Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Silent Hill: Homecoming

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    Silent Hill: Homecoming

    har totalt missat silent hill serien innan, filmen har man ju sett så blev sugen på det. har spelat lite och än så länge så tycker jag det är rätt bra. atmosfären är väldigt bra och man sitter faktiskt lite spänd i väntan på en attack bland all rost, metalljud och röster. spelet gör sig väldigt bra ifrån ljudmässigt, surroundet får fram den där obehagliga känslan även när man spelar på dagen, detta är definitivt något jag hoppas håller i sig. är inte mycket för "horror" genren men detta ska man nog försöka ta sig igenom. kan som sagt inte jämföra med tidigare sh spel, men det är inte dåligt.

    http://xbox360.ign.com/objects/949/949650.html
















  2. #2
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    jag vet inte, detta spel har gått från ett horror-spel där man sket på sig hela tiden pga psykologisk skräck till att bli en ren Resident Evil klon....
    trist...
    men å andra sidan så verkar ju Resident Evil 5 bli en World War1/2-klon så då kanske denna serie tar över som kungar av horror-genren...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Har lirart detta lir i några timmar nu. Har (utan att spola för mycket) precis dödat första "storbossen"

    Och jag tycker att det är riktigt underhållande faktiskt. Gillar att man måste "pussla sig fram" i vissa fall för att komma vidare. Dock måste jag medge att det inte är det minsta läskigt. Sen är det ju på tok för enkelt. Jag kör iof sig på normal men det ångrar jag grymt mycket att jag valde! Funderat ni på att börja lira detta spel så välj den andra svårighetsgraden. Hoppas att det är betydligt svårare då, för nu är det nästan pinsamt enkelt att döda alla fiender :S
    Last edited by lejonel; 2009-03-02 at 12:29.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    SH 400 nyanser av brunt??

    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Har lirart detta lir i några timmar nu. Har (utan att spola för mycket) precis dödat första "storbossen"

    Och jag tycker att det är riktigt underhållande faktiskt. Gillar att man måste "pussla sig fram" i vissa fall för att komma vidare. Dock måste jag medge att det inte är det minsta läskigt. Sen är det ju på tok för enkelt. Jag kör iof sig på normal men det ångrar jag grymt mycket att jag valde! Funderat ni på att börja lira detta spel så välj den andra svårighetsgraden. Hoppas att det är betydligt svårare då, för nu är det nästan pinsamt enkelt att döda alla fiender :S
    Jag har med spelat typ 4 timmar på det nu och insett att det är brunt...aaha ha
    men är det inte väldigt många nyanser av brunt, och som sagt detta är vad Resident Evil var enda fram till del 3....
    (då RE numera är som typ en ww2-shooter)
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Det här var ett spel som jag på förhand dömt ut som skit,men i brist på andra spel så åkte det in en sväng i boxet.

    Måste säga att jag vart positivt överraskad, Tycker det är ett skönt lugn i spelet samt en bra balans på slaktandet av monster Såna här spel brukar annars var en skit story och en onödigt massa blod och hugg i diverse zombies.

    Stort plus (som Int säger) för ljudet, många spel brukar hävda att de har 5.1 och diverse suround ljud men sen låter det skit. Det här spelet har vad jag tycker ett riktigt bra ljud vilket gör att spel känslan ökar massor. Det är tack vare ljudet som jag fastnade, det gör sig riktigt bra i hemmabio systemet

    Ps, Det e synd att man inte var låssmed i Silent Hill ,då hade man nog kunnart tjänat en miljon eller två

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    ...

    Ps, Det e synd att man inte var låssmed i Silent Hill ,då hade man nog kunnart tjänat en miljon eller två
    QFT, jag förstår vad du menar

Liknande diskussioner

  1. Silent hill 4, osynkat.
    By digitalaflaesk in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 20:36
  2. Silent Hill 3
    By GoeGiddeGuld in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 10:04
  3. wakltrough till silent hill 3
    By magnus n in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-05, 09:24
  4. Silent Hill 2
    By ultimate in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-07, 21:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •