Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: abgx360 sega på att uppdatera?

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16

    abgx360 sega på att uppdatera?

    Hur lång tid brukar det ta innan abgx360 verifierar releaser?

    Båda dessa har ju funnits att tanka länge men ingen av dom kan man verifiera via abgx360 i dagsläget:
    Halo.Wars.XBOX360-GLoBAL
    Silent_Hill_Homecoming_PAL_XBOX360-STRANGE

    Vågar man bränna ut dessa spel tro ändå? Dom släpptes ju trots allt i butik här i Sverige igår 26/2 så. Eller bör man vänta till dom blir verifierad i abgx360? Isåfall hur lång tid brukar det ta innan dom uppdaterar sina spellistor?

    Tacksam för svar på mina bryderier!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Hur lång tid brukar det ta innan abgx360 verifierar releaser?

    Båda dessa har ju funnits att tanka länge men ingen av dom kan man verifiera via abgx360 i dagsläget:
    Halo.Wars.XBOX360-GLoBAL
    Silent_Hill_Homecoming_PAL_XBOX360-STRANGE

    Vågar man bränna ut dessa spel tro ändå? Dom släpptes ju trots allt i butik här i Sverige igår 26/2 så. Eller bör man vänta till dom blir verifierad i abgx360? Isåfall hur lång tid brukar det ta innan dom uppdaterar sina spellistor?

    Tacksam för svar på mina bryderier!
    Anledningen till att Halo Wars inte går att verifiera ännu är för att den inte finns i buitk ännu, hur ska man då kunna verifiera?! den släpps idag btw... borde kunna verifiera den inom dom närmaste dagarna... Silent Hill Homecomming är det nog samma sak med...

    brukar vara så med dom flesta "större" spelen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Hur lång tid brukar det ta innan abgx360 verifierar releaser?

    Båda dessa har ju funnits att tanka länge men ingen av dom kan man verifiera via abgx360 i dagsläget:
    Halo.Wars.XBOX360-GLoBAL
    Silent_Hill_Homecoming_PAL_XBOX360-STRANGE

    Vågar man bränna ut dessa spel tro ändå? Dom släpptes ju trots allt i butik här i Sverige igår 26/2 så. Eller bör man vänta till dom blir verifierad i abgx360? Isåfall hur lång tid brukar det ta innan dom uppdaterar sina spellistor?

    Tacksam för svar på mina bryderier!
    vänta tills de går att verifiera om du ska spela live. tänker du spela offline utan access till live är det lugnt.

    börja med att vänta tills de kommer ut i butik, sedan kan du nästan räkna med att vänta en vecka till för att stealth ska bli verifierad. detta är i princip grundregeln för väntetid. att backuper hamnar i databasen innan release är väldigt sällan, det behövs ett original för att de ska hamna där och många har inte tillgång till detta, sedan krävs de att fler än en person rippar eller kan intyga att stealth som ska in i databasen är okej, så det tar ett tag.

    silent hill och halo wars släpps väl idag, har du tur kanske stealth hamnar i databasen under helgen, men räkna med en vecka, kanske mer.

    http://www.vgreleases.com/xbox360/

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Silent Hill 5: Homecomming har funnits ett tag i USA, lite udda att dom inte verifierat USA varianten tycker jag?

    http://www.vgreleases.com/Xbox360/Re...te-137467.aspx
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Tack för infon gott folk. Ni är grymma!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vi finns här för att hjälpa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Silent Hill 5: Homecomming har funnits ett tag i USA, lite udda att dom inte verifierat USA varianten tycker jag?

    http://www.vgreleases.com/Xbox360/Re...te-137467.aspx
    den har funnit länge.

    446. Silent Hill- Homecoming (NTSC-U) (61FBCD98)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    den har funnit länge.

    446. Silent Hill- Homecoming (NTSC-U) (61FBCD98)
    ahh, ok sorry :$
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Livesäkerhets-guiden är uppdaterad med följande stycke för att underlätta i framtiden.

    Varför finns inte min backup i databasen?

    • Spelet är nytt och original har inte släppts, vilket innebär att man inte kan kontrollera mot original. Det är större chans att spelet är inlagt efter releasedatum för spelets region.

    • De som extraherar stealth från original laddar först upp stealth till databasen, databasen kollar sedan om denna stealth matchar stealth från tidigare uppladdning, gör den det blir den tillgänglig. Matchar inte stealth hamnar den under unverified stealth tills en stealth som matchar laddas upp. Att det sköts på detta sätt är för att vara säker att inte felaktig stealth hamnar i databasen, två oberoende källor är betydligt säkrare än ingen kontroll alls. Alltså kan en person ladda upp stealth första dagen spelet kommer ut, men stealth blir inte tillgänglig förrän två veckor senare då en annan uppladdare laddar upp en matchande stealth så den kan verifieras.

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Bra tillägg till en grym guide int21

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Hur lång tid brukar det ta innan abgx360 verifierar releaser?

    Båda dessa har ju funnits att tanka länge men ingen av dom kan man verifiera via abgx360 i dagsläget:
    Halo.Wars.XBOX360-GLoBAL
    Silent_Hill_Homecoming_PAL_XBOX360-STRANGE

    Vågar man bränna ut dessa spel tro ändå? Dom släpptes ju trots allt i butik här i Sverige igår 26/2 så. Eller bör man vänta till dom blir verifierad i abgx360? Isåfall hur lång tid brukar det ta innan dom uppdaterar sina spellistor?

    Tacksam för svar på mina bryderier!
    Bägge spelen finns i databasen nu

  12. #12
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Ohh nice nice! Sitter o lirar igenom Silent Hill nu. Men gött då vet jag att Halo Wars finns när jag är klar med detta

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
    Bägge spelen finns i databasen nu
    http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt dom finns inte med på den här listan, lite udda tycker jag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt dom finns inte med på den här listan, lite udda tycker jag...
    Blunda du!?
    548. Silent Hill: Homecomming (PAL) (7F02C49C)
    560. Halo Wars (Region Free) (2648B23F)

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Blunda du!?
    548. Silent Hill: Homecomming (PAL) (7F02C49C)
    560. Halo Wars (Region Free) (2648B23F)
    men o.O jag brukar titta längst ner... >_< spelen tidigare i listan står inte i bokstavs ordning utan i den ordningen dom blivit inlagda o.O så då borde (om inte jag har fel) dessa 2 hamna längst ner när dom läggs in?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men o.O jag brukar titta längst ner... >_< spelen tidigare i listan står inte i bokstavs ordning utan i den ordningen dom blivit inlagda o.O så då borde (om inte jag har fel) dessa 2 hamna längst ner när dom läggs in?!
    Den sidan verkar ju inte så logiskt uppdaterad. Fick sökactrl+f för att hitta i den djungeln

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Den sidan verkar ju inte så logiskt uppdaterad. Fick sökactrl+f för att hitta i den djungeln
    därför man missar saker och ting ibland, jag tittade bara lite snabbt längst ner som jag brukar göra när det är något nytt jag letar efter, har inte tänkt på att man kanske ska använda Ctrl + F för att hitta dom NYA grejerna o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt dom finns inte med på den här listan, lite udda tycker jag...
    Listan brukar inte uppdateras på sekunden ett spel blir verifierat

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera för att kunna spela brända spel?
    By RJse in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 16:47
  2. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  3. Dax att uppdatera XBMC
    By paul_and in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 12:10
  4. Uppdatera för att kunna spela live?
    By kewkpad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 00:16
  5. Internet utan att uppdatera?
    By zykoz in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 10:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •