Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Omflashning Cromewell?

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Omflashning Cromewell?

    Hej.

    Efter cirka 4 timmar av brännande, switchande av läsare och annat krångel så vänder jag mig hit istället.

    Jag fick problem med mitt xbox för säkert ett par år sen då mitt DuoX2-chip en dag slutade funka, LEDen började blinka och han startade om 3 ggr för att sedan dö.
    Jag började lira originalspel och struntade i alla filmer och dylikt jag hade på hårddisken.

    Efter att ha bestämt mig för att försöka fixa det så läste jag runt lite, öppnade xboxet och ställde om den andra till den andra biosslotten.

    Nu får jag upp Linux Cromewell och jag har försökt flasha om det genom Pro Generic Flash (reservation om man inte får nämna namn, isåfall ändras det direkt).
    Flashdiscen läser han utan problem, men det är när jag kommer till BIOSdisken som han inte vill fungera.

    Jag har läst att det krånglar för många p.g.a märket på DVDskivan, och jag undrar nu om det går att flasha biosen på något enklare sätt innan jag börjar slösa pengar på skivor.

    Jag har försökt hitta en guide till att flasha det genom ethernet, men hittar ingenting.
    Är detta något som är enklare än att bränna alla dessa skivor?

    Vad jag kunnat läsa genom guider så är mitt xbox en version 1.4 och det är vanliga DuoX2 (det vita) chippet.

    Verkligen tacksam för all hjälp eftersom jag vill ha igång på burken efter alla års dammsamlande!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har en superenkel metod här. I en hylla står det en xbox med locket av och massor av trevliga biosar på hårddisken...och en lös kabel till BT...

    Vi startar den boxen till evox dashboard (ibland vidare till xflash), lyfter av chippet, sätter i ett duo-x2 chip vi inte gillar bioset på, touchar till med BT-kabeln på chippets BT-punkt så dioden börjar blinka, startar flashning med ett bios vi gillar bättre...klart :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Det låter busenkelt!
    Meeen så var problemet att jag inte har tillgång till detta, eller kunskapen om lödpunkter osv
    Finns det någon metod som kanske inte är fullt lika enkel men fungerande?

    Ska jag helt enkelt satsa på att köpa märkesskivor med bättre kvalité och bränna på absolut lägsta möjliga hastighet?

Liknande diskussioner

  1. Omflashning
    By ingo74 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 10:26
  2. Xbox'en vill inte boota trots omflashning!
    By hfors in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 09:53
  3. omflashning
    By Starscream in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 22:01
  4. Omflashning av original bios för Xbox v1.3
    By jme in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 19:23
  5. Vad tar ni för en omflashning av X2lite?
    By Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 13:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •