Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Visar resultat 151 till 166 av 166

Diskussion: Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)

  1. #151
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag använde firmtool och kopierade över nyckel från min gamla ix1.5 (som jag sparat efter att ha gjort allt med jungleflasher osv) till den nya 1.51 och sen bara flashade med l-o-eras och dosflash och det fungerade fint

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av standard01 Visa Inlägg
    Jag använde firmtool och kopierade över nyckel från min gamla ix1.5 (som jag sparat efter att ha gjort allt med jungleflasher osv) till den nya 1.51 och sen bara flashade med l-o-eras och dosflash och det fungerade fint
    på vilken spelare? liteon? då har du förlorat inquiry och identify... live grejer... med andra ord kommer din spelare förmodligen banna dig... man ska ha alla dom där grejerna för livesäkerhetens skull...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #153
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ja liteon,ajdå det hade jag ingen aning om att man blev av med dom då.Men det borde väl gå att flasha till 1.5 som inquiry och identify borde vara med på och sen läsa ur den igen och därefter flasha om till 1.51 på samma sätt som man flashade till 1.5? (jag läste ur nyckeln med maximus probe,jungleflasher och dosflash)

  4. #154
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nu fattar jag inte riktigt vad du menar... men gissar på att du frågar om man kan läsa ur identify och inquiry efter att du flashat in 1.51? det går INTE... dom försvinner... om du inte redan har flashat till 1.51 via den metoden du gjorde nyss är det bara att göra som du gjorde för att flasha till 1.5 men byta 1.5 (bin filen) till 1.51
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #155
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    men om jag flashar in 1.5 som jag skapat med jungleflasher från min originaldrive,är det då möjligt att läsa ur identify och inquiry efter jag flashat till 1.5 igen?eller har dom försvunnit?

  6. #156
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du flashat din liteon med 1.5 med identify och inquiry kan du läsa ut dom igen, har du inte flashat med identify och inquiry är dom borta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #157
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Vad bra.tusen tack för hjälpen

  8. #158
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hur många av de nya spelen kommer använda wave 3 då? Jag har nämligen iXtreme 1.5 (tror jag), helt kört för mig då om jag inte flashar till 1.51?

    Dåliga nyheter det här...

  9. #159
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av daVani Visa Inlägg
    Hur många av de nya spelen kommer använda wave 3 då? Jag har nämligen iXtreme 1.5 (tror jag), helt kört för mig då om jag inte flashar till 1.51?

    Dåliga nyheter det här...
    Jag har ingen kristallkula men jag kan tänka mig att det kommer vara de flesta nyare spelen precis som att de gamla alla innehåller wave2. Du bör byta till 1.51.

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av daVani Visa Inlägg
    Hur många av de nya spelen kommer använda wave 3 då? Jag har nämligen iXtreme 1.5 (tror jag), helt kört för mig då om jag inte flashar till 1.51?

    Dåliga nyheter det här...
    antagligen kommer i princip alla nya spel framöver att använda den. du gör nog rätt i att flasha till 1.51 om du vill lira nya spel i framtiden.

  11. #161
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Amen för helvete...

    Jaja... då får jag väl betala 300 kr igen för en ny flashning. Tyvärr är jag för lat för att lära mig flasha själv. Men men... med tanke på hur många spel jag har (runt 18 tror jag) och hur mycket pengar jag sparat på att flasha min 360, så är 300 kr ingenting.

  12. #162
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    antagligen kommer i princip alla nya spel framöver att använda den. du gör nog rätt i att flasha till 1.51 om du vill lira nya spel i framtiden.
    Så bara för att dubbelbekräfta; 1.6 är inte alls nödvändig för att spela de nyare spelen som kommer släppas under en tid framöver, som det står i trådens första post? Man klarar sej fint med 1.51?

  13. #163
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Något nytt om 1.6?

    Tänkte att det är onödigt att slita upp boxen om 1.6 kommer om en månad eller liknande.
    Även om 1.51 fungerar så kan de vara värt att vänta ifall det är nån bugfix som är fixat eller liknande för så bråttom har jag inte att byta Firmware.

  14. #164
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    våra spåkulor är på service, så vi kan inte säga när 1.6 kommer, dessutom kommer vi förmodligen inte att fixa det på psxcare med 1.6, för om man vill kunna rippa spel själv måste man mer eller mindre lära sig hur det här med flashning går till själv för att kunna utnyttja den funktionen (som i dagsläget verkar vara den ända nyheten med 1.6)

    kör på 1.51 om du vill lira nyare spel, eller vänta tills 1.6 kommer... om du vill ha mer info om den så häng på IRC: Efnet (server) kanalerna: #fw och #stealth360 där snackar folk om 1.6 hela tiden det är även där informationen kommer ut om nya firmwares i första hand, det sprids sedan därifrån...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #165
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Så bara för att dubbelbekräfta; 1.6 är inte alls nödvändig för att spela de nyare spelen som kommer släppas under en tid framöver, som det står i trådens första post? Man klarar sej fint med 1.51?
    precis så det ligger till, 1.6 kommer endast (vad vi vet i dagsläget) ha stöd för att köra den i en dator för att rippa spel... så du kan gott och väl skaffa 1.51 istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #166
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Så bara för att dubbelbekräfta; 1.6 är inte alls nödvändig för att spela de nyare spelen som kommer släppas under en tid framöver, som det står i trådens första post? Man klarar sej fint med 1.51?
    eftersom den inte är släppt än och man inte kan veta om de lägger in något mer än rip stöd, så är i dagsläget med dagens info v1.6 onödig.

Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Liknande diskussioner

  1. vissa spel fungerar inte?
    By eddy in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 06:31
  2. Jag har inte hängt med på sistone, uppdatera mig!
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 15:59
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  4. funkar nya spel med gamla chip?
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 12:31
  5. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •