Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Vilket moderkort fick jag?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    Vilket moderkort fick jag?

    Fick tillbaka min xbox från lagning igår och på papperet stod det att dom hade bytt dvd-spelaren och moderkortet.

    Dvd spelaren ser jag att dom bytt från samsung till lite-on genom att öppna den. Men hur ser jag vilken version av moderkort jag fått? Falcon, jasper osv?

    //arasul

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du med eller utan HDMI? när du startar den, finns det en profil på boxen (om du inte har något minne/någon hdd i den)? eller så kan du gå in på system -> Memory... finns det en enhet som ser ut som konsollen gör (i form)?

    om du har HDMI och om du svarat ja på någon av dom senare frågorna har du jasper, har du HDMI men svarat nej på dom senare frågorna så får du kolla på baksidan vad hur mycket ström det står att den drar... osäker på vad det är för volt tal som just falcon har... men det är dom lättaste sätten att se vad du har för kort, om du öppnar boxen kan du också se om det är falcon eller inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    Ok..

    Och om jag inte har HDMI?

    Har inte startat den sen jag fick igen den.. Nu har jag plockat isär den och sett att jag fått en lite-on. Hur ser man på moderbordet vilket det är?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Och om jag inte har HDMI?

    Har inte startat den sen jag fick igen den.. Nu har jag plockat isär den och sett att jag fått en lite-on. Hur ser man på moderbordet vilket det är?
    Ser kylflänsen bredvid driven ut som att den är i aluminium så är det falcon eller jasper
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Ser kylflänsen bredvid driven ut som att den är i aluminium så är det falcon eller jasper
    inget av det då båda har HDMI
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inget av det då båda har HDMI
    Han kan ha fått tillbaka en Opus moderkort som är i princip densamma som en Falcon fast utan HDMI utgång.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jao, men den heter inte falcon då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jao, men den heter inte falcon då
    Opus mig vetande är Pre-Falcon junk
    Gamla kortn men med extra HDMI, fortfarande Kopparrörs kylfläns i plåt... *Brrr*

    Bör vara den jag bifogade i detta inlägg, rätta mig om jag har fel.
    För information är det ett gammalt som jag kallar det Pre-Falcon "Före falcon kom ut moderkort med HDMI men samma skitkylare som gamla enheterna,

    De äldre boxar utan HDMI brukar lagas enligt denna modell där GPU *Vänster* får en extra fläns och CPU fortfarande har samma plåt/kopparrörsfläns.

    Det jag kallar Pre-Falcon är bara begåvade med HDMI port på baksidan men rasar lika ofta som Gammelboxar.

    Falcon är det moderkort som är stabilast, o ja Jasprar rasar de med.
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Pendragon; 2009-03-02 at 15:26.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Jag som trodde att Jasper skulle vara de bästa????

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Jag som trodde att Jasper skulle vara de bästa????
    Jasper har funnits en någon månad, finns självklart ingen statisk på varken den ena eller det andra.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Jasper har funnits en någon månad, finns självklart ingen statisk på varken den ena eller det andra.
    Exakt, men Jasper blir ju inte lika varmt vilket borde leda till mindre bekymmer.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Exakt, men Jasper blir ju inte lika varmt vilket borde leda till mindre bekymmer.
    Precis som Falcon då mao.
    Personligen är jag lite emot Superlimmade prollar på ett moderkort om saker skiter sig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Precis som Falcon då mao.
    Personligen är jag lite emot Superlimmade prollar på ett moderkort om saker skiter sig.
    Japp, falcon var ju inte lika varm som föregångarna å nu Med Jasper går dom ett steg till närmre perfektion.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Japp, falcon var ju inte lika varm som föregångarna å nu Med Jasper går dom ett steg till närmre perfektion.
    Next step:
    Lägga DVD rommen fritt från GPU till vänster & lägga GPU + CPU på höger sida om boxen, sätta i två fläktar till "In och Utblås"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Kommer jag kunna flasha? (M25)
    By @ndy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 17:18
  2. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00
  3. Hur tar jag reda på vilket chip jag har..?
    By maako in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 19:23
  4. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •