Jag använde firmtool och kopierade över nyckel från min gamla ix1.5 (som jag sparat efter att ha gjort allt med jungleflasher osv) till den nya 1.51 och sen bara flashade med l-o-eras och dosflash och det fungerade fint
Jag använde firmtool och kopierade över nyckel från min gamla ix1.5 (som jag sparat efter att ha gjort allt med jungleflasher osv) till den nya 1.51 och sen bara flashade med l-o-eras och dosflash och det fungerade fint
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
ja liteon,ajdå det hade jag ingen aning om att man blev av med dom då.Men det borde väl gå att flasha till 1.5 som inquiry och identify borde vara med på och sen läsa ur den igen och därefter flasha om till 1.51 på samma sätt som man flashade till 1.5? (jag läste ur nyckeln med maximus probe,jungleflasher och dosflash)
nu fattar jag inte riktigt vad du menar... men gissar på att du frågar om man kan läsa ur identify och inquiry efter att du flashat in 1.51? det går INTE... dom försvinner... om du inte redan har flashat till 1.51 via den metoden du gjorde nyss är det bara att göra som du gjorde för att flasha till 1.5 men byta 1.5 (bin filen) till 1.51
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
men om jag flashar in 1.5 som jag skapat med jungleflasher från min originaldrive,är det då möjligt att läsa ur identify och inquiry efter jag flashat till 1.5 igen?eller har dom försvunnit?
om du flashat din liteon med 1.5 med identify och inquiry kan du läsa ut dom igen, har du inte flashat med identify och inquiry är dom borta...
Google is your friend!
Vad bra.tusen tack för hjälpen
Hur många av de nya spelen kommer använda wave 3 då? Jag har nämligen iXtreme 1.5 (tror jag), helt kört för mig då om jag inte flashar till 1.51?
Dåliga nyheter det här...
Amen för helvete...
Jaja... då får jag väl betala 300 kr igen för en ny flashning. Tyvärr är jag för lat för att lära mig flasha själv. Men men... med tanke på hur många spel jag har (runt 18 tror jag) och hur mycket pengar jag sparat på att flasha min 360, så är 300 kr ingenting.
Något nytt om 1.6?
Tänkte att det är onödigt att slita upp boxen om 1.6 kommer om en månad eller liknande.
Även om 1.51 fungerar så kan de vara värt att vänta ifall det är nån bugfix som är fixat eller liknande för så bråttom har jag inte att byta Firmware.
våra spåkulor är på service, så vi kan inte säga när 1.6 kommer, dessutom kommer vi förmodligen inte att fixa det på psxcare med 1.6, för om man vill kunna rippa spel själv måste man mer eller mindre lära sig hur det här med flashning går till själv för att kunna utnyttja den funktionen (som i dagsläget verkar vara den ända nyheten med 1.6)
kör på 1.51 om du vill lira nyare spel, eller vänta tills 1.6 kommer... om du vill ha mer info om den så häng på IRC: Efnet (server) kanalerna: #fw och #stealth360 där snackar folk om 1.6 hela tiden det är även där informationen kommer ut om nya firmwares i första hand, det sprids sedan därifrån...
Google is your friend!
Google is your friend!
Bookmarks