Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 166

Diskussion: Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Vill inte på något sätt låta nedlåtande men INT brukar veta vad han pratar om och på föregående sida säger han

    "de startar inte med ix 1.4. det måste vara en firmware som inte kontrollerar stealth och det gör ix 1.4. däremot benq 1.4 non-stealth och extreme kan starta dem. livesäkerhetsguiden är uppdaterad med en mer lättläst del om video partitioner och givetvis denna update."

    Och jag har för mig att den som är non-stealth kallas 1.41.

    Är det någon som har koll på saker och ting så är det han därför jag brukar skriva riktat mot honom.
    har du benq 1.41 non-stealth så kan du spela det offline. va noga med att inte lira med den installation på live när det väl går att verifiera spelet, utan gör då en ominstallation och installera den verifierade versionen av det, om du nu tänker installera det på hdd.

    det ska inte vara mer risk än andra overifierade spel offline. saken är att videopartitionen (wave 3) har en annan crc (checksum) än de två redan kända, därför startar inte ixtreme spelet. så i korta drag så kommer ixtreme 1.51 innehålla 8 tecken som ger stöd för wave 3.

    kan också säga att benq 1.41 non-stealth saknar vissa checkar så du ska inte lira backuper på live med denna, även om de är verifierade! detta har c4eva själv sagt så man får anta det är så.

    *edit*
    [18:20:44] <+c4eva> 1.51 is complete for all drives, final testing in progress
    Last edited by int21; 2009-03-05 at 20:05.

  2. #62
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Provade att byta ut video-fil osv med xdvdmulleter och allt "checked out OK". Drog igång och den ville installera en uppdatering men där får jag bara "clean disk".

    Vettefan vad som är fel....

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    "clean disk" efter omstart för uppdateringen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Precis nu:

    21:15? +c4eva: 1.51 is complete for all drives, final testing in progress!



    Nu såg jag att int hade med det i sitt inlägg också men en annan tid så c4eva gillar tydligen att säga det flera gånger.

  5. #65
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    "clean disk" efter omstart för uppdateringen?
    Ja, precis. När jag sätter i skivan så säger den att den vill uppdatera och så startar boxen om sig, och sen kommer det upp "dirty disk" osv.

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Precis nu:

    21:15? +c4eva: 1.51 is complete for all drives, final testing in progress!



    Nu såg jag att int hade med det i sitt inlägg också men en annan tid så c4eva gillar tydligen att säga det flera gånger.
    klart, medelandet ska gå ut till alla
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
    Ja, precis. När jag sätter i skivan så säger den att den vill uppdatera och så startar boxen om sig, och sen kommer det upp "dirty disk" osv.
    vad kör du för media och vad har du för brännare?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad kör du för media och vad har du för brännare?
    Verbatim. Pioneer DVR-111D. Clone CD.
    Har aldrig haft problem med andra lir tidigare. Det var nu när jag skulle prova att köra "Hawx-fixen" som detta hände som sagt.

    Eftersom jag har en gammal firmware (Xtreme 5.x) så provade jag först att inte göra nåt alls. Men då fick jag bara upp "Play DVD" och massa DVD-knappar som "spola, framåt osv".

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, ok... det låter lite udda... ett program som vi här på forumet brukar rekomendera är ImgBurn (gratis och lätt att använda ) svårt att säga varför det blev så... kan vara vad som helst som orsakar det tyvär

    Vad har du för spelare i din 360? och kör du på silver surface eller fullface printable?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #70
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hmm, ok... det låter lite udda... ett program som vi här på forumet brukar rekomendera är ImgBurn (gratis och lätt att använda ) svårt att säga varför det blev så... kan vara vad som helst som orsakar det tyvär

    Vad har du för spelare i din 360? och kör du på silver surface eller fullface printable?
    Jo, jag vet. Det kan ju vara så att jag bara hade jäklig otur och att det vart nåt fel med bränningen. Jag kom ju trots allt längre med "fix-skivan" än med "oförändrad-skivan". Skummast är nog att det borde ju funkat ändå pga firmwaren.

    Körde IMGBurn ett tag men tyckte jag fick fler coasters med det än med CloneCD. Brukar funka fin-fint. Sitter en Hitatchi i boxen.

    Skivorna är silver surface antar jag. Alltså, de går inte att printa nåt på de.

    Ville vara säker på att jag hade Xtreme 5.x och provade ett par gamla lir som Def jam ICON och Tiger woods 07 och de funkade. Fast det kanske inte garanterar firmwaren iaf?

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    i och med att spelet gick igång och ville uppdatera så betyder det att firmwaren åtminstone läser skivan som den ska... men sen att den säger clean disc kan bero på många saker, bland annat silver vs. fullface (fullface = helvita och dom andra står det Verbatim~ på)

    svårt att säga vad exakt som kan ha gått fel för dig... jag är ingen direkt expert på sådant här, men mycket kan jag och mycket lär jag mig hela tiden skulle mycket väl kunna vara skivan du körde med, det där med den första skivan du brände som blev dvd media låter som att något inte gick rätt till med bränning alternativt att det inte riktigt fungerar med firmwaren... men som jag sa, jag är ingen expert inom detta området... så bättre att någon som kan det här bättre än mig kommer fram till en lösning med dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    vart läser ni det där om c4eva??

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anama Visa Inlägg
    vart läser ni det där om c4eva??
    en IRC kanal någonstans skulle jag tro
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ah okej vilken? vill också hålla mig upptaderat

  15. #75
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Nu är jag helt värdelös detta så nu kommer ännu några frågor, hoppas ni orkar ta er tid att besvara .
    Har sedan våren 2007 haft en flashad Samsung läsare och allt har flytit på bra. Nu till frågorna, är det någon som vet vilket version av ixtreme eller liknande jag har om det nu var psxcare som gjorde flashningen?
    Och nu kanske jag har missuppfattat lite men är det också så att för att jag skall kunna lira de nya spelen, tex H.A.W.X, måste jag då skaffa en Lite-on läsare då samsung inte kan fixa 1.6 patchen?
    Förlåt för alla idiotiska frågor men jag är helt lost.
    Hare gött //Challe

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Challe64 Visa Inlägg
    Nu är jag helt värdelös detta så nu kommer ännu några frågor, hoppas ni orkar ta er tid att besvara .
    Har sedan våren 2007 haft en flashad Samsung läsare och allt har flytit på bra. Nu till frågorna, är det någon som vet vilket version av ixtreme eller liknande jag har om det nu var psxcare som gjorde flashningen?
    Och nu kanske jag har missuppfattat lite men är det också så att för att jag skall kunna lira de nya spelen, tex H.A.W.X, måste jag då skaffa en Lite-on läsare då samsung inte kan fixa 1.6 patchen?
    Förlåt för alla idiotiska frågor men jag är helt lost.
    Hare gött //Challe
    du har IX 1.5 och 1.6 är på g till ALLA drivsen men i första hand kommer 1.51 (typ vilken dag som helst)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hehe okey, ska man d¨å skaffa 1.51 eller ska man kanske vänta då till 1.6? Kostar ju trots allt lite pengar om man inte vet hur man flashar (jag är en av dem). Jag är inte den som bränner en jävla massa spel men vart riktigt taggad på h.a.w.x så...

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är upp till dig, personligen skulle jag hellre vänta tills 1.6 kommer ut än att pynta cash dubbla gånger för att få tag på 1.51 och sedan 1.6 bara för att kunna spela nyare spel, men det är bara jag känner du att du absolut vill spela dom här nya spelen som inte fungerar med 1.5 nu så ska du uppgradera till 1.51 när den släpps inom några dagar, han/hon som gjort den håller på testar den så att den fungerar ordentligt innan release, så under helgen borde det släppas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #79
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej sista frågan :P, vad är då skillnaden mellan 1.51 och 1.6, kommer det ytterligare spel jag inte komma att lira även fast jag har 1.51 eller vadå?
    Tack för alla svar!

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag vet inte vad exakt skillnaden är men 1.6 ska innehålla någonting som kallas "0800" eller något sådant har jag hört, men 1.51 räcker väl om du bara tänkt dig att spela dessa spelen på ett säkert sätt... (man kan hoppas det är säkert med 1.51 iaf vi kan inte vara helt säkra förrns den funnits i ett par månader (upp till ett år) så att folk som blir bannade pga den hunnit bli bannade) då vet man mer säkert om den är helt säker eller inte, men jag orkar då inte vänta i upp till ett år på att uppdatera till ny firmware för att kunna spela nya spel, gör du?

    så småningom kommer MS sätta till ännufler ful knep mot oss så du kommer förmodligen behöva uppdatera igen senare i tiden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #81
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Haha, orkar absolut inte vänta, och då jag inte heller lirar på live överhuvudtaget blir det väl 1.51. Tack igen för alla svaren, hare gött!

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    håll utkik på första sidan/forumet så får du reda på när vi har 1.51 inne det går i så fall på 350kr som högst för dig att få det uppdaterat, om inte hansi säger någonting annat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av anama Visa Inlägg
    ah okej vilken? vill också hålla mig upptaderat
    #fw och #stealth360 på efnet.

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anama Visa Inlägg
    ah okej vilken? vill också hålla mig upptaderat
    du kan hålla dig up-to-date via vårat forum här int och vissa andra här uppdaterar oss ändå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Challe64 Visa Inlägg
    Okej sista frågan :P, vad är då skillnaden mellan 1.51 och 1.6, kommer det ytterligare spel jag inte komma att lira även fast jag har 1.51 eller vadå?
    Tack för alla svar!
    skillnaden är att 1.6 kommer ha stöd så att du kan använda din läsare för att "rippa" (kopiera) originalspel via windows. behöver du inte den funktionen kommer du klara dig med 1.51 som det ser ut idag.

  26. #86
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Ni har inget Circus datum när 1.6 släpps?Vilken månad? Jag har juh precis köpt mig ett xbox 1.5 så jag lär vänta tills 1.6 släpps så får ni uppgradera min box Lite onödigt att pynta två gånger om det nu släpps relativt snabbt
    Last edited by Greim; 2009-03-06 at 00:04.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen kan säga exakt när den kommer vara färdig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #88
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ingen kan säga exakt när den kommer vara färdig
    Nä det kan jag förstå. Jeje väntar tills 1.6 släpps och uppgraderar den då=)
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Ni har inget Circus datum när 1.6 släpps?Vilken månad? Jag har juh precis köpt mig ett xbox 1.5 så jag lär vänta tills 1.6 släpps så får ni uppgradera min box Lite onödigt att pynta två gånger om det nu släpps relativt snabbt
    1-2 månader skulle jag gissa på. it's done when it's done.

  30. #90
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Varför vänta på 1.6? det ända tillägget i 1.6 mot 1.51 är 0800 fixen vilket är meninslöst för de flesta. Vill du dock spela spel som är mastrade efter 3dje veckan i februari så måste du ha in 1.51.


    Btw iXtreme 1.51 är klar den går igenom en hög rad av tester nu så den lär komma ut i helgen

    [ +c4eva ] 1.51 is complete/testing in progress
    Last edited by mafiaboy; 2009-03-06 at 02:06.

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. vissa spel fungerar inte?
    By eddy in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 06:31
  2. Jag har inte hängt med på sistone, uppdatera mig!
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 15:59
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  4. funkar nya spel med gamla chip?
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 12:31
  5. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •