Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hjälp mig i jungeln av Lite-On lösningar

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Hjälp mig i jungeln av Lite-On lösningar

    Hej alla. Jag är nybörjare och har inte flashat en 360 sedan de tidigaste Samsung men har väldigt god vana vid datorhårdvara och bygger ihop kunders datorer i jobbet. Den konsolen jag hade tidigare fick RROD och jag orkade inte köpa någon ny tills i slutet av denna sommar. Dock har den bara stått i väntan på att flashning av Lite-On ska komma (vilket det nu gjort).

    Jag har sökt runt kring detta ämne och hittar lite olika lösningar som involverar Jungleflasher och DOSflash men ingen riktig guide. Dessutom verkar alla grunda sig på att man har något CK3 (Connect Kit 3?)

    Kan man göra detta hemma utan att behöva köpa något extra, som tex CK3? Måste man ha en extra DVD-läsare fortfarande? Fungerar det med vilket sATA-chip som helst? Finns det någon utförlig guide här eller någon annan stans?

    Att lämna in den vill jag inte göra förrän jag läst någon guide och bedömmer hurvida svårt jag kommer tycka det verkar. Likaså att köpa något. Pengar är inte något man badar i tyvärr.

    Snälla, hjälp en newbie som jag

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    CK3 = Connectivity Kit 3 (du hade nästan rätt )

    det fungerar med flera olika kit... finns guider lite överallt på nätet om du bara tittar hur skulle vi annars veta hur man gör?!

    Du behöver INTE en extra DVD-Läsare längre då vi numera flashar Liteon spelarna Direkt!

    Det fungerar INTE med vilka SATA-chip som helst tyvär, vad jag vet iaf, vissa fungerar bättre än andra... en som rekomenderas är VIA sata, vet inte exakt vilken sort av dom men om du tittar i våran webbshop hittar du ett kort som har det specifika VIA sata chip som vi använder oss av på PSX

    det finns en guide som jag skrivit här på forumet, sedan finns det flera andra guider här på forumet (dessa beskriver hur du går till väga när du ska flasha) hur du sätter upp datorn så att den faktiskt klarar av det finns på forumet också (vad jag vet) OBS: min guide förklarar hur du gör med djungle flasher i windows XP (Du rekomenderas att INTE använda vista då den crashar för dom flesta) medans dom andra guiderna förklarar dosflash proceduren...

    Om du inte redan har det så behöver du någon form av Connectivity kit som du kan använda för att ge spelaren ström och använda till att ejecta driven med (det går bra att använda själva 360n för samsung och benq, men inte liteon och hitachi då dessa kräver en speciell procedur (Hitachi behöver gå in i mode b och det klarar inte 360'n av själv) medans liteon skickar viss information (rätta mig om jag har fel någon?) via com porten (eller usb beroende på vilken variant av CK3 (eller liknande) du använder) som krävs vid flashning/urläsning (är osäker på om det är vid urläsning av nyckeln eller om det är vid flashningen det används...))

    hoppas ovanstående text svarar på domflesta av dina frågor och inte förvirrar dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för ditt förklarande och snabba svar! Då blir det för min del att köpa en VIA-krets och ett Conectivity Kit som landar på ca 500-600kr vilket inte garanterar att det fungerar. Då kan jag lika gärna lämna in dvd-spelaren hos min lokala butik som flashar för ca 600-700kr istället

    Tack iaf!

    MvH

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Varsegod, vi finns här för att hjälpa till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Min sambo kommer att döda mig! Hjälp!
    By Gibby in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 21:41
  2. Märkligt fel på xbox, lite hjälp?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 08:05
  3. Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.
    By solwretep in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 13:54
  4. Behöver lite hjälp!
    By zixla in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 13:00
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •