Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Återställa en Samsung Ms28

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Question Återställa en Samsung Ms28

    En vän till mig kom förbi med sin 360 för ett tag sedan som han ville att jag skulle försöka fixa. Den har felkod E74 och jag har prövat som tusan men inte lyckats få igång den.
    När jag sa att jag inte lyckadats fixa den, så sa att jag kunde behålla den som reservdels xbox, för han hade köpt ny. Tjoho tänkte jag och så har den fått stå och sammla damm.

    Men nu blev jag ju bannad för ett tag sedan på min 360. Har inte pengar att köpa en ny så jag tänkte jag skulle försöka fixa 3 röda lampor på den jag fick och sedan skicka den till ms.
    Den är inte bannad men flashad. Men jag har ingen orginal firmware till den eftersom det inte var jag som flashade den.

    Våga jag skicka in den flashad eller går det att återställa firmware på något vis?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nian02 Visa Inlägg
    En vän till mig kom förbi med sin 360 för ett tag sedan som han ville att jag skulle försöka fixa. Den har felkod E74 och jag har prövat som tusan men inte lyckats få igång den.
    När jag sa att jag inte lyckadats fixa den, så sa att jag kunde behålla den som reservdels xbox, för han hade köpt ny. Tjoho tänkte jag och så har den fått stå och sammla damm.

    Men nu blev jag ju bannad för ett tag sedan på min 360. Har inte pengar att köpa en ny så jag tänkte jag skulle försöka fixa 3 röda lampor på den jag fick och sedan skicka den till ms.
    Den är inte bannad men flashad. Men jag har ingen orginal firmware till den eftersom det inte var jag som flashade den.

    Våga jag skicka in den flashad eller går det att återställa firmware på något vis?

    Prova, du har bara en box att förlora.
    Eller återställ den hos den du moddade den hos om de sparat orginalfilerna.

    Om maskiner är moddade av oss tar vi 500 kr för återställningar o skjuter då tillbaka orginalmjukvara o smäller på ett nytt Ms garantisigill.

    Är maskinen däremot moddad av någon annan så tar vi 700 kr då det innebär mer arbete för oss för att extrahera nycklar o återskapa orginalmjukvara.

    Oavsett om man får betala 500 eller 700 får man av oss ett Tillgodokvitto på -500 kr som används sedan när din maskin kommer från Ms i retur vid omflashning.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok tack för svaret!
    Men är det svårt att extrahera nyckel och lägg in den i en orginal bios?
    Kanske klara av att fixa det själv tänkte jag. Har ju dock aldrig behövt göra något sånt och så hittar jag inga bra quider på nätet, så jag skulle vara tacksamm om någon kunde ge mig lite tips på hur jag ska göra.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    vad menas med extrahera nyckel ?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Din dvd-spelare i xbox:en har en unik nyckel (ett gäng med siffror) som gör att den funkar till just din xbox.
    Så att extrahera nycklar menas i detta fall att man plockar ut den unika nyckel från den nuvarande firmwaren och sedan lägger man in nyckel i det firmware man ska flasha spelaren med. Utan nyckel så är spelaren rätt värdelös.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nian02 Visa Inlägg
    Ok tack för svaret!
    Men är det svårt att extrahera nyckel och lägg in den i en orginal bios?
    Kanske klara av att fixa det själv tänkte jag. Har ju dock aldrig behövt göra något sånt och så hittar jag inga bra quider på nätet, så jag skulle vara tacksamm om någon kunde ge mig lite tips på hur jag ska göra.
    finns en guide för hur du flashar Samsungar här på forumet, att återställa är nästan samma sak skillnaden är att du kör ett lite annat kommande (Readnow -> MakeMS25/28 -> Flashorig)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok tack.
    Ska testa ikväll sen och se om jag får det att funka.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    finns en guide för hur du flashar Samsungar här på forumet, att återställa är nästan samma sak skillnaden är att du kör ett lite annat kommande (Readnow -> MakeMS25/28 -> Flashorig)
    Du vet att det där är våra batchfiler, alltså inget som någon annan har tillgång till.
    Det är betydligt meckigare att flasha utan dom.

    Men principen är iaf att istället för att baka in nyckeln i en hackad mjukvara så lägger man in den i en orginalmjukvara.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Våra .Bat filer rokkar
    Det är dem som gör jobbet enklare för alla Praktiklanter *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok det blir med andra ord inte så enkelt för mig eftersom jag ej har tillgång till era rockiga batchfiler.
    Men är det någon som har lust att förklar lite lätt hur jag ska gå tillväga och vilka program jag behöver använda? Jag har inte lust att ta sönder spelaren.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nian02 Visa Inlägg
    Ok det blir med andra ord inte så enkelt för mig eftersom jag ej har tillgång till era rockiga batchfiler.
    Men är det någon som har lust att förklar lite lätt hur jag ska gå tillväga och vilka program jag behöver använda? Jag har inte lust att ta sönder spelaren.
    här har du en gammal beprövad metod som fungerar, den har aldrig svikit mig.

    när iprep är klart så byter du ut ixtreme.bin på stickan mot din orig.bin (orig.bin ska alltså heta ixtreme.bin)

    kör sedan stegen och den kommer slänga in din orig.bin (ixtreme.bin) i läsaren.

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    här har du en gammal beprövad metod som fungerar, den har aldrig svikit mig.

    när iprep är klart så byter du ut ixtreme.bin på stickan mot din orig.bin (orig.bin ska alltså heta ixtreme.bin)

    kör sedan stegen och den kommer slänga in din orig.bin (ixtreme.bin) i läsaren.
    Ja den biten kan jag, men jag har ju inget orig.bin, för jag har inte flashat den själv.
    Min tanka var ju att jag skulle kunna plocka nycklarna från det firmware som ligger i spelaren nu. Och sen föra över dem till ett orig.bin som tillhör en annan spelare. Är det möjligt att göra så? Eller finns det något annat sätt?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nian02 Visa Inlägg
    Ja den biten kan jag, men jag har ju inget orig.bin, för jag har inte flashat den själv.
    Min tanka var ju att jag skulle kunna plocka nycklarna från det firmware som ligger i spelaren nu. Och sen föra över dem till ett orig.bin som tillhör en annan spelare. Är det möjligt att göra så? Eller finns det något annat sätt?
    du kan göra så ja, med firmwaretoolbox...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen alla jag lyckades precis fixa det. Bara hoppas nu då att de byter ut den åt mig.
    Microsoft märket sitter dock lite dåligt. Ska man våga chansa? Brukar de vara känsliga på sånt?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nian02 Visa Inlägg
    Ja den biten kan jag, men jag har ju inget orig.bin, för jag har inte flashat den själv.
    Min tanka var ju att jag skulle kunna plocka nycklarna från det firmware som ligger i spelaren nu. Och sen föra över dem till ett orig.bin som tillhör en annan spelare. Är det möjligt att göra så? Eller finns det något annat sätt?
    här har du min ms28 orig firmware (nyckeln rensad). följer du det jag skrev förut så kommer din nyckel i ixtreme firmwaren kopieras till din orig firmware när du kör idump kommandot. du behöver inte pilla med fw toolbox utan allt sköts i dos.

    *edit*
    oj, då. grattis, på vilket sätt gjorde du?

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    här har du min ms28 orig firmware (nyckeln rensad). följer du det jag skrev förut så kommer din nyckel i ixtreme firmwaren kopieras till din orig firmware när du kör idump kommandot. du behöver inte pilla med fw toolbox utan allt sköts i dos.

    *edit*
    oj, då. grattis, på vilket sätt gjorde du?

    Jag började med att flytta nycklar i toolbox. Men efter ett litet tag så kom jag att tänka på att det kanske inte behövs alls. Så jag gjorde exakt så som du senare tipsat om. Smidigt som katten och fort gick det ju med.

Liknande diskussioner

  1. MS28 Samsung
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 12:09
  2. Mata inte ut skivan ( samsung ms28 )
    By macbang in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 16:51
  3. bannad 360 premium pack Med Samsung ms28
    By djsmookie in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 11:31
  4. pci kort för samsung ms28 ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 22:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •