Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: 2 snabba frågor om playandcharge

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17

2 snabba frågor om playandcharge

Har äntligen köpt mig en playandcharge-kabel och undrar därmed kort och gott om det går att ladda kontrollen när den är avstängd eller måste man ha på boxen så den står och vilar på dashboarden?

Kabeln på denna "laddare" var ju i kortaste laget så tänkte köpa mig en förlängningskabel. Är det någon speciell kabel man måste ha för detta eller fungerar det med en vanlig förlängningskabel (hona-hane) ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du måste ha boxen igång när du sätter i kabeln, efter det kan du stänga av konsollen (via powerknappen) så står den och går (på låg fart och laddar din kontroll)

Angående förlängnings kabel = vilken USB förlängningskabel som helst ska fungera
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du måste ha boxen igång när du sätter i kabeln, efter det kan du stänga av konsollen (via powerknappen) så står den och går (på låg fart och laddar din kontroll)

Angående förlängnings kabel = vilken USB förlängningskabel som helst ska fungera
    Med andra ord själva strömknappen på boxen? Det fungerar alltså inte att hålla in "live-knappen" på kontrollen o stänga av den vägen för att den ska ladda kontrollen?

Aha soft. Då kommer man ju undan billigt. Såg att det fanns usb-förlängningskablar med inbyggd förstärkare så var rädd för att man behövde en sådan dyr rackare.. hehe

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nja, jag har inte testat själv men det ska inte behövas någe special kabel för det, det är juh trots allt en helt vanlig usb kabel egentligen förutom den där klossen man sätter in i kontrollen

har för mig det var powerknappen man måste trycka på för att det ska fungera, men kan vara andra hållet... du får prova dig fram kanske fungerar med båda... jag kommer inte ihåg... men det skadar inte att testa
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    okej nice nice! Jädra snålt av dom att bara skicka med 2m kabel. Man blir rätt yr av att sitta 2m framför en 50" och spela kan jag lova!

Nää nu ska jag ta och varva Silent Hill Homecoming

Tack för hjälpen!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    inga problem finns här för att hjälpa till

personligen ligger jag i sängen o lirar på min 360
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    okej nice nice! Jädra snålt av dom att bara skicka med 2m kabel. Man blir rätt yr av att sitta 2m framför en 50" och spela kan jag lova!

Nää nu ska jag ta och varva Silent Hill Homecoming

Tack för hjälpen!
    Då skall du prova som mig
    3 meter på en 55" LED Samsung 9-serie
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Då skall du prova som mig
    3 meter på en 55" LED Samsung 9-serie

Haha ja det låter också himla sunt *s* Nää fan nu har jag vart o köpt mig 3m förlängningskabel till.. 5m räcker ju gott o väl iaf

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Ett tips: Man behöver inte använda play & charge-kabeln i konsolen, kan sättas i vilket USB-uttag som helst med strömförsörjning, t ex laptop. har närmare till min PC än konsolen så laddar denna väg. Vista kände t o m igen att det var en XBOX360 trådlös handkontroll ansluten via play & charge kit. Så kanske kan funka att styra spel på PC med också.

Fråga: Nån som testat att ladda vanliga uppladdningsbara batterier i handkontrollen med play&charge istället för att använda det medföljande specialbatteriet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Gulapa Visa Inlägg
    Ett tips: Man behöver inte använda play & charge-kabeln i konsolen, kan sättas i vilket USB-uttag som helst med strömförsörjning, t ex laptop. har närmare till min PC än konsolen så laddar denna väg. Vista kände t o m igen att det var en XBOX360 trådlös handkontroll ansluten via play & charge kit. Så kanske kan funka att styra spel på PC med också.

Fråga: Nån som testat att ladda vanliga uppladdningsbara batterier i handkontrollen med play&charge istället för att använda det medföljande specialbatteriet?
    Angående att styra spel på datorn går det inte, play and charge kitet har inte någon mottagare du behöver ha den andra delen för att kunna styra spel på datorn med den trådlösa kontrollen

och angående uppladdningsbara batterier tror jag inte att det är en speciellt bra idé då den laddar special batteriet på ett speciellt sätt, bättre att köra laddningsbara "lösa" batterier i en riktig laddare för den typen av batterier
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Uppladdningsbara vanliga batterier funkar fint med Play N Charge, men jag har ingen PC själv då jag redan har tre stationer osm laddar fyra AA batterier eller AAA på mindre än en timme och jag har alltid ett par uppladdade redo utifall att

Men ja du kan köra vanliga uppladdningsbara Ni-MH accar i den.
    Kanske inte mest optimalt men men
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. 2 snabba fråger om fläkt och dvd läsare!
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 15:24
  2. Snabba WiiKey frågor
    By ravedog in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 21:10
  3. Diverse snabba frågor.
    By Snolfuur in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-07-18, 21:23
  4. Måste ha snabba svar! ska köpa massa prylr..IDAG!
    By smeagol in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 15:28
  5. Snabba ryck!
    By TsUPeR in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 15:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner