps1 spel. jag har spelat massor av ps1 spel på min ps3 och alla har funkat skitbra hittills, så det vore ju väldigt konstigt om den inte hade ps1 stöd.... och det står i manualen att han kan spela ps1 programvara men inte ps2. mitt ps3 har 2 usb portar och inga minneskorts "hål".

jag tycker inte att jag fick svar på min fråga dock. minneskortsadaptern ni har, stöder den ps1 savefiler?

Registrerade
    Apr 2009
    Respekt
    16
    Mycket förvirring här... Alla PS3'orna stödjer PSX spel.
    CECHAxx & CECHBxx har hårdvaruemulering för PS2 spel. (NTSC 20 & 60GB)
    CECHCxx & CECHExx har mjukvaruemulering för PS2 spel. (PAL 60 & 80GB)

"Alla" utom slim stödjer installation av 3'dje parts OS (Linux)
    B!

Liknande diskussioner

1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 03:03
  2. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:06
  3. D2pro2 problem med spel?
    By Endombed in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 18:30
  4. Problem med brända spel
    By jogu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 17:40
  5. Problem med att bränna/få igång ett spel.
    By Alfahanen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 17:30

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner