Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Xboxen får ingen kontakt med nätverk eller internet

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20

Xboxen får ingen kontakt med nätverk eller internet

Hej igen,

Har försökt att koppla min Xbox direkt till modemet med routern avstängd men den får ingen kontakt överhuvudtaget... Måste den vara avstängd i 30 min först? Mitt modem är en ZyXEL 600 med 4 portar och jag har tagit ur de andra kablarna som gick till routern och kopplat Xboxen till port 1 i modemet. Jag har gjort en statisk ip adress för Xboxen (192.168.0.200), men jag är osäker på vilken gateway adress jag ska ha, jag använder 192.168.0.1 till routern innan jag kopplade ur den som gateway. Fattar inte vad jag gör för fel?

Mvh,
    joel

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Rev Visa Inlägg
    Hej igen,

Har försökt att koppla min Xbox direkt till modemet med routern avstängd men den får ingen kontakt överhuvudtaget... Måste den vara avstängd i 30 min först? Mitt modem är en ZyXEL 600 med 4 portar och jag har tagit ur de andra kablarna som gick till routern och kopplat Xboxen till port 1 i modemet. Jag har gjort en statisk ip adress för Xboxen (192.168.0.200), men jag är osäker på vilken gateway adress jag ska ha, jag använder 192.168.0.1 till routern innan jag kopplade ur den som gateway. Fattar inte vad jag gör för fel?

Mvh,
    joel
    vad är det för fel på din tidigare tråd med samma problem?

ja, ibland blir din mac-adress låst hos operatören och eftersom din 360 har en annan mac-adress så bör du dra ur så den tidigare mac-adressen släpps. detta kan du få repetera varje gång du byter fram och tillbaka om du har otur, rekommenderar du ser över inställningarna i din router, eller köper en bättre som vi påpekade i förra tråden.

din box ska väl få ip via dhcp, varför göra det statiskt?

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Tack för svaret,

En sak till jag inte förstår bara... jag har lyckats koppla Xboxen direkt till modemet med routern aktiverad och den får kontakt med nätverket men misslyckas med internet? Det står att DNS servern är fel, men jag har skrivit in DNS servrarna rätt på Xboxen...? Varför får den inte kontakt med internet men med nätverket? Är det andra slags dns servar för modemet?
    Last edited by Rev; 2009-02-27 at 20:13.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Tack för svaret,

En sak till jag inte förstår bara... jag har lyckats koppla Xboxen direkt till modemet med routern aktiverad och den får kontakt med nätverket men misslyckas med internet? Det står att DNS servern är fel, men jag har skrivit in DNS servrarna rätt på Xboxen...? Varför får den inte kontakt med internet men med nätverket? Är det andra slags dns servar för modemet?
    vilket ZyXEL 600 har du?

http://www.support.zyxel.se/Zyxel.31.0.html klicka i menyn till vänster, finns ett gäng av din modell.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vilket ZyXEL 600 har du?

http://www.support.zyxel.se/Zyxel.31.0.html klicka i menyn till vänster, finns ett gäng av din modell.
    Prestige 660H D1 Triple Play (Silver)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Prestige 660H D1 Triple Play (Silver)
    det där modemet har ingen ingbyggd router, så du kan bara använda uttag 1 (röd) till internet. hur har du kopplat igentligen? kika länk under.

http://www.zyxel.se/web/support_prod...1A3ACED766#149

vill du använda boxen så får du köra uttag ett (röd) eller via en router antar jag.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Ah nu fattar jag, har kopplat den i 2:an... får testa att stänga av i 30 min då och koppla den i 1:an.. tack för hjälpen

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Det funkade! Det var tydligen routern som segade ner Xbox Live internet... frågan är vilken router jag ska köpa som inte kostar för mycket? Har du något förslag runt prisklassen 500-600kr som funkar utmärkt för xbox live? Har en Netgear RP614 just nu.

tack för all hjälp

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    En D-Link skulle jag tipsa dig om dom fungerar alldeles utmärkt bra
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Det funkade! Det var tydligen routern som segade ner Xbox Live internet... frågan är vilken router jag ska köpa som inte kostar för mycket? Har du något förslag runt prisklassen 500-600kr som funkar utmärkt för xbox live? Har en Netgear RP614 just nu.

tack för all hjälp
    dlink dir-615 borde ordna dina problem. d-links 6xx serie är betydligt bättre än deras gamla produkter med rykte att vara skit produkter.
    om du har råd skulle jag i ditt fall satsat på en något dyrare dir-635 eller en dir-655, den senast nämnda har gigabit portar om det skulle behövas och den fungerar riktigt bra med ett ton torrents igång också enligt egen erfarenhet.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Tack,

Har tänkt att köpa en D-Link 615 eller kanske en 635 som du föreslog, men jag undrar en sak bara, vad är det som gör i specifikationerna att en D-Link dir 615 eller 635 skulle ge bättre hastighet, eller snarare bättre möjligheter för Xbox Live än den routern jag har nu Netgear RP614?

joel
    Last edited by Rev; 2009-02-28 at 14:11.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Tack,

Har tänkt att köpa en D-Link 615 eller kanske en 635 som du föreslog, men jag undrar en sak bara, vad är det som gör i specifikationerna att en D-Link dir 615 eller 635 skulle ge bättre hastighet, eller snarare bättre möjligheter för Xbox Live än den routern jag har nu Netgear RP614?

joel
    DIR klarar av mer anslutningar tex, torrents, iaf de övre modellerna 635, 655, googla lite på det så finner du information. många billiga routrar klarar inte av många anslutningar samtidigt som den ska sköta annat, istället så klipper den uppkopplingen och väntetid uppstår. har du stängt av torrents och alla andra aktiviteter på din dator och din router fortfarande får problem med live så är den inte bra (billig) helt enkelt.

http://loading.se/forum.php?thread_id=47456&page=1

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=927720

http://www.pricerunner.se/pu/168-186...darrecensioner

Började strula redan efter ett par månader med att tappa kontakten. Måste nollställa routern till fabriksinställning minst ett par ggr i veckan.

Är helt värdelös när man kör online spel då man får disconnetion problem samt ofta lagg under spelets gång.

Har Glocalnet, men felet ligger i routern.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Köpte en Dir 615, hehe, det verkar inte fungera som det ska ändå, samma seghet som på den förra routern. Vet inte om jag behöver ställa in statiska ip adresser osv för port forwarding? Har senaste firmware. Har kopplat den med kablar, är trådlöst snabbare?

När jag ställt in statiska ip adress till boxen så står det att NAT är moderate, ska vara open, men när jag har automatiskt står det inget, antar att det är öppet då? Varför får jag det när jag har ställt in statisk ip adress? fattar inte

Verkar som min digitalbox tar väldigt mycket av uppkopplingen, har kopplat den direkt till modemet eftersom den inte funkar om jag kopplar den genom routern. Det flyter på bättre om jag kopplar ur digitalboxen..
    Last edited by Rev; 2009-02-28 at 19:19.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Stäng av skit som SPI så kanske det bättrar sig
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Verkar som min digitalbox tar väldigt mycket av uppkopplingen, har kopplat den direkt till modemet eftersom den inte funkar om jag kopplar den genom routern. Det flyter på bättre om jag kopplar ur digitalboxen..
    digitalbox har du aldrig nämnt tidigare! alltid bra med all fakta på bordet direkt.

klart det kan vara det avgörande då den tar en hel del bandbredd. det kan vara så att du har för slö uppkoppling? har du, 2, 8, 24 eller 100mbit etc?

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Jag har 8mbit (laddar i ca 800 kbs som högst), SPI var avstängt från början.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jag har 8mbit (laddar i ca 800 kbs som högst), SPI var avstängt från början.
    oftast reserveras 5-6mbit för IPTV, det är de uppgifter jag fann snabbt via google. det förklarar varför du då får 2mbit över och ett hackigt live. jag tror det flyter på om du uppgraderar linan. sitter dina polare på 8mbit med IPTV också eller vad har dem?

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    så jag har för dålig uppkoppling? vet inte, jag har inga polare men jag frågade runt på lite forum och såg att en hade samma problem som mig, han hade även samma uppkoppling. Så det måste väl bero på uppkopplingen då antar jag. Då får jag alltså uppgradera till 24mbit? Det kostar väl hemskt mycket mer pengar?

tillägg: Förresten, hur kommer det sig att jag kan ladda ner upp till ca 750-800 kbs när digitalboxen tar 5-6 mbit av uppkopplingen? Är det bara för allt annat är kopplat via router? Det finns väl download och upload speed? Undrar vad jag har i upload..

tillägg2: Testade min uppkoppling på bredbandskollen.se/ och jag fick följande:

skicka: 0,84 mbit/sek
    ta emot: 6.81 mbit/sek
    Kan det verkligen stämma?

Tack så mycket för all hjälp, mycket uppskattat.
    Last edited by Rev; 2009-02-28 at 23:41.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    så jag har för dålig uppkoppling? vet inte, jag har inga polare men jag frågade runt på lite forum och såg att en hade samma problem som mig, han hade även samma uppkoppling. Så det måste väl bero på uppkopplingen då antar jag. Då får jag alltså uppgradera till 24mbit? Det kostar väl hemskt mycket mer pengar?

tillägg: Förresten, hur kommer det sig att jag kan ladda ner upp till ca 750-800 kbs när digitalboxen tar 5-6 mbit av uppkopplingen? Är det bara för allt annat är kopplat via router? Det finns väl download och upload speed? Undrar vad jag har i upload..

tillägg2: Testade min uppkoppling på bredbandskollen.se/ och jag fick följande:

skicka: 0,84 mbit/sek
    ta emot: 6.81 mbit/sek
    Kan det verkligen stämma?

Tack så mycket för all hjälp, mycket uppskattat.
    dom värdena som står där brukar i regel stämma ja, du har med andra ord 8/8 eller något sådant... och det mesta av din bandbredd används av din tv...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    dom värdena som står där brukar i regel stämma ja, du har med andra ord 8/8 eller något sådant... och det mesta av din bandbredd används av din tv...
    hur kan du få 0.84mbit till 8/8 uppkoppling.. mer 8/1 uppkoppling, hehe.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    oj, sorry jag e trött... tänkte fel... :$
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Va jobbigt det måste vara med slött bredband hehe.

Själv får man 96/25 på bredbandskollen xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Hej,

Har pratat med Telia supported angående bredbandsuppkopplingen med digital box IPtv... enligt dom går det tydligen inte att få över 1mbit i upload med en digitalbox.. även om digitalboxen är urkopplad. Stämmer det? Och en annan sak, borde inte 5-6mbit download och 1 mbit upload räcka gott och väl för att spela Xbox live spel, som street fighter 4?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Hej,

Har pratat med Telia supported angående bredbandsuppkopplingen med digital box IPtv... enligt dom går det tydligen inte att få över 1mbit i upload med en digitalbox.. även om digitalboxen är urkopplad. Stämmer det? Och en annan sak, borde inte 5-6mbit download och 1 mbit upload räcka gott och väl för att spela Xbox live spel, som street fighter 4?
    utan digitalbox kan man få 2.5 i upload med telia 24. 1mbit i upload med telia 8 kan nog stämma. verkar helt klart vara din iptv som är problemet iaf.

Liknande diskussioner

1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 19:57
  2. Xbox Premium HDMI gamla versionen med ROD eller nya?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 12:28
  3. Fel flashat? (med UPMS)
    By DeZ108 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:41
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 20:10
  5. Får inte kontakt med internet när boxen är på? HJÄLP!
    By 6toy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 00:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner