Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Kommer DLC ut som pirat?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Kommer DLC ut som pirat?

    Undrar om extramaterial till spel, DLC, kommer ut som rippat material?
    Jag är t ex intresserad av Fallout 3 Operation Anchorage och har bränd verion av F3. Sökt på torrentsidor utan framgång.

    Om inte, finns det andra sätt att kunna lira DLC? Kan man köpa/tanka vanliga vägen via Live och hoppas det funkar ihop med brända grundspelet? Eller kan man köpa och tanka ner till datorn och sedan bränna CD el DVD som funkar i XBoxen?

    Har IExtreme 1.4-box

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Så länge du inte är bannad måste du köpa det via LIVE .. grejjen är den att allt DLC blir parat/signerat med den konsol (och profil) som det laddas ner till (DRM .. jippi). Vilket innebär att man inte föra över det till vem som helst och därmed inte heller "pirata" det.

    Det kommer funka med din brända kopia.

    Det är omöjligt att köpa/tanka via datorn.
    Last edited by POi2; 2009-02-27 at 11:50.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Så länge du inte är bannad måste du köpa det via LIVE .. grejjen är den att allt DLC blir parat/signerat med den konsol (och profil) som det laddas ner till (DRM .. jippi). Vilket innebär att man inte föra över det till vem som helst och därmed inte heller "pirata" det.

    Det kommer funka med din brända kopia.

    Det är omöjligt att köpa/tanka via datorn.
    ingenting är omöjligt, dom har redan lyckats med att få ut GTA IV Lost and damned... det tyder på att dom har kommit fram till en lösning på det där problemet... (ganska många som jag hört fått igång det också...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ingenting är omöjligt, dom har redan lyckats med att få ut GTA IV Lost and damned... det tyder på att dom har kommit fram till en lösning på det där problemet... (ganska många som jag hört fått igång det också...)
    Förmodligen har de köpt den via DLC hos MS eller så har de bränt ut skivan ( Limiterade utgåvans bonusskiva den ligger på )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom som har lagt upp den på nätet har laddat hem från live och sedan lagt ut antar jag, den finns väl inte med i limited edition utgåvan då detta är ganska nysläppt och står "Only for live" eller något sådant...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Har du en länk med denna information ?

    OM man har lyckats med detta så paras antingen inte Lost and Damned med konsollen (via konsollens CPU-nyckel) vilket jag inte tror ett jotta på för DLC bygger på detta (hittils) dvs DRM. Eller så är det lite som Pennan är inne på ... kanske kommer det ut på DVD så småning om och då har man valt att inte göra det för just detta specifika fall.

    Det går till viss del re-hasha DLC om man har sin CPU-nyckel men det finns andra parametrar som gör att DLC inte går att föra över till annan konsoll hur som helst.
    Last edited by POi2; 2009-02-27 at 14:02.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag har personligen provat denna: http://isohunt.com/torrent_details/6...ed?tab=summary

    Jag lyckades då iaf inte få den att fungera. Lost and Damned dyker upp under "memory/saves" men jag kan inte använda det i spelet. Har följt Nfo'n noggrannt....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har hört att om man söker på detta på ett visst ställe med ett skepp så hittar man det : GTA.IV.The.Lost.and.Damned.Xbox360._expansion_(DL_ content)

    dom första som laddade hem lyckats få att fungera, men inte alla, jag har inte testat själv då jag inte har några kablar för att göra sådant här med och inte heller har jag min GTA IV skiva hemma atm...
    Last edited by Swizzy; 2009-02-28 at 15:16.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Läste lite om det och det kan faktiskt vara spelet i sig som är boven här... man måste ju connecta till Live för att få hem en patch till spelet och då verkar det som om DLC:n skulle funka (spelet verkar inte bry sig så länge filerna finns på plats). Patchar hamnar oftast i partition 3\cache med prefixet TU... (title update).
    Hade varit intressant att lägga över både DLC:n och patchen på en konsoll som inte connectar mot Live och se om det funkar då.

    I vilket fall så är detta ett enstaka fall där det går att göra såhär, normal går det inte att föra över DLC.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    mycket möjligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Både patche och DLC finns på nätet dock inte scene rls men finns och fungerar

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Här verkar Ni vara inne på samma sak som jag, nämligen hur man får ett ex av Lost and Damned att funka med ett bränt GTA4. Jag har köpt Lost and Damned från Xbox.com men listade ut, (genom efterforskning , att man måste köra igång GTA4 spelet när man är inloggad på Live för att en uppdatering skall laddas ner för att få Lost and Damned o funka. Frågorna som intresserar mig är: Kan man få tag i uppdateringen ändå utan att logga in på Live med spelet igång ("rädd för banning")? Kan man minimera risken för att bli bannad om det nu inte finns något annat alternativ än att logga in på Live med skivan i?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Bumosvullo Visa Inlägg
    Här verkar Ni vara inne på samma sak som jag, nämligen hur man får ett ex av Lost and Damned att funka med ett bränt GTA4. Jag har köpt Lost and Damned från Xbox.com men listade ut, (genom efterforskning , att man måste köra igång GTA4 spelet när man är inloggad på Live för att en uppdatering skall laddas ner för att få Lost and Damned o funka. Frågorna som intresserar mig är: Kan man få tag i uppdateringen ändå utan att logga in på Live med spelet igång ("rädd för banning")? Kan man minimera risken för att bli bannad om det nu inte finns något annat alternativ än att logga in på Live med skivan i?

    hmm, jag är inte riktigt med på vad du menar(?).

    I alla fall, vad för sorts problem med GTA IV som Backup och Lost and Damned köpt har du sett menar du?

    jag har slangat från Live och kör GTA IV Backup. funkar kanon

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Man måste vara online på xboxlive för att tanka hem en uppdatering för att kunna starta lost and damned. Nåt annat vis tror jag inte det går på.

    Mvh

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    Man måste vara online på xboxlive för att tanka hem en uppdatering för att kunna starta lost and damned. Nåt annat vis tror jag inte det går på.

    Mvh
    Du lyckades missa vad jag skrev.

    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Både patchen och DLC finns på nätet dock inte scene rls men finns och fungerar

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Är det så dyrt att ladda hem det via DLC så det är ett måste med att hita en fungerande version ... Nåt borde man kunna unna sig då man fått så mycket annat gratis(Alla nerladdade och brända spel) ... Själv är jag en stor älskare av alla RE liren så jag har köpt de flesta jag har konsoll till (och alla ska det bli så småningom) Köpte tom. filmerna på dvd, dock så fick jag loss dom för en facil peng på ******* ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Såg att man kan bränna ut denna som en vanlig skiva: http://thepiratebay.org/torrent/4916...X360_%5Bwww.de

    är det större chans att man blir bannad via live med denna, och finns det ngn scene-relle på dessa två expansions?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Såg att man kan bränna ut denna som en vanlig skiva: http://thepiratebay.org/torrent/4916...X360_%5Bwww.de

    är det större chans att man blir bannad via live med denna, och finns det ngn scene-relle på dessa två expansions?
    det är stor sannolihet att det är Fallout_3_Operation_Anchorage_And_Pitt_Expansion_X BOX360-REV0 fast den är omdöpt... den går inte att verifiera mot databasen än och är därför inte säker att lira på live... allt som inte går att verifiera mot databasen är större ban risk, oavsett källa.

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Mycket av DLC kommer förr eller senare på skiva, antingen som en specialversion av originalspelet med expansionen inkluderat, som Game of the year-edition av Oblivion eller som en helt separat skiva som fungerar som ett eget spel, såsom man faktiskt ska släppa GTAIV-expansionerna i höst. Lost and the damned och Gay Tony släpps i höst någon gång och då kommer de ju garanterat att fungera som vilket spel som helst.

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är stor sannolihet att det är Fallout_3_Operation_Anchorage_And_Pitt_Expansion_X BOX360-REV0 fast den är omdöpt... den går inte att verifiera mot databasen än och är därför inte säker att lira på live... allt som inte går att verifiera mot databasen är större ban risk, oavsett källa.
    Ok, så du menar alltså att det är en retail-skiva, dock ej verifieringsbar?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Ok, så du menar alltså att det är en retail-skiva, dock ej verifieringsbar?
    om det är retail, vet vi inte eftersom den inte går att verifiera. att det är rev0s release ser du ju på innehållet i torrenten.. alla rar filer pekar på rev0s filnamn, sfv och annat stämmer också, den är bara omdöpt.

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    ok, tack så mkt

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. Endast XBMC som fungerar, ingen annan xbe
    By Frenzy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 16:48
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. är det någon här som rippar själv?
    By rolle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 15:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •